welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - kind met overgewicht
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

kind met overgewicht

18-01-2014

hoi allemaal,
Ik weet niet of ik ook bedoeld ben op deze site, maar ik heb best wel veel last van overgewicht. Ik ben 14 jaar oud en weeg 81 kilo en ben 1,75.
Ik word op school best veel gepest en wil iets aan mijn gewicht doen. Ik heb het er over gehad met mijn moeder, maar na een paar weken bezig te zijn geweest, kreeg ik een dip. Veel mensen kwamen te overlijden in mijn familie zoals mij oma, opa en een tante, waardoor ik snel weer terug bij af was. Heeft iemand tips om in de toekomst geen terugval te krijgen, en eventueel tips om sneller weer een gezond gewicht te krijgen? Alvast bedankt.

19-01-2014
23:31:00
Reactie van onze diëtiste:

Tuurlijk is het prima als je ook reageert! Juist goed als je je moeilijkheden deelt en om advies vraagt.
Wat betreft je gewicht, bedenk allereerst dat je niet veel overgewicht hebt, dus enkele kilo's verliezen is voldoende. Dit is misschien een geruststelling, en streng lijnen is zeker niet nodig! Dat maakt het lijnen vast makkelijker.
Verder adviseer ik je om een diėtiste te bezoeken, zodat zij je kan helpen om op een gezonde en prettige manier af te slanken. Dit voorkomt tevens dat je terugvalt, en mocht dat toch gebeuren, dan kan de diėtiste je ook daarbij helpen.
Ben je vaak geneigd om emotionele moeilijkheden weg te eten, dan is het belangrijk om dit te bespreken. Wellicht kunnen je ouders je hierbij helpen, of iemand anders waarbij je je vertrouwd voelt.
Ik wens je veel sterkte!
Groetjes,
Esther

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank