welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - gezondigd na 3 weken af zien.
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

gezondigd na 3 weken af zien.

28-01-2014

Hoi allemaal,
Ik ben met een proteine dieet bezig zo'n 3 weken nu.
Ik hou me strikt aan de regels behalve de 2 stukken fruit die ik eet per dag als tussendoortje. Naast dieeten sport ik 3x in de week en zorg ik ervoor dat ik daarmee 1000 kcal verbrand per keer.
De eerste week ging vlotjes, toen ben ik iets meer dan 2 kilo verloren.
Week 2 ging er niets af door mijn maandstonden, maar ik hield strikt vol.
Mijn shakes bestaan uit 77 calorieen en als je er dan al zo'n 1000 verbrand met sporten, zou je toch denken dat er wat af gaat van mijn kilootjes, maar helaas. Week 3 geen maandstonden meer dus ik dacht: nu gaan ze er wel afvliegen, maar toch niet.
maximaal 100 gram per dag ging er af, na al die moeite.
Na 3 weken labeur 3 kilo lichter.
Nu ben ik zwaar ontgoocheld. Als ik van mensen hoor dat ze 6 kg per week verliezen, waarom ik dan niet?

29-01-2014
11:51:10
Reactie van oumie:

Dank je wel diėtiste, dat wist ik niet.
Ik ben vandaag terug op de weegschaal gaan staan.
Met een bang hartje dat er waarschijnlijk terug wat bij was. Maar al goed was dat niet het geval.
Ik ben vandaag terug met volle moet begonnen, en heb me voorgenomen om niet in extreme te gaan.

29-01-2014
02:16:33
Reactie van onze diëtiste:

Beste oumie,
Soms is te weinig eten juist niet goed voor de lijn, omdat daarmee je stofwisseling omlaag gaat. Dat kan komen door een gebrek aan voedingsstoffen of doordat je lichaam verzuurd is, (het eten van te veel eiwitten kan je lijf verzuren). Eet daarom wat meer en vooral gezond. Dit is sowieso prettiger en waarschijnlijk val je hierdoor makkelijker af.
Succes!
Esther

28-01-2014
20:34:26
Reactie van oumie:

Vandaag was de laatste druppel gevallen bij mij.
Kinderen gingen naar bed en ik begaf me naar de koekenkast en uit frustratie een hele blok marsepijn binnen gespeeld.
Ik had het ineens nodig.
Ik hoop morgen terug opnieuw te beginnen.
Maar ik vraag me nog wel af, waarom gaat het bij mij zo traag? Terwijl ik zo hard mijn best doe.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank