online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - pannenkoeken
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

pannenkoeken

29-08-2006

he wat een leuk forum hier, kan ik ook gelijk een vraag stellen.

ik ben al een tijdje op dieet geweest en heb nu nog 2 a 3 te gaan.
nou is het zo dat morgen mijn neefje komt eten en jawel wat willen kinderen vaak: pannenkoeken!
errug lekker, ik koop ze wel kant en klaar en dan de naturel, maar hoeveel van die dingen moet je nu eten, in een restaurant is 1 genoeg maar die kant en klare, zou het niet weten, jullie?

groetjes maria

20-10-2009
11:47:34
Reactie van celine:

Ik houd persoonlijk niet van dieeten, omdat het nooit werkt...
Er was een moment dat ik veel afgevallen ben, ging best makkelijk, omdat ik zowat niets meer at. Dan werkt het wel..
Het moment dat je dan weer gaat eten komt het er weer in een rap tempo aan en wordt je zelfs zwaarder.
Ik ben 174 en woog op mijn dunst 58 kilo. Nu weeg ik weer 64 kilo..
Ik eet gewoon normaal, probeer altijd rekening te houden ermee dat 600 calorieen makkelijker te verteren is dan meer. Qua tussendoortjes houd ik aan fruit (banaan is goed, het is gezond en vult goed - ananas, probeer het is! zo lekker! net snoepjes), maar voor in de avond zondig ik ook hoor.. Het moet leuk blijven. Een vrouw kan niet zonder chocola (ik iig niet..) dus heb ik pure chocola in huis van verkade. Dat zijn kleine reepjes, waar je kleine blokjes van kunt afbreken, 45 calorieen per blokje. Een zijn blokje per avond kan geen kwaad lijkt me toch.. Als het dan weer even de chocoladebehoefte aanvult kan ik er weer tegen :)
Het gevaar als je jezelf te vaak lekkernijen ontzegt is dat je op den duur de verleiding niet meer kan weerstaan en je ineens alle discipline kwijt bent. Dan kom je aan.. Daarbij is het beter om je lichaam voortdurend bezig te houden. Voel je dat je honger hebt, eet dan iets. Laat je maag niet te lang knorren. Het is heel goed om je stofwisseling op gang te houden. Je verbrand heel veel calorieen met voedsel verbranden.
Ontbijt: heeel belangrijk, wordt vaak onderschat. Als je je ontbijt overslaat begint je stofwisseling pas te werken tegen 11én en bij sommige nog later. Het begint pas wanneer je het eerste beetje voedsel neemt. Het schijnt zelfs dat je stofwisseling dubbel zo snel werkt en je dus dubbel zoveel calorieen verbrand, wanneer je in de ochtend goed ontbijt.

Conclusie: goede voeding, gezonde voeding, maar af en toe een blokje pure chocolade zorgt voor een goede levensstijl en voorkomt dat je je in eens te buiten gaat - uit eigen ervaring geleerd :)

04-02-2008
17:23:01
Reactie van p:

Ik zou met een te hoge glucose dus echt geen pannenkoeken gaan eten! Je moet dan juist koolhydraat rijke producten mijden! Als je nu niet goed gaat dieeten heb je straks suikerziekte, met alle gevolgen van dien! Niet doen dus.

04-02-2008
16:57:44
Reactie van safina:

hallo een vraag ik moet op dieet van de dietiste omdat de suiker te hoog stond op 9,9 nu 7,3 maar nu wil ik pannekoekken eten met spek mag ik dat hebben wie weet hier bericht op groetjes safina

22-03-2007
10:13:49
Reactie van mirjam:

Niet aan beginnen kant en klaar,je wil niet weten hoe slecht dat is!
Gewoon zelf maken,volkoren had ik een keer geprobeerd,die vond ik nog lekkerder dan naturel!
En dan met kipfilet,20+kaas,ham,enz,mmmmmm,lekker!

22-03-2007
09:00:29
Reactie van pauline:

Ham (I.p.v spek) is ook erg lekker op je pannekoek en nog mager ook.

24-02-2007
12:01:57
als ik pannenkoek eet, dan kies ik wat ik lekker vind.
zo vaak eet ik geen pannenkoek, een tussen doortje laat ik die dag dan achterwege, op deze manier eet ik lekker en ben al meer dan 4 maanden op mijn streefgewicht

carol

24-02-2007
08:35:29
Reactie van caro:

Pannenkoek met sla, ook lekker. Of met roerbakgroenten.

23-02-2007
20:49:17
Reactie van amanda:

Hallo Geertje,

Ik neem jam, zonder toegevoegde suiker, appelstroop, honing, 30+kaas.

23-02-2007
20:05:36
Reactie van geertje:

wat mag je op je pannekoek
sinds ik aan sonja bakker dieet doe weet ik het even niet meer
want het staat ook niet in haar boek mag je wel een pannekoek en wat mag er allemaal op
groeten van geertje

23-02-2007
20:02:17
Reactie van geertje:

ja ik zou er 3 nemen dat mag als je op dieet bent
gr van geertje

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim