online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Het Sonja Bakker dieet: mijn positieve maar vooral ook negatieve ervaring
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Het Sonja Bakker dieet: mijn positieve maar vooral ook negatieve ervaring

17-09-2006

Ik volg sinds een paar weken het Sonja Bakker dieet en was er in principe tevreden over. Het grootste voordeel voor mij was en is dat ik zelf niet iedere dag hoef na te denken wat ik wil eten, want dat heeft Sonja al voor mij gedaan d.m.v. het boekje. Ik merkte namelijk dat ik eenzijdiger begon te eten en door het boekje van SB heb ik weer variatie in mijn eetpatroon gekregen. Ik geloof overigens niet in afvallen d.m.v. pilletjes en poedertjes (ook niet in Herbalife), maar wel door je eetpatroon aan te passen en veel te bewegen.

Toch vind ik dat er een groot nadeel aan dit dieet zit. Ik kreeg steeds flinke last/pijn van mijn maag en weet uit ervaring dat als ik te weinig eet, ik niet meer afval en ook last van mijn maag krijg. Daarom ben ik de kcal. per dag gaan tellen. Er zijn dagen bij dat je maar tot 800 - 900 kcal. komt.

Bij Tros Radar was een diėtiste die waarschuwde voor de lage hoeveelheid kcal. die je per dag binnen krijgt bij dit dieet. Ze had het over 800 tot 1000 per dag. SB beweerde in hetzelfde programma dat dat niet waar is en dat het aantal tussen de 1300 en 1600 per dag ligt, maar dat klopt (zeker door de weeks) niet, tel het zelf maar na. Daarbij wandel ik ongeveer drie keer per week een uur stevig door, waarbij je ook flink wat kcal. verbruikt en ik daarom echt niet kan leven op 800 a 900 kcal. per dag.

Voor mezelf heb ik de juiste oplossing gevonden. Ik volg nog steeds het dieet uit het boekje, maar heb het aangevult en zorg er nu voor dat ik minimaal 1100 kcal. per dag eet. Meestal kom ik aan de 1200 tot 1300 kcal. Ik heb daardoor geen last meer van mijn maag, voel me stukken fitter en last but not least ..... ik val ongeveer 1 kilo per week af.

Ik ben inmiddels 25 kilo kwijt en wil het nog ongeveer 10 kilo zo volhouden. Daarna ga ik het aantal opschroeven naar ongeveer 1500 kcal. per dag. Dit wil ik volhouden totdat ik op mijn streefgewicht ben. De laatste 8 kilo zullen een stuk langzamer gaan, maar ik ben ervan overtuigd dat ik ze er op die manier af kan houden.

Zodra ik op gewicht ben, ga ik mijn voeding langzaam verhogen, net zo lang tot ik weet hoeveel ik kan eten en er niet van zal aankomen. In principe zal dat circa 2000 kcal. per dag zijn, maar ik ga uitproberen of dat voor mij ook geldt. Natuurlijk blijf ik veel bewegen. Ik wil minimaal 3 keer in de week blijven wandelen en denk er zelfs over om een crosstrainer aan te schaffen voor de natte dagen.

Die 25 kilo zijn er overigens niet allemaal af d.m.v. het SB dieet. Ik was er al 20 kwijt voordat ik het boekje ging volgen. Ik ben ook geen voedingsdeskundige, maar eigenlijk alleen maar een vrouw die een overgewicht had van 43 kilo en die kilo's nu eindelijk eens echt kwijt wil zijn. Ik ben op de goede weg en die resterende 18 raak ik ook nog kwijt. Ik heb geen idee hoe lang dat nog zal duren, maar ik weet wel dat het me gaat lukken.

31-01-2012
12:53:53
Reactie van . mandy:

JESS, in de 1e week 2,4 kg kwijt! :D hoe gaat het bij jullie??

26-01-2012
12:26:18
Reactie van tamara:

Ik heb gister gezondigd, een extra boterham met kaas want had zoooooon honger, maar verder valt de schade mee! Succes iedereen!

25-01-2012
22:14:20
Reactie van ekstij:

Yes het gaat goed! 2 weken bezig en ook al 2 kilo kwijt. Prima vol te houden.
Succes iedereen!!

25-01-2012
19:49:40
Reactie van .:

ik ben gister begonnen! was met m'n zwangerschap 25 kilo aangekomen, bijna 6 maanden geleden bevallen. Er is nu 22 kilo af, moet officeel nog 3 om op m'n oude gewicht te zitten (65) maar wil het liefst rond de 60 wegen, dus ik ga het sonja bakker dieet maar is proberen... hoop op een kilo per week...

24-01-2012
11:18:59
Reactie van tamara:

Ik ben vorige week begonnen en er is al 1,8 kilo er af. :) whooohoo

11-01-2012
15:47:52
Reactie van ekstij:

Ik ben Maandag begonnen met het SB dieet. Ben 1,72 lang en weeg 80 kilo!
Het SB dieet gaat me de eerste dagen goed af. Geen honger gevoel alleen 's avonds op de bank wel eens maar dan neem ik een extra glas water en klaar is het weer. Ik ga proberen 15 kilo af te vallen. Ik hoop op een kilo per week, dat is me mooi genoeg. Het SB dieet verschilt niet eens een heleboel van mijn normale eetgedrag. Alleen de chips, koekjes, dropjes, snacks enzo, dat kan niet meer. Geen probleem want ben ook gek op fruit en groente alleen soms te lui om het klaar te maken. Dit leer ik me zelf nu aan en dit eetgedrag moet je gewoon je leven lang houden. Tuurlijk mag je soms wel eens patat of wat anders eten maar met mate.

Ik weet prima hoe het moet. Nu nog waarmaken!
Ik wil me zelf niet langer lelijk en dik vinden. Ik wil gezond en mooi zijn!

31-07-2011
19:00:24
Reactie van atie:

Mijn ervaring met 't S.B. dieet zijn niet slecht, ook heb ik zon 30 jaar geleden W.Watchers gevolgd met zeer goed resultaat zo'n 28 kg in 5 maanden en de Balansclub waar je niet boven de 40 eetpunten uit mocht komen per dag heb ik gedaan. ook daarbij goede resultaten gehad, zo'n 22 kilo in 8 maanden. Maar dit is minstens 15 jaar geleden en ik heb na deze tijd nog eens de moed gehad om er weer aan te beginnen en wel met S.B. zo'n 4 jaar geleden. maar toch, als je door stress en ingesleten eetpatroon weer 30 kg aanvreet moet je weer al je moed bijeen rapen en gaan S.B.-en nietwaar? Want dit is voor mij tot nu toe het beste dieet gebleken!
groetjes Atie.

30-07-2011
22:22:47
Reactie van ria:

Bij het SB dieet ga ik er erg slecht uitzien, vermoeid gezicht en wallen onder de ogen. Ook had ik dat bij het cambridge dieet.
Ik denk dat dat toch de snelle suikers zijn, waardoor de bloedsuiker blijft jojo-en. Afijn, wel jammer, want op zich vind ik het SB dieet er wel goed uitzien en ook goed te volgen.

30-07-2011
17:37:18
Reactie van atie:

Ik weet dat ieder pondje door 't mondje gaat en niks menselijks is mij vreemd. Vandaar dat gejojo.
Al 4x meer dan 20 kilo afgevallen en er telkens weer 5 kg extra voor terug "gekregen" en ja, ik weet dat 't mijn eigen schuld is enz., enz.
Hier is Sonja Bakker niet schuldig aan, maar ik had gehoopt dat ik 'n beetje steun kon vinden op dit forum en de eerste de beste reactie is 'n sneer en dat nog wel anoniem!
Maar dat zal mij niet minder motiveren er weer voor te gaan!
Overigens ben ik sinds woensdag 1200 gram kwijt! En wel door S.B.

Groetjes van Atie

29-07-2011
18:47:53
Attie,
dat jojo-effect ligt echt niet aan het sonja bakker dieet, maar omdat je zelf weer meer bent gaan eten...

1  2  3  4  5  6  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim