online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Sonja Bakker???
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Sonja Bakker???

12-08-2006

hallo Allemaal..

kent iemand 't Sonja Bakker dieet en heeft daar ervaring mee??
Zowel goeie als slechte.
Is het verantwoord om te doen?

Groetjes...

28-01-2012
10:39:02
Reactie van linda:

Hallo, ik ben een aantal keren begonnen aan het sonja bakker en ook dr frank dieet, maar haak na 3 - 5 kilo weer af omdat je dingen moet klaarmaken in de ochtend waar ik geen tijd voor heb als werkende moeder met twee kleine kinderen en dat vond ik elke keer zo jammer.

Nu heb ik zelf een dieet ontworpen voor mensen zoals ik die niet zoveel tijd hebben in de ochtend en gewoon goeie maar makkelijke dingen mee kunnen nemen naar werk. Ik ben nu na 3 maanden (met kerst en oud en nieuw ertussen) 9.1 kilo afgevallen en van maat 42 naar maat 38 gegaan. =) ik ben er nog niet, heb er nog 5.9 te gaan en dan ben ik op mijn oude gewicht voordat ik kinderen kreeg. maar het is makkelijk vol te houden dus die laatste kilo's zijn geen probleem.

20-01-2012
11:39:11
Reactie van molligemeid:

Ook ik volg Sonja. Moet zeggen dat ik helaas haar al 2 x gevolgd hebt en 2 x weer aangekomen ben. Maar het is ook iets wat je zelf doet. Ik ben een emo-eter, dus niet lekker in vel (en dan ook giga niet lekker in vel), eet ik hem weer aan. Eigen schuld !

Nu doe ik het weer en voel me er goed bij. Alleen eet ik iets meer dan wat ze schrijft omdat ik weet dat het voor mij dan beter vol te houden is. Dus iedereen kan het op haar/ zijn manier doen, maar Sonja is fijn voor mij omdat ik dan de structuur van gezonder eten weer beter weet.

19-01-2012
22:34:42
Reactie van wendy:

Snap al dat gezeur niet over Sonja. Sonja B werkt top en is NIET slecht voor je lichaam. Ook kom je NIETS tekort. Wat een onzin. Heb hier zelf onderzoek naar gedaan, met dieetisten en artsen. Lijkt mij dat die daar wel verstand van hebben. En zelf heb ik er ook baat bij. En kom ik nou een paar kilo aan, dan is dat mn eigen schuld. Niet die van sonja.

19-01-2012
21:05:53
Reactie van inkie:

Hallo,

Voor mij is Sonja Bakker Top!! Ik ben er binnen een half jaar 25 kilo door afgevallen en voel me kip lekker!! Geen honger gevoel, niks!! Ik kan alleen maar zeggen:

Sonja, Ga lekker door!!!

16-01-2012
13:29:29
Reactie van pori:

sonja bakker zou kunnen werken omdat niet alles te verklaren is in het menselijk lichaam. Ik verbaas me toch altijd hoe mensen vaak ontwettend aan een dieet beginnen. lees hieronder ook: SB leert je minder te eten waardoor je afvalt, met de tekst eronder, heel logisch hmm..... ben ik het niet mee eens. Het zou wel makkelijk zijn als het zo zou zijn of de uitspraak meer verbranden dan je binnen krijgt. Helaas voor de mensen die daar in geloven, het werkt toch allemaal wat lastiger. Verdiep je echt in stof voor dat je zomaar met je lichaam ergens aan begint. Ga naar de bibliotheek en lees veel verschillende boeken en vergelijk ze met elkaar. Een ding is vast, binnen de wetenschap zijn ze het niet eens met Sonja Bakker. Er zijn zelfs twee petities geschreven naar de tweede kamer door voedingswetenschappers dat dat gedoe met Sonja Bakker moet stoppen omdat het echt gewoon slecht kan zijn voor je stofwisseling. nee niet alleen als je er gevoelig voor bent maar ook de gemiddelde. Om heel snel en kort door de bocht te gaan: SB heeft veel te weinig koolhydraten waardoor spaarstand word geactiveerd; is je beschermings functie van de natuur, kan je niet om heen of veranderen. Te weinig vet krijg je binnen waardoor vet wordt bespaart. door deze twee bij elkaar te combineren ga je spieren en vocht verbranden, daar heeft sonja goed over nagedacht want spieren wegen meer dan vet en vocht kan je heel makkelijk uit je lichaam halen door te weinig eten en sporten waardoor kilo's echt vliegen maar helaas geen vet is. meet je zelf met een vetpercentage meter, heb je dat al ooit gedaan? heb je dat gedaan toen je met een dieet bezig was? waarschijnlijk niet, dus weet je ook niet wat je verbrand, vocht, spieren of vet. waarschijnlijk geen vet want anders zoek je hier de naam sonja bakker, weegschaal werkt niet goed; poep en pies scheelt veel per dag. wat dus ook weer het jojo effect oproept. echter, je moet meer bewegen, dat is zowiezo goed, maar wil je vet verbranden met sporten dan zul je een hartslag hebben van 70% anders ga je geen vet verbranden. Zoek verder dan sonja bakker, denk na en het is vooral logica hoe het lichaam werkt. het is de natuur, dat werkt niet in een keer anders dan 100 jaar geleden of 10000 of gisteren. het werkt zoals het werkt en daar maakt sonja echt geen verandering in.

08-05-2011
14:21:36
Reactie van anne:

Hoezo moet je bij dr. Frank dingen eten die je normaal nooit eet?
Ik doe dr. Frank en eet heerlijk.
Vlees, vis, groente, noten, kaas, eieren, yoghurt etc. zonder honger te lijden.
Het boek van Sonja heb ik jaren geleden uit nieuwsgierigheid gekocht. Mocht je gewoon vruchtenhagel (bah en vol suiker) en eierkoeken (ook bah).
En ik viel er echt geen gram van af. Misschien werkt het als je veel overgewicht hebt maar als je maar een paar kilo kwijt wilt, is het niets.

08-05-2011
12:41:13
Lieve mensen,

het dieet SB (is eigenlijk geen dieet, maar gewoon een goed eetpatroon) is supergoed in vergelijking met bijv. Dr. Frank.... je moet producten eten die je normaal nooit eet, alleen daardoor is het SB goed vol te houden! ben er 2 jaar geleden 25 kg mee afgevallen. er zitten er nu weer 7 van op (dit is mijn eigen schuld...). nu het allernieuwste boek gekocht, en lekker er weer tegen aan!
Sonja, vooral doorgaan!

15-04-2011
15:06:16
Reactie van wendy:

Hoi,
Ik doe nu al 16 weken Sonja dieet. Ben nu 12 kg kwijt. De laatste 7 weken gaat het wel heeeel langzaam met paar 100 gram per week maar val wel nog steeds af. Hele eetpatroon omgegooid en voel me keigoed! als ik me nu eens te buiten ga, verlang ik gewoon weer naar een gezonde maaltijd! Ga ook nooit meer terug naar hoe ik eerst altijd vrat! In het weekend af en toe lekker snaaien en dan doordeweeks gewoon weer verder gaan. Ik weet nu wat slecht is en wat niet.

Sport 3 x id week, ook al maanden, maar heeft iemand miss tips waardoor het niet meer zo blijft hangen? Wil nog 10 kilo kwijt namelijk en dan zit ik ook op mijn ideale gewicht. ( woog 95 kg nu 82kg).

Groetjes Bambi

31-10-2010
11:15:02
Reactie van renske:

sonja bakker
is het beste dieet wat er is
zij leert je namelijk minder te eten
en eet je minder
dan val je af
heel logisch

ben er 25 kg mee afgevallen,en nog steeds op gewicht.

27-10-2010
15:51:47
Reactie van p.:

Hier ook een reactie van mij. In september 2006 gestart met boek 1 van SB. van 78 kg bij een lengte van 1.72 iets te zwaar... In 10 weken afgevallen naar 69 kg (9 kilo eraf in 10 weken!) nu 4 jaar later weeg ik 73kg af en toe pak ik weer een weekje of 2 het boek erbij en de extra kg gaan er weer af tot rond de 70. Ben super tevreden met SB!!

1  2  3  4  5  6  7  8  9  ... 37  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim