online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - sonja bakker
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

sonja bakker

15-06-2006

wat is dit nou precies voor een dieet???
kost het geld, is het gratis, kan het via de pc???

31-05-2007
17:11:54
Reactie van joan schouten-huisman:

ik ben 3 weken geleden begonnen met het Sonja Bakker dieet. Hield het 1e week niet zo goed vol en had zelf het idee dat het toch wel aan de lage kant zat qua calorieen. Toen ben ik het "mannendieet" op de rechterpagina gaan volgen en ben hier heel tevreden over! Ik val ook af (misschien iets langzamer?) maar voor mij goed genoeg en heb toch het idee dat ik nu wel voldoende binnen krijg. Neem zelfs nog wel eens een extra tussendoortje, maar het gaat heel goed. Toppie hoor Sonja! En eten weggooien is niet nodig. Als ze bijv. smeerworst voorschrijft en ik heb nog achterham liggen, maak ik eerst dat op. Je kan produkten vervangen door andere produkten. Succes allemaal!!

26-02-2007
11:54:09
Reactie van evita:

Hmm het ''sonja-bakker dieet''. Ik heb er zo mijn twijfels over. Als je hoort dat er mensen het ziekenhuis ingaan omdat ze te weinig voedingstoffen binnen krijgen. En dan nog dat verhaal dat ze zelf anorexia zou hebben (of gehad heeft). En daarop nog dat ze uit 5 boeken teksten heeft overgeschreven. Ik geloof gerust niet dat alles waar is maar als er zoveel negatiefs over geschreven kan worden... Mijn punt is ook dat er geen bewijs is dat ze al deze dingen niet zou hebben gedaan. Je kan de boeken gewoon op internet met elkaar vergelijken.
Maar ik moet zeggen ze loopt wel binnen misschien wel niet op een legale manier maar ze gaat wel erg goed.
Dus succes allemaal!

06-01-2007
19:59:28
Reactie van jo(landa):

hoi dees,

ik ben ook alleen en heb het boek van Sonja. Nu ben ik al heel vaak afgevallen en weet best wat van voeding, dus sonja vertelt me niet echt iets nieuws. Ik zou je aanraden wat flexibeler om te gaan met wat ze voorschrijft. Ik doe zelf vaak twee dagen van hetzelfde achter elkaar (of met een dag er tussen). Bovendien kun je ook kiezen om voor de zuivel één produkt te gebruiken, bijvoorbeeld alleen optimel drink in plaats van magere yoghurt én kwark én karnemelk. Zuivelprodukten zijn onderling uitwisselbaar. Ik maak dat eerst het ene pak op en kies dan voor wat anders.
Ik maak voor mezelf een week planning wat ik wil eten en doe eens in de week boodschappen. Het vlees ligt per 100 gram ingevroeren in de diepvries zodat ik nooit iets weg hoef te gooien. op de dagen dat ik sport zorg ik dat ik iets heb wat ik op kan warmen. Dan maak ik bijvoorbeeld een dubbele portie nasi die ik dan zo ik de magnetron kan schuiven. Ik weet het het klinkt allemaal erg georganiseerd en van nature ben ik echt een choot, maar het werkt voor mij goed.
Zo hou ik regelmaat en overzicht.
Ik ben sinds 1 oktober 10 kilo afgevallen door gezond eten en sporten. Ook heb ik een aantal weken modifast gedaan maar dat was echt afzien. Gezond en genoeg eten is toch de beste en fijnste manier.

Succes meis
Groetjes
Jolanda

05-01-2007
20:21:57
Reactie van desiree:

Ik heb nu de eerste vijf dagen van het dieet er op zitten. Tot nog toe ben ik volgens mij nog niet daadwerkelijk afgevallen, maar ik weeg me ook niet elke dag.
Aan de ene kant vind ik het heel prettig dat elke dag duidelijk is omschreven, er staat precies hoeveel gram je van een product neemt en dan is het ook makkelijker om vol te houden. Tegelijkertijd bouw je zes eetmomenten per dag in dus je hebt nooit een paar uur om te overbruggen waarin je dan gaat zitten snaaien.
De eerste dag had ik zoiets van: hoe kan ik dit nou volhouden?! Gedurende de hele dag voelde ik me hongerig en slapjes en toen ging ik avond eten en kreeg ik met moeite m'n bord leeg! Ik geloof niet dat ik me ooit zo vol heb gevoeld...
Wat ik wel een beetje een nadeel vind, sommige producten koop je dan (zoals Optimel, of een pakje kipfilet voor op brood ofzo) en dat gebruik je dan twee keer in een week en de restjes kun je weggooien als je alleen bent. Natuurlijk kun je een aantal producten wel in de vriezer stoppen, maar net als met Optimel of melk ofzo, daar gaat gerust een half pak door de gootsteen. Dat vind ik dus wel wat jammer, maar al met al ben ik zeer positief over dit dieet en ik ben benieuwd hoeveel ik over tien weken weeg.

05-01-2007
11:38:31
Reactie van georgina:

Zo dion en ria,
wat een geweldige resultaten zeg!
Zelf doe ik niet aan sonja, maar ik begin er zo langzamerhand wel over na te denken.
Ik hoor zoveel goede berichten.
In elk geval nog heel veel succes met bakkeren!

05-01-2007
08:01:08
Reactie van dion en ria:

Op de eerste plaats wens ik jullie een gelukkig en gezond 2007 toe.
Het afvallen gaat fantastisch. Mijn man is met het 2e boek bezig en ik pak nog een paar weekjes uit het eerste boek. Mijn man is nu in 11weken 16 kilo afgevallen en ik 12. We lopen het bij iedereen aan te bevelen als ze aan ons vragen hoe we dat doen om gewicht te verliezen, dan is het antwoordt '' Bakkeren". Veel succes met je verdere boeken. Vele groetjes van ons Dion en Ria

04-01-2007
20:28:31
Reactie van leon:

Hoi Sanne,

Ja ik ben inderdaad begonnen afgelopen maandag met dag 1... Het gaat al behoorlijk goed! Maarja, dan moet je niet het boek vergeten...

Leon

04-01-2007
19:48:42
Reactie van petra; dit is mijn jaar:

zit niemand al met het 2de boek?

04-01-2007
19:47:56
Reactie van petra; dit is mijn jaar:

hey leon, kijk even bij dat niet meer zo stille forum, daar staat het!

04-01-2007
19:43:35
Reactie van sannie:

Hai Leon,

Inderdaad een echte man, want op welke dag zit je? Ben je afgelopen maandag begonnen met dag nr 1?
Groetjes,

Sannie

Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim