welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŽtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Het Sonja Bakker dieet: mijn positieve maar vooral ook negatieve ervaring
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Het Sonja Bakker dieet: mijn positieve maar vooral ook negatieve ervaring

17-09-2006

Ik volg sinds een paar weken het Sonja Bakker dieet en was er in principe tevreden over. Het grootste voordeel voor mij was en is dat ik zelf niet iedere dag hoef na te denken wat ik wil eten, want dat heeft Sonja al voor mij gedaan d.m.v. het boekje. Ik merkte namelijk dat ik eenzijdiger begon te eten en door het boekje van SB heb ik weer variatie in mijn eetpatroon gekregen. Ik geloof overigens niet in afvallen d.m.v. pilletjes en poedertjes (ook niet in Herbalife), maar wel door je eetpatroon aan te passen en veel te bewegen.

Toch vind ik dat er een groot nadeel aan dit dieet zit. Ik kreeg steeds flinke last/pijn van mijn maag en weet uit ervaring dat als ik te weinig eet, ik niet meer afval en ook last van mijn maag krijg. Daarom ben ik de kcal. per dag gaan tellen. Er zijn dagen bij dat je maar tot 800 - 900 kcal. komt.

Bij Tros Radar was een diŽtiste die waarschuwde voor de lage hoeveelheid kcal. die je per dag binnen krijgt bij dit dieet. Ze had het over 800 tot 1000 per dag. SB beweerde in hetzelfde programma dat dat niet waar is en dat het aantal tussen de 1300 en 1600 per dag ligt, maar dat klopt (zeker door de weeks) niet, tel het zelf maar na. Daarbij wandel ik ongeveer drie keer per week een uur stevig door, waarbij je ook flink wat kcal. verbruikt en ik daarom echt niet kan leven op 800 a 900 kcal. per dag.

Voor mezelf heb ik de juiste oplossing gevonden. Ik volg nog steeds het dieet uit het boekje, maar heb het aangevult en zorg er nu voor dat ik minimaal 1100 kcal. per dag eet. Meestal kom ik aan de 1200 tot 1300 kcal. Ik heb daardoor geen last meer van mijn maag, voel me stukken fitter en last but not least ..... ik val ongeveer 1 kilo per week af.

Ik ben inmiddels 25 kilo kwijt en wil het nog ongeveer 10 kilo zo volhouden. Daarna ga ik het aantal opschroeven naar ongeveer 1500 kcal. per dag. Dit wil ik volhouden totdat ik op mijn streefgewicht ben. De laatste 8 kilo zullen een stuk langzamer gaan, maar ik ben ervan overtuigd dat ik ze er op die manier af kan houden.

Zodra ik op gewicht ben, ga ik mijn voeding langzaam verhogen, net zo lang tot ik weet hoeveel ik kan eten en er niet van zal aankomen. In principe zal dat circa 2000 kcal. per dag zijn, maar ik ga uitproberen of dat voor mij ook geldt. Natuurlijk blijf ik veel bewegen. Ik wil minimaal 3 keer in de week blijven wandelen en denk er zelfs over om een crosstrainer aan te schaffen voor de natte dagen.

Die 25 kilo zijn er overigens niet allemaal af d.m.v. het SB dieet. Ik was er al 20 kwijt voordat ik het boekje ging volgen. Ik ben ook geen voedingsdeskundige, maar eigenlijk alleen maar een vrouw die een overgewicht had van 43 kilo en die kilo's nu eindelijk eens echt kwijt wil zijn. Ik ben op de goede weg en die resterende 18 raak ik ook nog kwijt. Ik heb geen idee hoe lang dat nog zal duren, maar ik weet wel dat het me gaat lukken.

18-11-2013
00:20:15
Reactie van kiki:

Volgen hier nog mensen sonja bakker? Ik ben een week bezig, bevalt goed.

16-06-2013
15:45:30
Reactie van wil:

reactie van Wil,
Ik ben met SB 5 kg kwijt in zes weken maar sta nu al twee weken stil. dwz dat ik nog steeds bezig ben maar niet afval. maar ja, ik ga gewoon door en misschien hoort dit erbij.

21-05-2013
22:14:31
Reactie van sascha:

Ik wil graag 10 kilo afvallen in 1 maand ! Moet ik daar dit dieet voor gebruiken ? mvg sascha

18-12-2012
21:53:46
Reactie van carla:

zeer knap van je, ga zo door. mvg carla

21-11-2012
15:26:50
Reactie van samantha:

Hoi Norina,

Hoe bevalt het Sonja Bakker dieet je?
Ik ben zelf ook aan het bedenken om hier mee te beginnen, maar ik kom verschillende reacties tegen, wel van enkele jaren geleden, maar neem aan dat je er nog mee bezig bent dus ik dacht vraag eens aan jou hoe het je bevalt..

Groetjes Samantha

1  2  3  4  5  6  7  8  9  ... 16  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006ģ
Design: Esther en Frank
Software: Frank