welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Hoe kan ik het beste gaan eten?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Hoe kan ik het beste gaan eten?

04-10-2013

Hallo, ik ben Anne en ben 17 jaar oud.
Ik ben al een poosje aan het afvallen maar het lukt niet. Ik kom alleen maar aan. Het gaat heel langzaam de verkeerde kant op maar ik wil juist langzaam afvallen.

Mijn eetpatroon:
'S ochtends - Glas water
Tussendoor: - Appel en soms koekje (rijstwafel)
'S middags: - 2 bruine broodjes met meestal iets van vleeswaren zoals leverworst
Tussendoor: - Appel en soms koekje (rijstwafel)
'S avonds: - Bord eten meestal rijst of pasta
Voor het slapen: - Een bonbon
Water: drink ik denk ik 1 tot 1,5 liter per dag.

Kan iemand mij zeggen wat ik kan veranderen aan mijn eetpatroon, want ik wil heel graag afvallen maar het gaat gewoon niet.
Ik ben 75 kilo en 1,72 m lang. Ik was tegen de 60 kilo met hulp van een diėtiste, maar toen at ik eigenlijk amper.

06-11-2013
22:31:49
Reactie van marja:

Dennis, die kokossuiker bevat toch ook heel veel calorieen? Hoe kan je er van afvallen dan?

04-11-2013
13:40:23
Reactie van dennis:

Ik gebruik momenteel na kokosvet nu ook kokosbloesemsuiker. Dit is de gezondste suikervervanger en het bevalt me heel erg goed! Ik kan niet zonder suiker en bleef daardoor aankomen, maar met deze suikervervanger val ik af!!!

01-11-2013
15:31:46
Reactie van margriet:

In ieder geval beginnen met ontbijten. als je niet ontbijt, val je niet af. Zo simpel is dat. Hoe kan je van je lichaam verwachten dat het reserves (vet) gaat opmaken als je door jouw manier van (niet) eten 's ochtends je lichaam te kennen geeft dat er niet voldoende voedsel voorhande is. Zodra je dan wel gaat eten, gaat je lichaam dat ook opslaan in plaats van verbranden. Heel veel succes en groetjes

06-10-2013
18:11:35
Reactie van onze diëtiste:

Hoi Anne,
Je eet vrij weinig, waardoor je stofwisseling daalt. Afvallen wordt daardoor lastiger. Bovendien is een karig dagmenu niet gezond. Voeg daarom meer gezonde voedingsmiddelen toe als groente, mager vlees, kip, ei of vis en val verder af door meer te bewegen en te sporten.
Kijk ook eens bij: http://www.opdieet.nl/verbranding.htm.
Ik wens je veel succes.
Groetjes,
Esther

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank