welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Oproep aan ouders met kinderen met overgewicht
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Oproep aan ouders met kinderen met overgewicht

07-09-2006

Beste Ouders,

Ik ben Mirjam Sloetjes en ik studeer Media en Informatie Management aan de Hogeschool van Amsterdam. Voor een opdracht voor school ga ik een artikel schrijven over hoe ouders omgaan met het overgewicht van hun kinderen. Ik zou graag in contact willen komen met ouders die net als hun kinderen zelf ook gewichtsproblemen hebben maar ook ouders waarvan alleen de kinderen probelemen hebben met hun gewicht. U kunt mij terug mailen en misschien dat ik u dan wat vragen kan mailen maar u kunt natuurlijk ook gewoon hier reageren. Het artikel is alleen voor een opdracht voor school en zal niet gepubliceerd worden.

Met vriendelijke groet,

Mirjam Sloetjes

18-01-2013
11:17:52
Reactie van anonimus:

Hallo, ik ben moeder van 2 jongens, een van bijna 4 en een van 8. Mijn man en ik zijn 3 jaar geleden gescheiden. Mijn ex-man woont bij zijn ouders, de opa en oma van de kinderen. 3 weekenden in de maand zijn ze bij hun vader. Vroeger toen we nog bij elkaar waren werden de kleinkinderen wanneer we bij opa en oma waren regelmatig verwend met veel snoep. Dat mag ook, daarvoor zijn het opa en oma. Maar nu mijn ex daar woont en mijn kinderen daar 3 weekenden per maand zijn en delen van de vakanties, worden ze dagelijks volgestopt met zakken snoep. Er zijn geen grenzen. Nu kampt mijn oudste met overgewicht. Bij mij krijgen ze geen snoep. Wanneer ze na school thuiskomen sta ik wel klaar met een koekje en wat drinken en een luisterend oor. Moet ik ze dat ene koekje dan ook nog ontnemen? Mijn jongste had al aangegeven dat hij liever bij papa is want daar mogen ze snoepen zoveel als ze willen. Onze oudste op dieet zetten wordt hierdoor ook moeilijk. Meerdere keren heb ik aangegeven dat dit moet stoppen maar er wordt geen gehoor aan gegeven. Vette hap krijgen ze hier ook al niet meer en junkfood ook niet. S'ochtends 2 boterhammen, om 10 uur fruit. Tussen de middag brood en vers gemaakte groentesoep. Smiddags 1 koekje en wat te drinken en s'avonds aardappelen, groente (vaak verse) en een stukje vlees. Dit is toch normaal voor opgroeiende kinderen? Graag een reactie want ik weet niet wat ik nog meer moet doen. Groetjes anonimus

26-04-2012
07:23:44
Reactie van dubbel x:

Wat moet die zogenaamde "link" voorstellen?

28-09-2006
15:45:17
Reactie van -:

Ik heb een dochter van bijna 15 een die weegt nu 63.5 kg. Ze woog eerder 55 kg, maar door antidepressivia en antipsychotica is ze van een slanke den veranderd in een mollig kind en het gaat maar door. Door de medicijnen heeft ze een late verzadiging en meer trek dan normaal.
Ze is nu stabiel en moet de medicatie nog minstens 2 jaar innemen. Ik probeer een catastrofe te voorkomen. Haal geen snoep meer in huis. Zorg voor gezonde tussendoortjes. Meer beweging.
Verbieden helpt niet. Ze gaat echter vaak met vriendinnen een frietje mayo halen, etc.
Persoonlijk ben ik bang dat ze na die 2 jaar heel veel zwaarder zal zijn.

Een moeder

28-09-2006
12:39:33
Reactie van -:

Samen bewegen werkt altijd beter. Mijn dochter heeft ook overgewicht en Sinds een maand gaan we elke dag na het eten fietsen of skaten en ze is nu al 2 kilo kwijt, maar vooral belangrijk....ze vind het leuk omdat we het samen doen.

28-09-2006
11:53:58
Reactie van -:

hoi,
ik heb een meisje van 15 die is echt te dik. ze weegt 105 kilo en beweegt nooit meer. ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. ik wil graag dat we wederzijds hulp bieden.

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank