welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Medisch wonder?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Medisch wonder?

06-11-2013

Hallo allemaal,

ik ben benieuwd of jullie mij in de goede richting kunnen duwen wat betreft mijn vraagstuk.

Ik ben al ruim een jaar op dieet. Heb verschillende dieeten geprobeerd, waaronder dieeten door 2 verschillende dietistes, Dr. Frank, Sonja Bakker en South Beach. Op dit moment doe ik Yvonne Lemmers "Grip op Koolhydraten."

Ik ben een gezonde man van 43 jaar oud en sport 4x in de week, minimaal een uur cardio per keer. (sinds een maand of 5 ben ik van krachttraining overgeschakeld naar cardio).

Ik rook en drink niet en eet al jaren niets dat uit een potje/blikje/zakje komt (met andere woorden, zo veel mogelijk vers (o.a. eigen moestuin!) en niks kant-en-klaars). Ik drink alleen water en koffie (zwart).

Ik eet geen snoep, chips en frisdrank (ik hou er gewoon niet van). Ik vermijd snacks (hou ik wel van, maar mijn laatste patatje is al weer een aantal maanden geleden!). Ik gebruik ook sinds een aantal maanden geen light-producten (meer), maar dat is meer vanwege de chemische bestanddelen.

Mijn bloeddruk van vanmorgen is 120/84 en toevallig heb ik vorige week mijn cholesterol laten prikken en die is ook prima volgens de huisarts. Ik ben hooguit 1x in de twee jaar een dagje verkouden, verder vrijwel nooit ergens last van.

Mijn vraag is: waarom val ik niet af? Wat doe ik verkeerd of te weinig?

Ik heb inmiddels zelfs fruit vervangen door vitamine-bruistabletten, omdat er in fruit te veel (weliswaar natuurlijke) suikers zouden zitten.

Ik ben gedisciplineerd genoeg om elk dieet vol te houden, maar elke dieetgoeroe en voedingsdeskundige zegt iets anders en het gros gaat regelrecht tegen de adviezen van het Voedingscentrum in.

Wie heeft er suggesties/aanraders/opmerkingen? Zelfs mijn huisarts moet mij het antwoord schuldig blijven.

07-11-2013
23:58:58
Reactie van onze diëtiste:

Beste Kees,
Wellicht heb je iets aan de tips op de volgende pagina: http://www.opdieet.nl/afvallenluktniet.htm.
Ik wens je succes met afslanken.
Groetjes,
Esther

07-11-2013
09:30:53
Reactie van kees:

Had misschien even gewicht en lengte moeten vermelden (ongeveer 110 kg bij een lengte van 1,95m), dan wordt duidelijk dat ik echt te zwaar ben....

"Te weinig eten" en "stilvallen stofwisseling" schijnen mythes te zijn (niet dat ik te weinig eet).

06-11-2013
22:41:07
Reactie van jenny:

Hoi! Heb je niet al een goed gewicht dan? En misschien eet je juist wat te weinig? Dat kan ook.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank