welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - gebruik van movicolon
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

gebruik van movicolon

18-08-2006

hallo,
is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van movicolon?
ik volg het sonja bakker dieet,en gebruik sind 4 dagen movicolon
ben 1 kilo aangekomen, ikzelf denk dat het vocht is, staat ook in de bijsluiter, het natrium zou dit veroorzaken,
dus wie weet antwoord???
vr. groet, "els "

09-07-2013
16:49:45
Reactie van silvia:

ik gebruik bij obstipatie altijd Wapiti. Dit is een natuurlijk product. Ook ik volg de Atkins-leefwijze en Wapiti kan geen kwaad.
Silvia

18-04-2012
14:22:03
Reactie van fauzia janjua:

Ik heb altijd het Atkins dieet gevolgd met een positief resultaat. Dit keer ben ik weer met Atkins begonnen om 'n paar kilos af te vallen. Ik heb alles in huis zodat ik af kan vallen. Het verbaast me dat ik in twee weken geen een kilo ben afgevallen. Movicolon ben ik sinds een maand of twee begonen (tegen obstipatie). Aangezien ik voor de eerste keer geen een kilo ben afgevallen, terwijl Atkins heeft me altijd geholpen, ben ik zeker dat Movicolon vocht vast houdt.

Nu dat ik de reacties heb gevolgd, ben ik zeker.

Groetjes, Fauzia

12-07-2009
20:26:19
Reactie van mandy:

movicolon legt de darmen niet stil, het doet juist niets met de darmen. Mijn dochter van 7 kreeg de juniorvorm pas voorgeschreven. De kinderarts meldde dat dit middel er voor zorgt dat er meer vocht uit het voedsel gehaald wordt waardoor de ontlasting zachter/dunner wordt. Volgens de arts zijn het voornamelijk vezels die er in zitten en het is belangrijk dat er genoeg bij gedronken wordt. Bij langdurig gebruik kan het ook geen kwaad volgens de arts. Je moet alleen niet ineens er mee stoppen maar langzaam afbouwen.

08-07-2009
13:28:56
Reactie van fleur:

Hey!
Als je last hebt van obstipatie ondanks dat je voldoende drinkt (2 l), voldoende vezels eet en je beweegt ook nog wat, dan kun je beter lactulose siroop nemen. elke dag een cupje. kun je bij de drogist zonder recept halen.
Groetjes

01-07-2009
13:10:49
Reactie van natalien:

Hai Els
Dat probleem heb ik dus ook werd al helemaal gefrustreerd ervan,ik gebruik bijna een week movicol en ben met sonja bakker bezig en kom aan hoop dat het snel beter gaat succes.

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank