online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - lijnen in de overgang
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

lijnen in de overgang

31-07-2006

Vraagje: ben de laatste maanden 4 kilo aangekomen. Ik let heel goed op wat ik eet, maar ik krijg er niks meer van af. Wie heeft hier ervaring mee en kan iemand mij misschien wat tips geven?

30-03-2010
19:08:39
Reactie van joke:

Bij alle dieeten die je doet moet je vooral bewegen. Ga een half uur per week hard lopen, doe buikspieroefeningen etc. Je zal zien als je dit bij het dieet doet dat je afvalt. Er is geen dieet, geen pil en geen andere remedie die je zomaar als sneeuw voor de zo laat afvallen. Wake up zeg!! Ik ben 49, tegen de overgang aan en met het Sonja Bakker dieet verlies ik 2 kilo per week. Hierbij doe ik een uur aan fitness(intensief) en loop een half uur hard en doe aan buikspieroefeningen. Ben je op je streefgewicht en je blijft bewegen en je let op wat je eet, dan ga je het redden. Doe je dan 1 dag per week het dieet van Sonja en dan echt streng.......dan blijf je op gwicht! Succes verzekerd. Het geheim zit hem niet alleen in het dieeten op zich maar in het wijzigen van je leefpatroon! Zonder inspanning misschien resultaat maar je hebt het er ook zo weer bij.......

29-03-2010
15:15:52
Ryan,

Licht je nader toe

29-03-2010
15:11:04
Reactie van ryan:

sadfaf

05-06-2009
15:08:51
Reactie van evelien:

Dat is allemaal vrij normaal in de overgang, Ik ben sinds ik in de overgang ben ook 8 kilo zwaarder geworden terwijl ik voor me gevoel nog steeds gezond en gevarieerd eet/leef. Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg het er gewoon niet af.
Een artikel wat ik las en mij erg hielp was "overgang in eigen hand" van GezondheidsNet dit is een artikel helemaal over de overgang.
succes met je strijd tegen de kilo's

met vriendelijke groet,

Evelien

01-09-2008
08:14:25
Reactie van dewi:

dag allemaal,
ikzlef ben niet in de overgang maar een collega van mij wel,
in het begin was ze ook wat aangekomen, maar zij heeft bv wel de alcohol laten staan,ze dronk zeg maar 1,5 flessen wijn per week.
verder at ze altijd al gezond, ik heb haar nog nooit iets zien snoepen in vorm van koek, cake etc of candybars.
op dit moment is ze weer op haar oude maat,en neemt alleen in weekend glas wijn, misschien een tip
groetjes en sterkte

31-08-2008
21:17:46
Reactie van toos:

hoi marie jose
ik gebruik modifastpillen
is speciaal voor 45 +ers
en te koop bij etos ,15euro voor 3 weken
ik ben er een tijdje terug in 3 weken 4 kilo mee afgevallen
ik moet er nog een 11 kilo en ben nu voor de 2de keer begonnen met die pillen en ben er nu in de eerste week weer 1,5 mee kwijt
in de tijd dat ik ze niet gebruikte viel ik ook nog wat af
in totaal nu 7,5 kilo
misschien heb je hier iets aan ,mij helpt het wel
gr toos

14-08-2008
09:46:29
Reactie van mirjam:

Correctie........je beweegt al genoeg,dus ik denk als ik je zie,dat ik dan reageer........WATTTTT.......waar heb jij t over!!!!!!!!
Want daar moet je toch echt wel wat van zien,je zal zeker strakker in je vel zitten!

14-08-2008
09:42:20
Reactie van mirjam:

Wat ik dus al zei in mijn andere reactie,is dat ik ook erge moeite had met t afvallen,terwijl dat ik 6weken aan SB zat,ik werd wel iets slanker,maar om nou te zeggen dat t goed ging.........niet dus!!!
Ik heb nog geen klagen,maar goed.......als je zo je best doet,en er gaat weinig tot niks ervan af,dan denk je.....bekijk t maar!!!
Ik ben nu als 1e n maandje terug met de pil gestopt,om te kijken of t inderdaad daar aan ligt wat ik vermoed,vakantie is over,dus nu ook weer begonnen met opletten met eten,en vandaag ga ik is weer sporten,dan ga ik is weer kijken of t beter gaat!
T enige nadeel wat ik dan wel heb,is dat ik continu honger heb,dus daar moet ik mee leren omgaan.
Wat ik je dus wil meegeven is.........geef t niet op,blijf gezond eten,blijf bewegen,en verwacht niet dat je met 2x in de week n superstrak lijf krijgt,maar voel je lekker met wat je doet,dan heb je ook n goeie uitstraling,er is gewoonweg niks aan te doen!!!
Groetjes

13-08-2008
14:29:08
Reactie van marie-josé:

Het probleem is mij, vrouw 54, helaas bekend. Maar ik heb nog geen bruikbaar antwoord gehoord. Niemand een idee? Geen overgangsconsulent echt niemand?

06-06-2008
08:54:52
Reactie van mirjam:

Het is ook erg vervelend,dat als je je ergens voor geeft,dat je dan niet afvalt,of niet t resultaat krijgt wat je wil,maar ja dames.......we moeten maar accepteren dat dit hoort bij t ouder worden,en bij de natuur.
Zolang we maar blijven bewegen,en gezond eten,en onszelf niet in maatje 38 willen persen,blijven we evengoed er goed uitzien.
Ik zie heel vaak vrouwen,waarvan t zo jammer is,dat ze kleding dragen wat totaal niet slank maakt,of mooi staat,bij sommige denk ik weer.....wat zonde dat zij niet n maat groter heeft genomen,dan had je niet alle rolletjes gezien.
Ik ben van mening,dat als je goed bezig blijft,en je goed kleedt,en je verwend jezelf is zo nu en dan,dat je je n topvrouw voelt.
Ik ben zelf 36jr,en net zoals mijn moeder toen,neig ik nu al naar de overgang,en slik die stomme pil weer sinds 4mnd,omdat ik anders continu ongesteld ben,t grappige is dat ze zeggen in de bijsluiter 1 op de 100 heeft last van gewichtsschommelingen en minder prikkelingen op sexgebied,nou dat ben ik dus,vandaar dat ik toch nog wel wil stoppen na deze strip,t punt is alleen dat ik mijzelf dan niet in de hand heb met vreetbuien,maar wie weet valt t ook weer mee.

Groetjes.

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim