welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŰtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Over 2 maanden trouwen, crash dieet?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Over 2 maanden trouwen, crash dieet?

17-06-2013

Hallo allemaal,

Ik heb een hormoonstaafje in mijn arm gehad als anticoncepie. Ik ben daarvan bijna 40 kilo aangekomen in 4 maanden. Ik heb altijd goed gegeten en bewogen en dat deed ik ook toen en toch kwam ik aan. Het staafje is er nu al even uit en ben nu ongeveer 15 tot 20 kilo kwijt. Maar ik ken mezelf nog steeds niet terug in de spiegel en zit ook nog met teveel overgewicht, ik zat altijd op een gezond gewicht.

Ik zit te denken aan een yoghurt crash dieet.
Nu is het zo dat ik weet dat het niet goed is, dus daarover is het commentaar niet nodig. Het is ook zo dat ik over 2 maanden ga trouwen!!
Ik ken mezelf niet terug in de spiegel en zou het liefst mijn bruiloft afblazen omdat ik te onzeker ben.
Vandaar dat ik denk dat ik op deze dramatische manier snel wil afvallen. Tijd om gezond af te vallen is er niet echt meer, dan gaat het toch te langzaam..

Iemand andere ideeen?
Help!

26-08-2015
22:52:37
Reactie van pompon:

Hmm, ik reageer dus op een bericht van iemand die twee jaar geleden al getrouwd is (en hopelijk voor haar ook afgevallen).
Misschien heeft maaike nog iets aan mijn tips. Maar omdat je slechts 6 kilo wilt afvallen, is Modifast wel een beetje heftige oplossing. Daarvoor kun je beter een minder streng dieet volgen.

25-08-2015
10:44:39
Reactie van pompon:

Hoi,
Heel knap dat je al zoveel bent afgevallen!

Mijn advies is om verder te gaan Modifasten. Daarmee kun je ook snel veel kilo's afvallen, maar het is geen crash-dieet. Geen crash-dieet in de zin van: ongezond dieet, je lichaam uitputten. Alle vitamines, mineralen etc die je nodig hebt zitten er in. Niet voor niets schrijven ziekenhuisdietisten dit ook voor. Het is alleen erg belangrijk dat je weer voorzichtig een voedingspatroon opbouwt, anders zitten alle kilo's er zo weer aan.

Je mag maximaal 3 weken lang 3 shakes (pudding of muesli) eten, daarna vervang je 1 zakje door een maaltijd. Voor die maaltijden staan gratis recepten op de Modifast website (moet je je wel voor aanmelden helaas). Daarna twee maaltijde, 1 zakje enz. In die tijd val je ook nog af, maar minder snel. Zo denk ik dat je voor je bruiloft nog wel 10 kilo of meer kunt afvallen Ún gezond blijven.
Het is wel belangrijk dat je deze recepten (of vergelijkbaar) blijft eten en zo weer een normaal voedingspatroon opbouwt.

Dat heb ik de eerste keer nadat ik Modifast gebruikte niet goed gedaan. Ik bleef juist extreem weinig eten (bijv. alleen 2 crackers met zoet beleg bij ontbijt en lunch) omdat ik dacht dat de recepten te uitgebreid waren (bijv. broodje met mozarella en tomaat, hmmm!). Daarna kwam een terugslag en ben ik weer veel te veel gaan eten en snoepen en kwam ik best snel weer aan.

Dit keer heb ik het wel goed gedaan. (Behalve dat ik eigenwijs veel te lang op 3 shakes bleef leven, (9 weken) waardoor ik niet meer afviel). Ik heb netjes opgebouwd en ben in de vakantie (dieetvrij, maar wel voorzichtig) niet aangekomen!

23-08-2015
13:03:49
Reactie van maaike:

Hi,
Ik denk er ook over na een Crash Dieet te volgen, maar kwam dit artikel tegen op volopgezond. Volgens de schrijver is het een slecht dieet maar ik ben op andere fora veel positieve reacties tegengekomen.

Ik wil zelf 6 kilo verliezen, vooral buikvet. Kan ik dan het beste wel of geen Crash Dieet volgen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet,
Maaike

19-07-2013
12:24:31
Reactie van heleen:

Yoghurt crash dieet??? Wat doe je jezelf aan.....
Weightcare en Herbalife zijn drama met al die shakes en troep.

Pak een dieet die naar je levensstijl kijkt en niet zo naar de korte termijn.
Bij het dieet dat ik doe wordt ook gezegd 1 kilo per week en als je dan de 4 maanden x 4,5 vermenigvuldigd, zit je ook op de gewenste score.

Je kunt het!

18-06-2013
09:53:37
Reactie van ingrid:

Als eerste gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!!
Wat rot dat je je zo voelt nu, je zou eigenlijk moeten genieten van alles.

Ik zelf ben weight care aan het doen van de kruidvat. 3 shakes op een dag en verder niks.
Ben nu een week bezig vandaag en al 4 kilo kwijt! Maar de eerste week val je ook het meeste af.
Vorig jaar heb ik ook cambridge gedaan en ben daar toen ook 15 kilo mee afgevallen. (maar door mn eigen schuld weer alles eraan gevreten).
Ik hou het nu best goed vol, maar daar moet je geestelijk wel ook achter staan. Anders lukt het niet.
Want ik ben banketbakster en werk dus de hele dag met lekkere dingen (ik ben ook echt een zoetekouw).
Ik pak dus 3 shakes op een dag en een pak cristal clear drink ik erbij voor het vocht.
En dan na 3 weken mag je savonds een lichte maaltijd erbij maken, maar toch nog die shakes erbij pakken.

Ik wens je veel succes, en veel geluk. En als je nog vragen hebt kan je me altijd mailen.

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006«
Design: Esther en Frank
Software: Frank