welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŽtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - calorieŽn tellen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

calorieŽn tellen

26-07-2016

Graag jullie mening, kilootjes teveel, spijtig genoeg...

Ik ben begonnen calorieŽn per dag te tellen. Is zwaar, ik mag 1200 kcal per dag. Ik moet echt zoeken naar wat mag en niet mag om niet boven mijn calorieŽn te komen.
Ik doe het samen met mijn man, maar die mag 2120 kcal per dag, een stuk meer hee...
Wie heeft hier ervaring mee en kan tips geven?
Alvast een dikke mercie.

15-08-2017
10:08:46
Reactie van jaquelien:

mensen vallen met gemak af als je
lekkere en gezonde recepten eet en niets hoeft leren eten.
Ook zijn deze recepten super makkelijk uit te voeren dus je hoeft geen ervaring te hebben
In de horeca om het te begrijpen. voor de gezondste makkelijkste
En de lekkerste recepten.
Typ in google healthycookbook
Ga vervolgens naar zap-power en klik dan op de receptenbijbel.

11-01-2017
12:12:56
Reactie van marc:

Ik at heel veel dingen zoals komkommer als ik honger kreeg. Zaken waar eigenlijk voornamelijk water in zit, maar waardoor je wel even een soort vol gevoel van hebt. Ik dronk ook heel erg veel water (2,5-3 liter per dag), omdat het het gevoel van honger een klein beetje verlichte. En verder is het voornamelijk volhouden en wachten tot er een soort gewenning optreedt...

Moet je overigens elke dag letten op de 1200 kcal per dag grens? Of mag je een dag in de twee weken ofzo ook meer eten? Ik deed dat iig wel, omdat mijn lichaam anders ging wennen aan het lage kcal inname, en ik alsnog niet afviel. Maar als je diŽtist iets anders zegt, moet je naar hem/haar luisteren natuurlijk.

Oh ja, en ik schreef elke dag op wat ik at en hoeveel kcal het was, en deelde dit met mijn neef, die ook aan het afvallen was. Misschien kan je elke dag ergens posten hoeveel je hebt gegeten en dit delen met anderen die ook aan het afvallen zijn (al doe je dit natuurlijk ook al samen met je man).

Succes!

24-11-2016
10:12:04
Reactie van rita:

Hoi calorieenteller,
Ik heb jarenlang calorieen geteld, het is even wennen, maar als je eenmaal je draai hebt gevonden zul je merken dat het makkelijk gaat.
Ik deed in het begin de avond van te voren al uitstippelen wat ik de volgende dag ging eten.
Met behulp van de calorieentabel lukte dat aardig.
Op een gegeven moment ga je van je dagelijkse producten de calorieen uit je hoofd leren.
Vergeet vooral niet af te wegen, gokken is een hele grote fout.
Ik gunde mezelf wel een keer in de week iets lekkers, zodat ik het makkelijker vol kon houden.
Heel veel succes met calorieen tellen.

gr rita

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006ģ
Design: Esther en Frank
Software: Frank