welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Modifasten!!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Modifasten!!

23-09-2006

Hi allemaal!

begin oktober ga ik beginnen met Modifast... Mijn streven is om 30 kilo af te vallen! het zal een behoorlijke klus worden maar de moeite waard, als het lukt!

Zijn er mensen die ook willen gaan beginnen?? lijkt me leuk te horen hoe het een ander vergaat!!

20-11-2008
19:04:57

Nieuw
Reactie van trudy:

Hallo dames en heer,

Wat gaaf. Een man die zijn verhaal verteld op deze site. Daar waren we aan toe :-)

Kees, wat vind ik het super wat jij doet. Je mag wel heel erg trots op jezelf zijn. Ik ben het in ieder geval wel. Op jou, mezelf, Corine en Elosna.

Met mij gaat het op het moment minder goed. Ik ben vandaag, met toestemming van de dietiste begonnen met de volgende fase van opbouwen. Ik eet nu ook tussen de middag gewoon.
Ik ben sinds een tijdje zo vreselijk duizelig. Al een paar keer werd ik ook helemaal zwart voor mijn ogen en had ik het gevoel dat ik flauw zou vallen. Sinds een week of twee heb ik oorontsteking en zitten mijn holtes vol met rottigheid. Ik blijf wel afvallen en me aan de regels houden, maar het gaat niet zo snel meer. Een voordeel heeft dat wel. Mijn vel krijgt nu de tijd om ook goed bij te trekken.
Ook ik heb deze week weinig gesport, omdat ik het even niet aan kan.

Ik blijf positief (ook al valt dat op dit moment niet mee) en ik ben al zo blij met de kilo's die ik kwijt ben. Ik ga door en vind het geweldig om van jullie deze steun te krijgen.

Ga zo door allemaal. Ik ben trots op jullie (alweer) :-)

Groetjes,

Trudy

20-11-2008
11:38:49

Nieuw
Reactie van corine:

WOW Kees, complimenten voor jou zeg!!! Wat ontzettend knap.
Moet ook zeggen wat ontzettend motiverend.

Ik doe dit progamma ook onder begeleiding van de huisarts. Bij het starten hiermee ben ik ook bloed gaan prikken en 2 weken terug ook weer. Er wordt heel goed in de gaten gehouden of ik alle benodigde stoffen nog binnen krijg en of mijn nier- en leverfunctie etc. goed blijft.
Elosna, hou jezelf inderdaad goed in de gaten en stap eventueel bij je huisarts binnen.

Kees, wat jij verteld is inderdaad waar, het is een gevecht met jezelf en elke keer als er weer wat af is vind ik het een beloning voor mijn strijd. Na mijn dip ben ik er weer aardig bovenop. Het is in ieder geval makkelijk dat je niet hoeft na te denken wat we vandaag weer gaan eten..... Natuurlijk denk ik ook "oh, ik zou dit wel lusten" maar denk dan aan mijn strijd en wat ik wil.

Deze week lukt het me bijna niet om te sporten en dat vind ik erg jammer, dit doet mij ook nl. goed. Maandag wel geweest maar kan morgen pas weer. Morgenmiddag maar lekker een stuk gaan lopen!

Trudy, hoe is het met jou???? Kop op he, blijf doorzetten, je hebt er zo hard voor geknokt!! Probeer van de down weer een up te maken!
Elosna, zet ook door he!! Knap dat je begonnen bent!
Kees, bedankt voor jouw verhaal, het is ook voor mij een opsteker!!

Allemaal weer veel succes!!!!

Groetjes,

Corine

20-11-2008
10:15:33

Nieuw
Reactie van kees:

Hoi Elosna,

Als je op de site van Modifast kijkt dan zie je dat ze een programma hebben van een paar weken per fase. Ik heb me daar niet aan gehouden en doe dat nog steeds niet, maar dat heb ik wel overlegd met mijn arts. Ik zou het zeker niet op eigen houtje doen en als je dat tóch van plan bent, dan zou ik wel heel goed naar mijn eigen lichaam luisteren en niet per se doorzetten als het niet goed voelt. Ik heb inmiddels van mijn arts de zegen om met Modifast door te gaan zo lang dat voor mij goed voelt en helpt.
Over dat doorzettingsvermogen: ik hoor dat nu heel vaak van mensen die zeggen dat ze dat zo knap vinden etc. en eigenlijk vind ik dat inmiddels al een beetje onzin omdat het steeds makkelijker wordt. Die eerste week of weken, daar moet je doorheen, maar daarna gaat het steeds makkelijker.
Ik heb nog altijd zwakke momenten en dan moet ik flink met mezelf in gevecht om me toch niet te laten gaan. Soms mislukt dat, maar steeds vaker lukt het wel en de kracht die je terugkrijgt als je keer op keer het gevecht met jezelf wint, is onvoorstelbaar en daar kun je dan weer weken op teren.
Iedereen succes met afvallen! Ik ga ook nog even door.

Groeten,

Kees

19-11-2008
20:32:09
Reactie van elosna:

WOW KEES,

Wat goed zeg!!! jij hebt doorzettingsvermogen, ik vind het erg fijn om te horen dat dit product echt helpt. Als je het maar volhoudt.
Jij bent al zo lang bezig heel goed, heb daar toch een vraag over. Ik volg dit dieet niet op verzoek van mijn huisarts en heb gelezen dat je het maximaal 3 weken mag volgen, klopt dat? Ik wil namelijk 18 kilo afvallen dat zal toch nooit lukken in 3 weken.

En kees heb je ook gesport naast Modifast?

Nou nog heel veel succes Corine en Trudy ook,

Groetjes Elosna..

19-11-2008
15:36:55
Reactie van kees:

Hallo allemaal,

Ik lees veel reacties op dit forum van vrouwen die aan het Modifasten zijn geslagen. Ikzelf (man, midden dertig) ben sinds de zomer bezig met Modifast en het leek me aardig hier iets van mijn ervaringen te delen. Ik was behoorlijk te zwaar, ik woog ongeveer 155 kilo, heb diabetes type 2 en had last van een veel te hoge bloeddruk. Ik heb al enkele jaren van alles geprobeerd: diëtiste, sporten, huisarts, noem maar op en uiteindelijk hielp niets. Ik heb uiteindelijk zelf de beslissing genomen met Modifast te beginnen. Ik ben begonnen met de tweede fase en ben inmiddels (in minder dan 4 maanden) meer dan 40 kilo afgevallen. Ik moet er nog een stuk of 6 tot 8 af om niet meer in de obesitats-categorie te vallen. Daarna wil ik nog onder de 100 kilo komen en dan gaat de strijd beginnen om op gewicht te blijven. Dat zal het allermoeilijkst worden.

Vooral in het begin heb ik veel zwakke momenten gehad. Uiteindelijk went het en kun je optimaal genieten van die paar dingen die je maar mag per dag. Ik kan heel erg uitkijken naar het moment waarop ik mijn reepjes of mijn shake mag en daar ook echt van genieten. Tussendoor is het soms moeilijk, maar meestal steeds makkelijker. Je lichaam raakt gewend aan minder eten en vraagt er dus minder om.
Af en toe krijg ik heel erg veel zin in iets hartigs: bijvoorbeeld kaiserbroodjes met oude kaas of een zak dampende patat met vette mayo of pindasaus. Ik probeer dat altijd te vermijden, maar als ik aanvoel dat het me niet gaat lukken, stel ik me dat in het vooruitzicht bij het bereiken van een nieuwe mijlpaal. Zo heb ik mezelf nu een zak patat beloofd als ik 107 kilo weeg (geen obesitas meer, maar licht overgewicht).

Ik weet dat veel mensen beginnen (of willen beginnen) met Modifast maar zich vooral al in de eerste week of weken laten afschrikken. Ik hoop dat iedereen die écht wil er echt de doorzettingskracht voor vindt, want het resultaat kan er naar zijn. Mijn arts vind het goed dat ik al zo lang de Modifast gebruik en ik mag er mee doorgaan zolang ik me er goed bij blijf voelen.

Voor iedereen die nog bezig is en iedereen die gaat beginnen: veel succes en zet 'em op! Jullie kunnen het en het is zo geweldig om uiteindelijk resultaat te zien en te merken dat je beter in je vel komt te zitten.

Kees

19-11-2008
14:47:56
Reactie van corine:

Hallo dames,

Wat goed Elosna dat je begonnen bent. Het is niet altijd makkelijk (maar dat heb jij hier ook kunnen lezen) maar blijf volhouden!

Neem ook eens een kijkje op de site van modifast, die geven ook wat tips! Ik neem ook wat komkommer en tomaat erbij. En wat bouillon doet ook heel goed!! (en een light-drankje mag ook hoor als het maar niet te veel per dag is!!)

Trudy, die ups en downs is voor mij ook heel herkenbaar. Na vrijdag heb ik wel weer wat meer vechtlust gekregen. Ben ook dus nog niet begonnen met eten. Ik ga kijken of ik dat tot kerst vol kan houden.

Dames, wij gaan het redden!!!! Echt waar, we slepen elkaar er gewoon doorheen!!!

Groetjes,

Corine

19-11-2008
14:15:34
Reactie van elosna:

Hallo,

Uiteindelijk ben ik maandag begonnen met Modifast, gewicht: 75,7, vandaag de derde dag dus, ik voel me goed (heb wel veel honger) ik probeer veel water te drinken en morgen ga ik de crosstrainer ophalen. Ik heb begrepen dat het na een weekje wel wend en dat je dan minder last hebt van het hongergevoel.

Ik hou me strikt aan het dieet, 3x per dag pudding en verder ook niks (soms een blikje cola light, hoop dat dat niks uitmaakt). Ik wil me eigenlijk om de week wegen, maar dat houd ik niet vol morgen of vrijdag ochtend ga ik me wegen, als er maar iets vanaf is dan heb ik meer motivatie. Ik ga het hier vermelden.

Ben benieuwd!!

Groetjes

18-11-2008
13:14:21
Reactie van trudy:

Hoi meiden,

Lukt het nog een beetje?
Met mij gaat het met ups en downs. Ik heb nog steeds niet gezondigd, maar vind het wel steeds moeilijker worden.

Ik heb op het moment niet zo veel te vertellen, maar ik wilde gewoon graag weten hoe het met jullie gaat.

Groetjes,

Trudy

15-11-2008
00:23:13
Reactie van elosna:

Hallo Corine en Trudy,

Erg bedankt voor jullie reacties door jullie verhalen weet ik dat ik niet de enige ben, het geeft me gewoon moed. Vind het erg goed dat jullie al zoveel kilos zijn afgevallen en wens jullie zeker veel succes.

Ik hoop dat ik over een paar weekjes hier kan vermelden dat ik ook een paar kilo kwijt ben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er heeeel erg mee zit, ik denk gewoon constant aan eten dus aan lijnen afvallen bla bla. Ik heb het extra moeilijk omdat ik een korte tijd heb ervaren hoe het is om maat 34/36 te hebben. Helaas was het echt een korte tijd, mijn klerenkast ligt nog vol met kleding die ik nu echt niet aan kan. Ook heb ik helemaal geen zelfvertrouwen, ik doe niet eens make-up op omdat ik er toch niet uit zie met al die vetrollen+heb ik een 3jarige relatie ik weet dat het wel goed zit maar nu ik weer ben aangekomen twijfel ik toch of mijn vriend het erg vind en hou ik hem stiekem in de gaten of hij meer aandacht heeft voor slankere meiden. Ik vind dit zelf allemaal niet zo gezond klinken Ik moet en zal afvallen, voor mezelf om me weer goed te voelen. Modifast ga ik volhouden ben ook van plan een crosstrainer te kopen, want bewegen is erg belangrijk voor me.

Nou dat lucht op zeg :)

Groetjes

14-11-2008
12:09:20
Reactie van corine:

Hallo Trudy en Elosna,

Ik ben ook op advies van mijn huisarts begonnen met Modifast. Ik heb hiervoor zelf een flinke "bedenktijd" voor genomen. We hebben rond juni gesprekken hierover gehad en ben ik oktober begonnen. Voor mij is dit echt van belang geweest.

Ik heb iedereen in mijn omgeving verteld wat ik ging doen, juist ook door er over te praten heeft mij enorm geholpen.

De eerste paar weken vond ik eigenlijk wel prima gaan. Ik had het voor mezelf heel moeilijk verwacht. Ik moet zeggen dat ik nu momenteel in die moeilijke periode zit. Vooral vorige week, alleen al de gedachte aan dat stomme rot eten maakte mij helemaal beroerd. Het is een strijd met jezelf en steeds moet je jezelf vertellen en afvragen waarom doe ik dit en wil ik dit wel of niet, is het me het waard???

Ik drink er ook veel bij, ook lekker een grote bak thee, maar een opkikker is ook zo geweldig (ik heb dan meestal de smaak kip van opkikker).

Ik maak ook een bakje met komkommer en tomaat klaar, hier gooi ik wat aromat overheen en dat geeft meer pit.

Door de week gaat het prima, ben lekker bezig, probeer elke avond te gaan sporten en zit lekker in mijn ritme. Het weekend vind ik erg moeilijk. Ook vooral omdat ik het sociale gedeelte van het samen eten mis. Samen aan tafel zitten, bespreken wat er is geweest enzo...

Vandaag een gesprek gehad met mijn huisarts. Als ik nu terugdenk best wel heftig. Iedereen boven de kilo heeft een eetverslaving...

Ja ik ben nu aan het afkicken maar eten is ook iets wat je vanaf je geboorte meekrijgt.

Ik ben in bijna 6 weken 16 kilo kwijt. Ik vind dit gewoon geweldig en een hele prestatie. Ben hier ook heel trots op maar ik heb best wel een domper na het gesprek.

Hij heeft me anti-depressiva pillen voorgeschreven. Ik weet alleen niet of ik ze ga slikken. Het lukt me nu toch en ik knok er toch voor? Mag ik het dan niet moeilijk hebben. Bij mij zitten tranen erg hoog, mag ik dan niet lekker even janken????
Ik heb toch al heel wat bereikt en wil het toch nog niet opgeven?? Ik ben hier juist heel blij mee.

Ik heb wat wisselende gedachten hierover. Ik ga de pillen gewoon halen maar weet nog niet of ik ze ga slikken.

Wel ga ik denk op zondag 1 maaltijd mee-eten. Zondag is een rustdag, dan ook ik mijn dieet. Hoewel ik dan wel heel goed zal opletten wat ik ga eten. Maar het is wel iets waar ik naar uit kan gaan kijken.

Ik ben heel blij met alle positieve steun om mij heen. Mijn man steunt me super en mijn vriendinnen en familie ook. Dat heb je gewoon nodig. Ik haal af en toe een leuk cadeautje voor mezelf (of mijn man komt met bloemen thuis!).

Hier op het forum vind ik ook steun, Trudy is een aantal weken verder, die weet waar ik doorheen ga en we kunnen elkaar een oppepper geven. Dus Elosna, als je gaat beginnen, zoek hier ook je steun samen kunnen wij dit aan!

Trudy, ik vind het ook super knap hoe je blijft doorzetten en dat ga ik ook doen!!

Meiden, het weekend komt er weer aan, blijf volhouden en ga ervoor!!!

Groetjes,

Corine

1  2  3  4  5  6  7  8  9  ... 23  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim