online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - sonja bakker
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

sonja bakker

15-06-2006

wat is dit nou precies voor een dieet???
kost het geld, is het gratis, kan het via de pc???

31-10-2007
09:43:37
Reactie van mirjam:

Dank je Simone,ik voel mij nu al veel beter,ik plas ook erg veel,misschien komt t ook daardoor.
Ben jij zelf ook bezig,of heb je t gedaan,ik ben nu een jaar bezig,en de laatste tijd was t met ups en downs,dus er moest weer even flink gewerkt worden,oh trouwens.........niet n jaar bezig met sonja hoor!!!
Heel in t begin heb ik haar boek gevolgt,en toen deed ik t zelf.
Dus zolang t nog zo lekker gaat,blijf ik doorgaan.
groetjes.

30-10-2007
16:12:52
Reactie van simone:

Nou Mirjam, het begin is gemaakt..het gaat goed, hou zo vol!

Groetjes Simone

30-10-2007
11:48:42
Reactie van mirjam:

Vandaag mijn 2e dag,t klinkt heel snel,maar ik voel mij nu al lekkerder,nou moet ik zeggen dat ik ook behoorlijk wat wegplas,dus misschien ligt t daaraan.
Ik heb net n banaan op,en heb nog n beetje honger,maar dat komt wel goed met mijn bakkie yoghurt straks.
Toch kijk ik stiekum al n beetje uit naar volgende week om te wegen.

29-10-2007
11:29:58
Reactie van mirjam:

Mijn 1e dag vandaag,poeh....ik moest wel wennen aan die yoghurt s morgens,en n appel,dan zit ik eigenlijk nog aan mijn koffie!
Maar........niet zeuren,even wennen!
Toch weer n lekker gevoel,dat je er naar uitkijkt om te eten,en niet te vreten!!!
Vanavond bloemkool,lekker stinken in huis,en daar maak ik iets leuks van,en dan sporten.
Dus ik blijf hier n beetje hangen of ik vorderingen maak!
groetjes.

28-10-2007
12:34:27
Reactie van mirjam:

Mooi verhaal Michelle,ik heb t aandachtig gelezen,t is ook zo dat je gewoon goed en gezond moet eten,en als je daarnaast ook genoeg beweging krijgt,dan gaat t snel!En je voelt je lekker omdat je voldoende je voedingsstoffen binnenkrijgt.
Ik doe t afvallen nu al lang genoeg om te weten wat mijn lichaam wil,en waar mijn fouten zitten,dus daar moet ik aan werken.
Ik ben toch weer aangekomen van dit jaar vakantie,en niet meer t op kunnen brengen om weer op te letten,ik vindt alles zo lekker.
Voordat ik t weet,zit alles er weer aan waar ik zo mijn best voor heb gedaan,ik voel mij nu ook niet echt lekker meer in mijn lijf,en dat is zonde.
Ik ga morgen beginnen met t 1e boek van sonja,en omdat ik ook 3x train,doe ik de mannenpagina volgen,maar ik luister ook erg goed naar mijn eigen lijf,dus ik vindt sonja wel leuk en lekker,maar wel je eigen persoonlijke touch in gooien.
Dus s avonds eet ik gewoon andijvie of boerenkool met n stukje rookworst,of ik neem een wijntje als ik daar echt zin in heb,en dan hoef ik geen stress te hebben,want dat gaat op je buik zitten,ook weer niet goed.
Dus ik sla weer even een andere weg in,dus ik kom hierzo regelmatig op,zodat ik weer even ertegenaan kan gaan!
Doei,doei,en tot schrijfs!

03-10-2007
06:00:07
Reactie van michelle:

Heb van horen zeggen dat nu in Nederland ( woon zelf in VS ) weer het Sonja Bakker dieet in is. Ik ga Sonja Bakker niet aanvallen, maar wel haar dieet, omdat ik elk dieet aanval. Het heeft toch helemaal geen zin om een dieet van wie dan ook te volgen, Montignac, Atkins, Sonja Bakker, South beach, Dr Phil, en weet ik al niet wat.

Het is geen rocket science. Tegenwoordig staat op elke verpakking hoeveel calorien er ergens inzit. Nou globaal heeft een vrouw 2000 Kcal nodig, en om af te vallen mag men 500 maximaal minder eten dan de dagelijkse behofte, dus 1500 Kcal, en NIET minder, anders gaat het lichaam ook spierweefsel afbreken, en spierweefsel is juist nodig omdat spieren juist ook calorien verbranden, zelfs in rust stand.

Een lichaam wil eerst koolhydraten gebruiken, en zal er niet aan denken om vet te gaan verbranden als er nog koolhydraten in lichaam zitten. Waarom denk je dat Marathon lopers kllohydraten nemen ? Omdat ze bijna geen vet hebben om te verbranden. Waarom denk je dat men bij de Navy Seals ( mijn vriend ) voornamelijk koolhydraten inneemt ? Omdat dat de energie bron die het lichaam als eerst wil gebruiken.

Daarnaast zie ik dat mensen per week soms wel 3 kilo afvallen.
Tis maar wat je onder afvallen verstaat, als je gewichts verlies bedoeld, ja dan klopt dat. Denk je dat het vet verlies is, dan zit men helemaal fout.

Heel simpel 1 gram vet - 9 kcal. Dus 1 kilo vet is 9000 Kcal.
Als iemand een hele week alleen maar op water zou leven, dus echt aan het vasten is, kan zij 7 x 2000 = 14000 deficit veroorzaken, dat ongeveer 1,5 kg is. Maar wie gaat er nu vasten ? Nee, mensen die denken 3 kilo per week aan vet verliezen hebben het mis. Wat je verliest is vocht, en wellicht ook spierweefsel.

Wat het beste dieet is ???
Er is er geeneen. Ik neem aan dat we allemaal kunnen rekenen, en
1 Kcal is zelfde als 1 kcal eiwit of 1 kcal koolhydraat.
Wat is zwaarder een kilo stenen of een kilo veren ?
Zelfde toch ?
Dat 1 gram vet meer Kcal is doet er weinig toe omdat op levensmiddelen verpakkingen het TOTALE aantal calorien staat, dus voor elke waarde per gram eiwit, koolhydraat, of vet is het al uitgerekend in het TOTALE aantal.

Men kan per dag, wat men ook eet, zelf uitrekenen om 500 kcal minder te eten dan de dagelijks behoeften. En men spaart per week 3500 Kcal uit. Ga daarnaast elke ochtend voor het ontbijt 30 minuten sporten ( 300 Kcal ) en je veroorzaakt een verschil van 800 Kcal, en ongeveer na 11 dagen ben je 1 kilo vet kwijt, yep VET.

Sporten voor het ontbijt omdat tijdens het slapen koolhydraten die nog in het lichaam zitten worden gebruikt, en in de ochtend heb je er dus heel weinig van. Ga dan sporten en je lichaam gaat meteen vet verbranden, omdat de eerste keus voor het lichaam - de koolhydraten - niet aanwezig zijn.

Ik was door de Amerikaanse levensstijl 170 cm en 80 kilo en nu ben ik 170 cm en 60 kilo, dus 20 kilo is 220 dagen over gedaan. En ben van 1500 Kcal teruggegaan naar mijn benodigde 2000 Kcal, en 2000 is ook al heel veel eten, daarnaast blijf ik voor mijn gezondheid elke ochtend 30 minuten even hardlopen de heuvels op en neer hier in SF.
En ik eet gewoon veel, want 2000 kcal is veel. Drink mijn halve liter wijn op een dag.

Moraal van het verhaal:

Vergeet elk dieet, zorg er gewoon voor dat je maximaal 500 Kcal minder eet dan je dagelijkse behoefte.

( kan je op google even zoeken naar "HOEVEEL CALORIEN NODIG ",
daar kun je het zo uitrekeneen omdat het met je gewicht, leeftijd, lengte etc te maken heeft, maar globaal 2000 voor een vrouw en 2500 vor een man )

En ga elke ochtend 30 minuten sporten.
Daar heb je veel meer aan op lange termijn, dan wlek dieet dan ook.

Veel mensen willen snel afvallen, maar dat is technisch onmogelijk, tenzij je verlies aan spierweefsel ook gunstig vind. Want laten we eerlijk wezen - kilo's vliegen er niet van de 1 op de andere dag aan, en net zo vliegen kilo's er ook niet van de 1 op andere dag af.

Groetjes,

Michelle

25-09-2007
12:10:28
Reactie van harold:

Ik ben er ne 5 weekjes mee bezig,we doen het samen thuis.
Nu ben ik al 7 kilo kwijt ,en kan het wel goed volhouden.
Ma het valt nu wel wat zwaarder vd week.krijg nu wel trek in iets anders.
Maar kan het wel laten staan ,hoop wel de 9 week vol te houden.
Het werkt echt alls je maar aan het boekje houd van sonja.

24-09-2007
16:14:27
Reactie van jules:

ik heb een vraag over het sonja bakker dieet. Soms staat er bij de lunch bijvoorbeeld alleen boterhammen met kaas en kipfilet. Mag je er dan niets bij drinken? Jus d'orange of melk? Of alleen water dus? Welke expert op Sonja Bakker gebied kan mij dit vertellen?

18-09-2007
13:52:36
Reactie van yvonne:

Heeft iemand de week menu's in een word document uitgewerkt? En ik ben ook opzoek naar een boodschappenlijstje!
Of is er een site waar ik dit kan downloaden?
Alvast erg bedankt!

02-06-2007
11:43:52
Reactie van blingbling:

@evita,
wat maakt het uit al zou zijn zaken hebben overgeschreven?
al zou ze anorexia gehad hebben, dan vind ik het knap dat ze daar van hersteld is,(dit is voor het eerst dat ik dat lees)
vlgs mij is die zaak allang al weer rechtgetrokken met de schrijfsters van andere boeken, lijken veel boeken en verhalen niet op elkaar?
iedereen haalt tips uit werken van een ander, dat is bekend.

het feit is nu eenmaal dat zij heeft bereikt wat dieėtisten al jaren roepen:
3 hoofdmaaltijden en 3 verantwoordelijke tussendoortjes.

dat er succes geboekt wordt is nu wel duidelijk, iedereen kent sonja bakker, is het niet door zelf te bakkeren, dan wel door je omgeving.

groet van blingbling

Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim