welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Afgevallen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Afgevallen

20-01-2014

Hallo allemaal,
Ik ben al sinds vorig jaar mei op dieet.. Ik wilde gezond afvallen en dat heb ik ook gedaan, ik woog 70 en nu 61 .. Maar mijn wens was altijd nog iets minder.. 53 kg. Uiteindelijk is het me niet gelukt om nog meer af te vallen, ik kwam ook niet aan.. Nu ben ik ziek geworden en in 2 weken ben ik 52 kilo geworden. Alles wat ik eet, gaat er na 2 minuten weer uit. Ben niet langs de dokter geweest.. Ik begin weer een beetje bij te komen, kan al yoghurt met muesli en crackers naar binnen werken.. Ik wil dus ook niet meer aankomen, hoe kan ik dit het beste behouden?? Want bij 61 was ik het een lange tijd gaan volhouden.. Maar toen was ik langzaam afgevallen.. Maar hoe sneller de kilo's eraf gaan, hoe sneller ze er bij komen.. Dus heeft iemand tips (maaltijden?) om dit te behouden?

22-01-2014
20:41:45
Reactie van onze diëtiste:

Hoi!
Als je ziek bent, val je inderdaad snel af. Maar het is heel gezond als de kilo's er weer bij komen als je beter bent. Want tijdens ziekte verlies je meer spierweefsel en minder vetweefsel, omdat je lijf veel eiwitten nodig heeft om zichzelf te herstellen. Maar spieren wil je liever niet verliezen neem ik aan? Maak je dus geen zorgen als je aankomt. Goed herstellen is belangrijk, en daarna kun je als je wilt verder gaan met langzaam (en op een gezonde manier) afvallen. Overigens, 53 kilo klinkt vrij weinig hoewel ik niet weet hoe lang je bent. 61 kilo is voor een vrouw met een gemiddelde lengte een goed gewicht. Wellicht is je gewicht dus al prima?
Ik wens je beterschap en succes!
Groetjes,
Esther

22-01-2014
13:39:02
Reactie van lotte:

Hoi,
ik denk dat het het best is om geleidelijk over te gaan naar je eetpatroon van toen je 61 kg woog, omdat je zelf zei dat je dat gemakkelijk kan volhouden.
Natuurlijk ga je hierdoor wat verzwaren, want het is waarschijnlijk meer dan toen je ziek was.
Maar ik zou je vorige eetpatroon gaan combineren met regelmatig sporten, dan zullen de kilo's er trager bijkomen en zullen het er minder zijn dan zonder sport.

hopelijk heb je hier wat aan. :)

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank