welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŽtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - In ketose, maar ik kom aan.
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

In ketose, maar ik kom aan.

25-05-2015

Ik heb een probleem/vraag:
Ik ben 38, weeg 73 kg en ben 168.
Sinds januari gestopt met roken en 8 kilo gegroeid doordat ik alles wat los en vast zat naar binnen schranste. Deze extra kilootjes dacht ik er wel even snel weer af te krijgen als ik stopte met snoepen. Niet dus. Meer bewegen? Ook niet. Dus toen maar drastisch op dieet. Low carb high fat dieet.

Ik volg een koolhydraat arm dieet (max 20 gram per dag) met veel vetten (105 gram per dag). Ik eet elke dag tussen de 1000 en 1200 calorieŽn.

Op mijn menu staan: eieren, zalm, grasgevoerd vlees, avocado's, rucola, ijsbergsla, groene asperges, komkommer, volvette kaas (48+), amandelen, paranoten, walnoten, af en toe een klein stukje (8 gram) chocolade van 92%.

Ongeveer 1 keer per week eet ik yoghurt met 'n paar blauwe bessen, als mijn maximale kh per dag dat toelaat.

Ik smokkel niks, zondig nooit en ik houd elk hapje en slokje bij in een app. Volgens die app doe ik alles echt perfect.

Ik ben nu 4 volle weken bezig. De laatste 3 weken zit ik elke dag in ketose (heb van die plassticks).
De eerste week viel ik 3 kilo af. De tweede week begon ik weer te groeien (minder dan 20 gram kh en minder dan 1200 calorieŽn en toch aankomen). Ok... Misschien hield ik vocht vast.... Elke dag gewogen en steeds klom de wijzer van de weegschaal de verkeerde kant op.
Nu 3 weken ketose verder, ben ik dus al weer 3 kilo aangekomen. Zeeeeeer demotiverend!!!!

En ja, ik sport daarnaast (een beetje). Mijn spiermassa is in de eerste week idd toegenomen en m'n vetmassa is afgenomen. Helaas.... Ook hierbij geldt dat mijn vetmassa inmiddels alweer toegenomen is en mijn spiermassa niks gestegen is.

Ra ra hoe kan dit????
Wat doe ik fout of wat zie ik over het hoofd???

Heb heel internet afgespeurd maar heb nog nooit gelezen dat iemand die in ketose is, aankomt. Please help!

09-08-2015
16:28:35
Reactie van laura:

Bedankt voor de tips!! Ik denk dat m'n vetinname wel te hoog was.
Melk(producten) neem ik eigenlijk zelden.
Ik heb nu moeten stoppen met het dieet ivm medicijngebruik, wat ůůk voor stukje gewichtstoename zorgt.

09-08-2015
15:01:50
Reactie van anneke:

Hoi,
Ook ik heb ervaring met dit soort van diŽten. Ook merk ik, als ik teveel vet eet, dit als gevolg heeft dat ik niet afval.
Avocado's zou ik ook even laten staan. En melkproducten; als ik jou was, zou ik daarvoor in de plaats geitenkaas en suikervrije sojamelk of amandelmelk gebruiken. (bv. voor in de koffie).
Melkproducten bevatten echt best veel lactose, wat in feite ook een suiker is. Hier zit vaak de valkuil!
Gebruik gerust suikervrije jam op bv een sv cracker.
En inderdaad groenten morgen ook wel meer in jou menu!!

Sterkte en liefs,
Anneke

05-08-2015
14:23:27
Reactie van sara:

Ik zou de blauwe bessen (en al het fruit) even schappen totdat je op het gewenste gewicht bent.

06-06-2015
02:55:38
Reactie van mimpy:

Lotgenoot

Ben ook 38 jaar en gestopt met roken sinds april 2014 (toen 58 kilo)... 1,64 en 71 kilo en sport trouw om de dag...

Zit met precies hetzelfde resultaat. Ben nu 3 weken bezig met lchf en niks afgevallen, zelfs aangekomen.
De theorie achter het dieet leek me zo logisch (je lichaam vetten laten verbranden i.p.v. koolhydraten).
Twee oorzaken waarom dit niet lukt, je krijgt teveel calorieen binnen of teveel proteinen, deze zetten zich dan ook om in vet. Ik ga door maar beperk toch echt het vetpercentage en ga meer groenten eten. Het heeft waarschijnlijk veel tijd nodig dat vergt doorzettingsvermogen. Wil toch nog even afwachten. Het kan tot zes weken duren voordat dit dieet begint te werken. Er is nog hoop...

Heb overigens nog nooit meegemaakt dat ik bij geheel onthouding van koolhydraten niet afval, echt bizar en ja zo frustrerend! Ons hormonaal stelsel is gewoon enorm in de war door het niet roken.

Een andere optie is helemaal niks meer eten. Is David Blaine ook 44 dagen lang gelukt en 20 kilo afgevallen daarbij :-). Dat is wel heel extreem. Even zonder dollen waarbij we zeker weten afvallen is het aantal totaal calorieen beperken tot je lichaamsgewicht x 8. In mijn geval is dat 71x 8 = 568 calorieen. Dat vind ik eerlijk gezegd al echt extreem... Misschien vanaf morgen het lchf gaan volgen met maar 568 calorieen, waaaaaah...

05-06-2015
01:17:28
Reactie van onze diëtiste:

Hoi!
Het zou kunnen dat je lichaam verzuurd is door de ketose of dat je te weinig eet of dat je een tekort hebt aan voedingsstoffen. In alle gevallen gaat je stofwisseling omlaag, waardoor het afvallen lastiger wordt.
Mijn tip is: meer groentes en eventueel fruit toevoegen (goed tegen verzuring en je krijgt er veel gezonde stoffen mee binnen). Verder gewoon iets meer eten en let op dat je niet te weinig jodium binnen krijgt. Jodium is belangrijk voor de schildklier (en daarmee voor de stofwisseling). Jodium zit in niet zo veel voedingsmiddelen, namelijk alleen in vis, ei en beetje in melk en vooral in brood. Laat je het brood staan, neem dan eventueel een supplement. (Bespreek voor wat het best is met de drogist).
Verder kan het inderdaad zijn dat dit dieet gewoon niet zo goed werkt bij jou.
Bij een goed dieet val je gestaag af (ongeveer een halve kilo per week) en voel je je fit.
Ik wens je succes!
Groetjes,
Esther

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006ģ
Design: Esther en Frank
Software: Frank