welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Overgewicht
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Overgewicht

21-02-2016

Hallo,
Ik ben een jonge meid van 19 jaar, 1,65 en weeg 100 kilo. Ik wil heel graag afvallen alleen dit lukt me niet. Ik eet altijd, bij verdriet, stress, blijheid, verveling etcetera. Ik heb 5 maanden geleden een maand lang gesport bij de sportschool en ben toen 4 kilo afgevallen. Echter was dit niet genoeg en had ik niet de motivatie om in mijn eentje verder te gaan en ben ik in mijn oude patroon teruggevallen. Sinds een half jaar heb ik ook erg last van een leeg gevoel in mijn maag de hele dag door. Als ik dan iets wil drinken om de leegte op te vullen voelt het alsof mij maag samen krampt en kan ik niet bewegen of lopen, het is erg pijnlijk. Ik ben altijd bezig om mijn buik weg te werken, ik vind het verschrikkelijk dat je een vetband van mijn buik door mijn broek heen ziet. Ik heb ook nog de pech dat ik ongezond eten gewoon heel erg lekker vind en niet weet hoe ik echt gezond moet koken en eten.
Ik zat er zelf aan te denken om er mee naar de dokter te gaan. Omdat het mij psychisch en lichamelijk erg veel doet.

Heeft iemand advies voor mij?

Liefs, Susanne

24-02-2016
23:49:29
Reactie van anja:

Hey! Je woorden die je plaatste zijn heel herkenbaar! Hier hetzelfde! Ik lust het graag! Ik moet er iets aan gaan doen, heb de toestellen zelfs thuis... maar alleen... Ik ga je tips zeker volgen! Liefs xxxx

22-02-2016
19:41:59
Reactie van stephanie:

Hooi Susanne!
Wat 'n vervelende situatie. Is het misschien een idee om te gaan praten met een diėtiste?
Zelf had ik in het begin ook honger, omdat ik minder ben gaan eten, maar na een tijdje wen je daar aan!
Hou vol!

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank