welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Waarom val ik niets af:(
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Waarom val ik niets af:(

02-04-2014

Ik ben 9 maanden geleden gestopt met roken en helaas 10 kilo aangekomen. Sinds 2 weken ben ik nu aan het lijnen en ik heb keurig bijgehouden wat ik heb gegeten.
Dit is wat ik heb gegeten:

Ontbijt:
1 bruine boterham met margarine en een plak voorgesneden 30+kaas of plakje kipfilet
Of: 2 wassa volkoren crackers met kaas.

10.00: 1 stuk fruit of komkommer

Lunch: 2 bruine boterhammen met margarine kaas of kipfilet

15.00: cracotte cracker met dun laagje jam

Avond eten: groente en 1 stuks vlees

Drinken: van iemand die alleen cola dronk, de hele dag drink ik nu alleen water, water, water min 2 liter.

Gezondigd de afgelopen 2 weken: 4 snoepbanaantjes en 2 kinder softijsjes

Ik sport 2x per week, bokwa 1200 kcal. Verbruik per uur. En ik loop regelmatig met een bolderkar gevuld met kinderen 20 min per x.

Dus wie o wie kan mij vertellen, waarom ik niet af val, en al die kilo's hardnekkig op mijn buik blijven. Ik lijk echt 5 maanden zwanger en voel me zeer ongelukkig in mijn lichaam. Het is dat ik echt niet weer wil gaan roken....

07-04-2014
11:47:20
Reactie van onze diëtiste:

Bedenk dat je door het stoppen met roken sowieso 4 a 5 kilo aankomt, omdat je stofwisseling wat trager wordt.
Minder tarwe eten kan inderdaad helpen als je af wit vallen, maar wees helemaal matig met suiker (jam) en wit meel (cracottes?).
Eet verder ook niet te weinig, want dan doe je je lichaam tekort, waardoor je stofwisseling ook minder wordt.
Volop groentes zijn belangrijk, af en toe vette vis (voor de omega3 vetzuren, maar ook voor de jodium. Als je geen vis eet, heb je minimaal 5 sneetjes brood nodig om voldoende jodium binnen te krijgen.
Kijk voor meer info bij: http://www.opdieet.nl/afvallenluktniet.htm.
En bij: http://www.opdieet.nl/jodium-afvallen.htm.
Ik wens je veel succes!
Groetjes,
Esther

05-04-2014
21:14:11
Reactie van regina:

Probeer eens wat minder tarwe te eten..
Ooit gehoord van William Davis "broodbuik" ??

Er zijn veel mensen die gevoelig zijn voor tarwe en hierdoor echt een dikke buik krijgen/houden.
Probeer eens een week ipv tarwe rijstwafels te eten met kaas ofzo..
Je zult zien of het voor jou werkt!!

Groetjes, Regina

03-04-2014
23:06:41
Reactie van marianne:

22 x gelezen ...heeft niemand van deze mensen een tip of enig idee waarom ik niet af val?

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank