online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - sonja bakker
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

sonja bakker

15-06-2006

wat is dit nou precies voor een dieet???
kost het geld, is het gratis, kan het via de pc???

04-01-2007
18:13:53
Reactie van leon:

Hallo,

Ik ben net begonnen met het sonja bakker dieet, maar ik heb vandaag mijn boek op het werk laten liggen... Kan iemand mij helpen aan hetgeen ik morgen kan eten? Het zou daarnaast fijn zijn als ik voor vanavond de hoeveelheden van iemand zou kunnen krijgen... Ik weet het namelijk nog niet uit mijn hoofd. Ik zit in de eerste week en ben een man... (anders vergeet je zo een boek natuurlijk niet... haha)

08-12-2006
12:10:26
Reactie van petra:

wie is er begonnen met het tweede boek van sonja?

27-11-2006
20:29:37
Reactie van jo(landa):

zo dag een van sonja zit er bijna op en het ging goed.
Wel veel koolhydraten, vandaag ontbijtkoek een evergreen en een speculaasje......en maar een stuks fruit...
ben wel zo gewend aan mijn twee stuks fruit per dag...

26-11-2006
11:13:56
Reactie van mirjam:

Hoi Jolanda,ik ben ook nu 2 weken bezig met sonja,en het bevalt mij goed,maar ik gooi ook mijn eigen creatie erin!
Dus mijn rauwkost maak ik aan met yoghurt en kruiden,of dressing uit zo n zakje(aanmaken met water)en dan een schepje slasaus erbij!
Of ik moet volgens het boek vis eten,geen zin in,dus dan eet ik wat anders,en daar kom je echt niet van aan!
Ik ben toch weer wat kwijt,dus....ik heb zoiets van.......overdags hou ik mij aan de richtlijnen,maar.....doe ook mijn eigen ding!
Dus....gelijk heb je dat je dan meer kookt,en 2 avonden hetzelfde eet,kan echt geen kwaad,zij maakt ons alleen duidelijk dat die variatie belangrijk is,en gezonde voeding!
Dus.....geen zorgen maken,want je valt er echt vanaf,met ook je eigen ding!
Ik ben benieuwd naar de resultaten straks!

22-11-2006
11:57:44
Reactie van jo(landa):

Ik denk er over het boekje van Sonja Bakker te kopen en het de komende negen weken te gaan volgen (uitgezonderd de kerst).
Ik ben nu 8 kilo afgevallen en kan denk ik wel een volledig uitgeschreven menu gebruiken. Waar ik mee zit, kan ik ook twee dezelfde dagen achter elkaar doen? Ik woon namelijk alleen en ik kook vaak voor twee dagen. Denk dat dat bij Sonja ook wel handig is.
Ik doe dan haar hoeveelheden welke voor 4 personen zijn door twee en dan heb ik voor twee dagen. Moet het dan wel opwarmen wat mss voor de vitaminen niet goed is maar het zou wel een goede optie zijn.
Bij invriezen vind ik de kwaliteit en de smaak van het eten te veel achteruit gaan. Iemand hier ervaring mee.
Nou hoor graag.
Groet
Jolanda

02-11-2006
20:24:22
hey webmaster;
voor mij was het duidelijk hoor dat de reactie niet van jullie kwam, maar ik begrijp jullie reactie wel!
verder wil ik doorgeven dat jullie heel goed in de gaten houden wat er wordt gepost en evt ingrijpen!
groetjes

02-11-2006
17:57:50
Reactie van onze webmaster:

even voor de duidelijkheid: de dietiste die op dit onderwerp reageert, is niet de dietiste van opdieet.nl

Reacties die door onze eigen dietiste - Esther - worden geplaatst, zijn duidelijk herkenbaar

02-11-2006
16:52:29
hallo dieëtiste;
wat jullie al jaren roepen en niet voor elkaar krijgen is SONJA BAKKER wel gelukt!
ook zij roept hetzelfde!
ik heb div. collega's die aan sonja doen, ook zij heven geen bergen eten klaar te maken en veel extr's in huis te halen, in tegeneel zelfs!
als je het ene niet lust, kun ja dat vervamgen door wat anders!
hoe verklaar jij dat het boekje van sonja ter observatie is meegenomen naar een dieëtse door iemand die diabetes heeft, en zij heeft bepaald door een kleine aanpassing in het ontbijt(suikerspiegel is dan laag)dat het dieet goed is?!
zoals met alle dieëten is het zo, dat het op ten duur een tekort kán geven?!
misschien is het wel de kift, dat het SONJA BAKKER wel lukt wat jullie al jaren roepen?!

groetjes

02-11-2006
15:27:19
ik hoef juist helemaal geen eten weg te gooien wat voor het dieet wel het geval was. Ik kan niets negatiefs vinden in het dieet van Sonja. Maar je moet er wel 200procent achter staan wat je doet.

02-11-2006
14:58:45
Ik ben diëtiste en begeleidt mensen, die ook het boekje van Sonja Bakker hebben geprobeerd.
Ze waren allemaal negatief :
- Je moet er teveel verschillende producten voor in huis halen. Als alleenstaande moet je dan veel restjes weggooien.
- De recepten kloppen niet. Je moet veel eten klaarmaken en daarna mag je er maar een beetje van eten. Weer veel restjes.
- Het is te weinig om goed op te kunnen functioneren.

Omdat er zo weinig calorieen in een dagmenu zitten val je wel snel af. Maar wanneer je stopt zul je gemakkelijk weer aankomen.

Dingen die wel goed zijn :
- Eet 6 maal per dag en sla nooit het ontbijt over]
- Zorg voor variatie.

Raadpleeg liever een diëtist voor een persoonlijk dieet.

Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim