online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - hoeveelheid kcal. bij het Sonja Bakker dieet
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

hoeveelheid kcal. bij het Sonja Bakker dieet

21-09-2006

hallo, hier ben ik nog even. Ik ben geen tegenstander of voorstander van het SB dieet, want ook ik heb het een paar weken serieus gevolgd. Ik kwam er al wel snel achter dat ik niet voldoende voeding binnen kreeg. Inmiddels volg ik alleen nog maar de avonden en ook daarmee ben ik flink aan het knutselen. Ik hou dagelijks de hoeveelheid kcal. in de gaten en dat is echt geen dagtaak. Er even voor gaan zitten, opschrijven, tellen en je weet op welke hoeveelheid je zit.

Ik had al eerder geschreven dat Sonja Bakker bij Tros Radar geweest is. Begin deze week was ze ook bij Aperitivo van RTL4. Ik heb me best wel aan haar zitten ergeren. Ze beweerd steeds maar dat je geen kcal. hoeft te tellen bij haar dieet en het gewoon klakkeloos kunt volgen. Ik heb al zoveel reacties van mensen gekregen die het een aantal weken volhouden, maar daarna niet meer afvallen. Het is gewoon te weinig om van te leven. Ze vertelde ook in Aperitivo dat je dit altijd kunt blijven volgen, maar daar geloof ik door de lage hoeveelheid helaas ook niets van.

In de Veronica gids van komende week staat weer een artikel met Sonja Bakker. Lees het maar eens door en dan vooral het commentaar van de drie voedingsdeskundigen/dietistes.

04-08-2010
09:49:49
Reactie van kaatje:

Jongens toch, wat een slappe reacties..?
ik sport 3x per week intensief en heb een lichamelijk intensief baantje, ik volg Sonja Bakker al weken en heb dus echt nergens last van..
Perfect dieet, nooit geen hongergevoel, makkelijk vol te houden. prima om je hele leven te blijven doen!
(PS. ik doe wel het tweede boek bereik en behoudt je ideale gewicht, en daarvan dus de eerste helft: bereik je ideale gewicht, misschien verschil?)
groetjes

12-01-2007
23:54:25
Reactie van karen:

hallo Mirjam,

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het nu met jou gaat met het lijnen. We zijn een paar maanden verder en ik ben in de tussentijd flink aangekomen. Totaal geen motivatie. Nu heb ik het weer opgepakt. We hebben een crosstrainer gekocht en hebben hem omgedoopt tot crossie.

Crossie is afgelopen woensdag geleverd, maar staat nog niet helemaal in elkaar. Ik hoop morgen en dan kan moeders gaan crossen.

groetjes, Karen

04-10-2006
12:43:10
wauww,wat een verhaal,dan vindt ik het al helemaal goed van je,wat een strijd!!!!voor mij ook weer heel erg opbeurend,jou verhaal!!!ik ben net lekker aan het trainen geweest,en voel mij voldaan,ik zit nu gauw te eten,want ik had giga honger!!!!gisteravond lekker pizza gegeten,ik had er zo n trek in!!!!ohhhhh....wat heb ik er van genoten,een paar rode wijntjes erbij,mmmmmm!vandaar het trainen(ha,ha,ha)maar.........ik ga dan wel gewoon weer verder,en laat mij niet weer constant verleiden!!!ik ga er nu voor,en blijf er ook voor gaan!!!voor mij geen jojo effect meer!!!!ik sta ook niet meer op de weegschaal,dus het frustrerende is er niet meer!!!!!!volgende maand weer!!!!!we doen het goed met zn allen!!!!mirjam

03-10-2006
11:25:31
hoi Mirjam,

Ik was veel te lui en hield echt niet van bewegen, maar ik heb de smaak te pakken gekregen. Dat komt vooral door het feit dat ik ook duidelijk ging zien wat het lopen doet voor mijn lichaam en dan vooral mijn benen. Ik heb nu de smaak te pakken gekregen. Je moet geduld hebben en doorgaan.

Af en toe een slechte eetdag ertussendoor is helemaal geen probleem. Vroeger ging het bij mij tussen mijn oren dan ook meteen fout en moest ik weer helemaal opnieuw beginnen. Tegenwoordig denk ik ... vandaag niet goed ... morgen weer een nieuwe dag. Ik begin dan niet opnieuw, maar ga gewoon verder.

Ik was 5½ jaar geleden in mijn zwangerschap van een tweeling zo ziek, dat ik, toen mijn twee meiden geboren waren, in totaal 35 kilo kwijt was. Ik was toen zo blij en ik herkende mezelf niet meer. Eigenlijk herkende niemand me meer, want ik was al zeker 15 jaar heel erg zwaar. Helaas, het was van korte duur. Ik had 9 maanden niet kunnen eten, kinderen op de wereld gezet en moeders kreeg honger. Ja, ik had echt honger en die was net te stillen. Helaas kon ik het positieve gevoel dat ik had niet vasthouden.

Nu, 5½ jaar later, dacht ik in een paar maanden 35 kilo kwijt te gaan raken, maar dat gaat gewoon niet en dat heb ik gelukkig wel ingezien. Ik denk dat ik ongeveer een maand of 6/7 bezig ben (weet het zelf niet eens meer) en ben nu dus 19½ kilo kwijt. Ik was een aantal jaren geleden al 8 kilo kwijt die ik eraf gehouden had (heb er nu in totaal 27½ kilo af). Nu moet ik van mezelf nog 7½ kilo en dan ben ik er dus 35 kwijt. We zullen wel zien hoe lang dat gaat duren, maar dat maakt me niet uit. Dit keer heb ik het wel helemaal zelf gedaan. Het gaat me lukken en nu blijven ze er ook af. Heel eerlijk gezegd ben ik er dan nog niet, maar alles wat er dan nog af gaat is mooi meegenomen. Eerst die magische grens van 35 kilo maar eens bereiken.

groetjes, Karen

03-10-2006
10:15:58
hoi karen,wat goed van je joh,dat jezelf die doorzettingsvermogen hebt,want ik kreeg ook te horen,dat ik echt meer mag eten,en vooral omdat ik sport!!!ik heb nu een voeding meegekregen van de voedingsconsulent waarin meer eiwitten inzitten,zodat mijn lichaam er meer voor moet doen om te verbranden,ik had teveel koolhydraten in mijn voeding!!!bij deze voeding moet je minimaal wel 3x in de week sporten(maar ja....als ik de kans krijg,dan doe ik wel meer!!!hoewel ik ook weer heb geleerd,dat het ook minder kan om resultaat te bereiken!!!!vorige week,was ik echt depri,maar nu ga ik weer met volle moed er tegen aan!!!als jij het kan,dan kan ik het ook!!!!als er 5kg af is,dan pas vertel ik het!!!!want aan mijn lijf zie ik het wel,maar nou ook mijn gewicht,en daarom ben ik blij met jou reactie,dat je dus ook met bewegen gewicht verliest!!!heerlijk!!!veel succes verder!!!!mirjam

02-10-2006
22:03:20
hoi Mirjam,

Mijn vorm is het zogeheten peertje en het "probleem" zit bij mij dus vooral op mijn benen en heupen. Een hele goede sport voor je benen is wandelen. Ik wandel momenteel minimaal 3 maal in de week 45 minuten en daarna doe ik nog 15 minuten met Nederland in beweging mee. In het weekend wandel ik ook nog een uur lekker door. Ik heb het dieet van Sonja Bakker gevolgd, maar ben ermee gestopt. Momenteel eet ik ongeveer 1200 kcal. (de maaltijdschijf volgen) per dag en de kilo's vliegen eraf. Ook mijn benen worden met de week strakker en slanker. Vroeger heb ik fanatiek gehandbald, maar daarna heb ik jaren niets aan sport gedaan. Niets vond ik leuk. Nu heb ik gevonden wat ik wel leuk vind ... wandelen dus. Ik ga me binnenkort ook orienteren op een cursus Nordic Walking voor beginners en daaraan beginnen. Daarmee gebruik je veel meer spieren dan met wandelen.

veel succes en groetjes, Karen

22-09-2006
15:08:31
hoi ik heet mirjam,en ik wilde wel effe kwijt,dat toen ik met het boek begon van SB,dat ik ook echt eindelijk is afviel,mijn omtrek werd ook minder,alleen ik vindt het punt gewoon,dat als je weg bent,of op visite,dat je dan toch weer rekening moet houden!!!en ik vond ook dat de kilo s weer heel snel terugkomen.Maar om sonja nou je hele leven te blijven volgen is gewoon een probleem,ik sport nu een maand,en probeer op mijn eten te letten,het gaat langzaam,maar ik zie het wel(mijn armen,rug,benen)alleen mijn heupen willen nog niet zo,en mijn buik!!!!ik haal uit het boek lekkere recepten,en meer ook niet,nu moet ik de hele week opschrijven wat ik eet,en laat het zien aan de voedingsassistente van de sportschool!zij kan mij leren wat ik wel goed doe,en wat niet!!!ik denk dat,dat de enige manier is om er wat aan te doen,en ......nog belangrijker.....het vol te houden!!!succes!!

22-09-2006
14:31:52
hoi Anna, ik begrijp dat jij dezelfde "bijverschijnselen" hebt gehad als ik had. Het "ruiken" is voor mij niet eens de reden geweest om ermee te stoppen. Ik was binnen een paar dagen al volledig in ketose en de kilo's vlogen eraf. Helaas zakte ik bijna door mijn voegen. Ik voelde me zo slap dat het niet leuk meer was. Ik hoor wel meer positieve reacties van het Southbeach dieet en die hebben niet dezelfde ervaring als ik had. Gelukkig maar. Het is even zoeken naar wat het beste voor jou is en bij je past en dat heb ik nu wel gevonden.

groetjes, Catharine

22-09-2006
11:31:10
Ja dat klopt met het south beach dieet maar na een paar weken is dat over hoor je lichaam is op dat moment vet aan het verbranden dat is juist de bedoeling en na twee week om van de suikers af te kikken mag je gewoon weer je brood eten. je adem is dan ook weer normaal want daar heb ik dus geen last meer van en ben dus enorm afgevallen en ben fitter .. Maar goed je moet doen wat bij je past en waar je tegen kunt mij bevalt dit prima .. groetjes Anna

22-09-2006
10:40:21
Het Southbeach dieet heb ik zelf ook gevolgd vorig jaar. Ik dacht dat dat voor mij de oplossing zou zijn. Onbeperkt vlees, vis, eieren enz. maar ik heb het slechts 1½ week volgehouden.

Het is een koolhydraat-arm dieet en na een paar dagen begon ik mijn boterhammen al te missen en begonnen de eieren al langzaam mijn oren uit te komen. Ook begon mijn maag te protesteren. Mijn galblaas is jaren geleden verwijderd en daarom kon mijn maag die grote hoeveelheid vetten niet aan.

Ik merkte dat ik begon te beven en voelde me zwak op mijn benen staan. Ik ging veel zweten, onder mijn oksels ruiken en ook mijn adem werd er vies van. Ik ben na 1½ week gestopt en vrij snel was ik van alle bijwerkingen af.

Door mijn maag moet ik gewoon heel erg goed opletten wat ik eet. Een stukje chocolade is geen probleem, maar met sinterklaas een hele letter van 2 ons (heerlijk) gaat echt niet meer. Met sinasappels moet ik ook heel erg opletten. Appels kan ik wel eten, maar ik moet oppassen dat ik ze niet op een lege maag eet. Daarom is de maaltijdschijf volgen voor mij de beste optie en dus eigenlijk normaal eten, maar met minder kcal. zodat ik ook nog afval.

groetjes, Catharine

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim