welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Mensen helpen om af te vallen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Mensen helpen om af te vallen

19-06-2013

Hoi Iedereen,
Mijn naam is Whitley en ik ben 22 jaar.
al vanaf mijn 12de kamp ik met overgewicht, mijn hoogtepunt werd bereikt in 2010 toen ik 40 kilo overgewicht had!!
Ik liet altijd iedereen zien dat ik zeker was en gelukkig met wie ik was en hoe ik eruit zag, maar diep van binnen was ik erg onzeker en ongelukkig.

Waarom was ik niet zoals andere meisjes? mooi, slank, leuke kleren...
En nu hoor ik je denken, ja maar het gaat om het innerlijk!! Dat is zeker waar maar uiterlijk telt voor iemand met overgewicht nog meer mee.

Een paar dagen voor ik begon met afvallen vond mijn moeder een bankafschrift en maakte deze open (wij beginnen beide met de letter w). ze zag dat al mijn geld uit ging aan eten!!! Ik kwam thuis en ze werd boos, waarop ik antwoorde, het is mijn leven en ik bepaal waar ik mijn geld naar toe breng!! Ik heb dagen niet tegen mijn moeder gesproken omdat ik boos was, maar eigenlijk had ze gelijk! Dit kon zo niet langer...

Op 27 september 2010 (110 kilo) ben ik begonnen met de strijd tegen de kilo's..
Gezond eten (niet te veel) en lekker elke dag sporten (een geluk: sport is mijn passie).

Het ging niet snel met de kilo's. 1 kilo per week... maar toen mensen het eenmaal ging opvallen voelde ik me fantastisch. Zo ben ik door gegaan tot ik 27 kilo was afgevallen... ik ben een ander mens, ik voel me fijner in mijn vel, ik kan weer harder zwemmen tijdens een wedstrijd, ik kan weer tennissen, hardlopen, mountainbike.

Maar ik was er nog niet, in maart 2011 was ik 27 kilo afgevallen en het ging niet meer zo snel...maar ik was een doorzetter en door mijn familie en vrienden ging ik verder en kwam ik uiteindelijk in september 2011 op 40 kilo lichter!!!

Ruim 2 jaar later ben ik nog steeds die 40 kilo afgevallen en het is nog elke dag een gevecht om deze kilo's eraf te houden. Maar ik weet nu wel hoe ik er mee om moet gaan om het zo te houden.

Ik plaats dit bericht omdat ik mensen wil helpen die willen afvallen, of die al zijn afgevallen en daar graag met iemand over willen praten.

Wil je reageren op mijn bericht, dat zou ik super vinden!!

Vergeet nooit: Als je echt iets wilt dan lukt het je. Nooit opgeven altijd doorgaan!

Liefs Whitley xxx

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank