online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - sonja bakker
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

sonja bakker

15-06-2006

wat is dit nou precies voor een dieet???
kost het geld, is het gratis, kan het via de pc???

09-11-2007
09:36:35
Reactie van mirjam:

Jippie ya yeeeee,op de weegschaal gestaan,hij gaf 75.2kg aan,joepie,en deze week heb ik eigenlijk haar schema niet echt gevolgt,want ik vond t te weinig,en te weinig brood,maar......wel t eetpatroon gevolgt.
De 3e week vindt ik wat aantrekkelijker,dus die ga ik wel volgen.
Bij mijn moeder n wijntje afgeslagen,niet meer gegeten dan dat ik aankon,dus geen vreetbuien meer,tot nu toe.
Gisteravond had ik lekkere trek,dus ik had n rood wijntje genomen bij mijn eten,en s avonds n peer+n plakje ontbijkoek,nou ja.......dat is altijd beter dan vreten,Toch??
Ik voel mij nog steeds lekker,en heb niet echt honger,dus die rust heb ik wel gevonden.
Groetjes,doei,doei.

06-11-2007
13:11:23
Reactie van petra:

hey mirjam,
zo te lezen doe je het goed!
en een goed idee om het mannedieet te volgen als je n sportdag hebt.
toen ik lijnde deed ik ook niet alles vlgs het boekje, gewoon een beetje van dit en een beetje van dat.
zelf ben ik alweer een jaar op mijn streefgewicht(eigenlijk eronder)dus ik mag niet brommen.

wat ik nog meer heb overgehouden aan het lijnen, dat ik besef wat wel en goed voor me is en daar ook naar handel.
wil niet zeggen dat ik niet eens flink buffel, ik bedoel, een heerlijke stampot zuurkool met spekjes en echte rookworst, heerlijk!

groetjes,

06-11-2007
09:49:27
Reactie van mirjam:

Even duidelijkheid,Ik was in maart dit jaar 71kg,toen naar n andere sportschool,daar flink getraind,toen kwam ik op 75kg,bleef daar ook op hangen,hoewel mijn centimeters minder werden,na de vakantie dit jaar,was ik weer aardig aan t eten,en drinken,dus ik kwam op 78kg te staan,t sluipt er snel in,en nu afgelopen vrijdag 76.2,dus vrijdags is mijn weegdag,alleen ik voel t nu weer aan mijzelf dat t goed gaat!
Groetjes

06-11-2007
09:41:37
Reactie van mirjam:

He Petra,ik schrijf heel veel van mij af,dat is n heerlijk gevoel,en ik vindt t wel leuk om n beetje bij te houden hoe ik t ervaar,misschien ook wel voor anderen die dit lezen.
Vorig jaar begon ik met afvallen,ik was zeker ruim 87kg,ik had na n aantal pogingen t boek van sonja gekocht,t leek mij wel wat,ik proberen,en viel af,niet zo veel,maar dat had ook te maken met uitproberen van allerlei dieeten.
Nu n week bezig,en ik ben al 2kg kwijt(vocht),ik voel mij weer fris,en mijn buikomtrek begint weer te minderen,dus t gaat echt goed.
En ik volg wel haar menu,maar eet niet precies alles wat zij voorschrijft,zoals nu heb ik nog kippesoep over,dus dan volg ik de zondag weer,want ja.......ik heb de spulletjes nu eenmaal in huis.
Dus ik ben er wel serieus mee bezig,maar ik maak mij niet gek.
En ik train 3x in de week erbij,dus dan volg ik de mannenpagina.
De laatste keer zag ik de wijzer schieten naar ruim 78kg,dus......nu 76.2kg,1x in de week weeg ik mij,dus wat t nu is weet ik niet,vrijdag weer,spannend!
Groetjes.

05-11-2007
19:08:02
Reactie van petra:

hey mirjam,
op deze pagina kwam ik vaak je naam tegen en dacht, ik zal eens reageren.
fijn dat sonja je goed bevalt!
en dat je zo hebt genoten van een glas wijn, heerlijk!
wat ik wilde vragen;
hoeveel ben je afgevallen en wil je nog?

ikzelf heb het bokje van sonja ook gebruikt voor ideeën en recepten en daar staan best lekkere in!

en na een avondje buffelen doe ik de volgende dag Sonja en dat gaat prima.

groetjes

05-11-2007
17:04:42
Reactie van mirjam:

Het weekend netjes sonja gevolgt,wat was dat weer lekker,n rood wijntje,ik vindt t wel weer lekker dat ik er naar uitkijk,en t niet meer zo normaal vindt.
Ik voel mij nu al stukken beter!
Dus t gaat mij wel lukken die 70kg,ik ga er gewoon voor!!!
groetjes!

01-11-2007
19:54:03
Reactie van mirjam:

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt Michelle,maar dat doe ik ook zeker,alleen ik had nu weer even een houvast nodig,want zelf redde ik t even niet om n goed begin weer te maken,dus vandaar sonja.
Ze heeft leuke ideeen en recepten,maar ik heb nu 2 dagen wel naar mijn eigen lijf geluisterd,maar zolang ik mij goed voel bij wat zij op heeft geschreven volg ik t gewoon!
En.......ja,bewegen doe ik ook wat ik leuk vindt,en dan doe ik t ook fanatiek,3x in de week lekker bewegen,daar voel ik mij fit bij!
Wel goed je eerlijkheid,dank je!

01-11-2007
02:16:41
Reactie van michelle:

Hallo Mirjam,

Bedankt voor je reactie.
De reden waarom ik zelf geen dieet van een ander volg, omdat ik op lange termijn gewoonweg niet vol te houden is. We weten allemaal hoeveel we moeten eten om: aan te komen, constant gewicht te houden, of af te vallen. Dat is voor elk persoon anders natuurlijk, maar we weten zelf het beste. En er zijn tabellen op internet waarin je leeftijd, gewicht, geslacht, activiteit enzo kan invullen, en globaal wordt voor je berekend wat je nodig hebt om of afvallen, constant blijven, of aan te komen.

Ik eet nog steeds alles wat IK lekker vind, omdat ik weet dat ik dat mijn hele leven vol kan houden. Alleen at ik tijdens het afvallen ietsje minder, en sportte ietsje meer en zo verloor ik 20 kilo. En ja, het duurde lang, maar dat is weight loss. Het kost tijd en een beetje moeite.

Nu dat ik op mijn ideale gewicht ben, eet ik weer gewoon alles wat ik lekker vind, en ietsjes meer. Normaal zou ik dan aankomen, maar dat kan je weer compenseren door ietsjes meer te sporten. Ik train nu meer dan destijds toen ik mijn andere posts neerzette. We hebben een hond uit asiel gekocht. En in de ochtend 30 minuten uitlaten, in de middag 30 minuten, en in avond 30 minuten. De straten hebben een steilheid tussen de 20 en 30 %. Dus daarom ben ik ook minder op mijn eten gaan letten, want 1.5 uur per dag over de steile straten lopen, verbrandt je echt veel calorien weg.

Voor jou Mirjam, is om uit te zoeken bij welke hoeveelheid eten, je dan een constant gewicht houdt over een periode van 1 maand. Als je dan wilt afvallen, eet dan ietsjes minder, en ga daarnaast een lekkere wandeling van 30 minuten maken om te beginnen. En op lange termijn heb je er echt profijt van, want je eet immers wat je lekker vind, alleen iets minder. Daarnaast bewegen, en dit kan je veel langer volhouden dan welk dieet dan ook. Want een dieet gemaakt door een ander, die persoon weet niet wat jij wel of niet lekker vind.

Veel succes, en het gaat je lukken.

Michelle

31-10-2007
21:11:33
ligt het aan mij of is 4 kilo in 5 weken al meer dan goed?
12 kilo in 6 weken is dan wel heel aanlokkelijk maar of het gezond is... je ziet op elke site van niet maar goed. natuurlijk iedereen zijn meug, ik heb zelf niets met sonja bakker maar wilde alleen zeggen dat ik 4 kilo in 5 weken geen slecht resultaat vind...

31-10-2007
16:51:45
Reactie van simone:

Hoi Mirjam,
Ik heb zelf ook een keer 5 weken het Sonja Bakker dieet gevolgd en in die tijd was ik maar 4 kilo afgevallen dus ben ik er toen mee gestopt..een vriendin van mij was overigens wel 12 kilo afgevallen in 6 weken tijd met het Sonja dieet dus het werkt wel! Zo is ieder dieet persoonlijk vind ik, ik ben zelf 18 kilo afgevallen met het Cambridge dieet dus voor mij was dat een geweldig dieet! Ben nu 2 maanden klaar met dit dieet en ik ben nog steeds goed op gewicht..tis wel zo natuurlijk dat je na ieder dieet op moet blijven letten met wat je naar binnen stopt. Het gaat er uiteindelijk toch om dat je een gezond voedingspatroon aanhoudt, want iedereen weet dat wanneer je weer alles eet wat los en vast zit je dan toch weer aankomt..en dat wil ik echt niet meer!!
Jij nog heel veel suc6 met dit dieet, het gaat je lukken!
Groetjes weer!

Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim