online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Vreetbuien!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Vreetbuien!

24-09-2006

Heeft er iemand tips om vreetbuien en dergelijke tegen te gaan, als ik me rot voel, dan ga ik altijd zoveel koekjes en tosties eten, en daardoor kom ik weer kilos aan, waardoor ik me nog rotter voel, en zo blijft het aan de gang :(

ik weeg nu al 85 kg en wordt alleen maar zwaarde,r iemand tips?

02-09-2009
11:47:07
Reactie van dagmar:

Hallo,
Vind de eerste reacties te makkelijk gezegd als je echt een eet-bui-probleem hebt dat psychisch is. Heb het zelf ook. ik merk dat sinds ik Atkins doe, en dus onbeperkt vlees mag eten, ik veeeeel minder last heb van eetbuien. Ik MAG namelijk altijd iets eten. Dit brengt zo een rust met zich mee dat de eetbuien afnemen bij mij. Misschien dus een dieet kiezen waarbij je "onbeperkt" mag eten? Iig werken strenge dieten averechts, is mijn ervaring.
Succes ieder!

16-07-2009
09:47:40
Reactie van elke:

Herkenbaar hoor, ik ben een enorme emo-eter. Bij mij heeft sporten erg geholpen. Alle frustraties, stress, woede en verdriet er lekker uit lopen!
Verder moet je jezelf geen dingen gaan ontzeggen. Als chocola verboden is, in wat denk je dat je dan juist enorme trek krijgt? Chocola dus ;-)
Sta jezelf een klein stukje toe, ga lekker sporten en ga vooral na waaróm je gaat eten, schrijf het op (dagboekje), en pak de problemen aan. De eetbuien verdoven je voor heel even, maar pakken nooit de oorzaak aan.
Succes!

15-07-2009
22:02:34
Reactie van johan:

Gewoon je negatieviteit omzetten in positiviteit.
Dus maak van die hoge bergen, dalen.

En onspannen en sport en fitness haalt heel veel negatieve gevoelens uit je geest en lichaam. Dus ga sporten en neem eens een stevige massage als je je rot voelt, dat werkt meestal ook.

Sterkte, Jo

26-09-2006
10:28:37
ga water drinken, je krijgt een vol gevoel en is nog gezond ook

25-09-2006
14:28:54
Inderdaad ook mijn idee, niets in huis halen waardoor je in de verleiding kunt komen en gooi alles weg wat je in huis hebt wat je tot nu toe in de verleiding brengt....

Ikzelf heb zo af en toe even zoet-snack-behoefte. Dit los ik meestal op door iets te gaan ondernemen (buitenshuis of een huishoudelijke taak) of door een bak magere kwark met honing te nemen (ik ben op deze manier reeds 23 kg afgevallen).

25-09-2006
11:19:41
zorg ervoor dat je nix in huis hebt waar je tostie's van kunt maken,
de koekjestrommel leeg je in de vuilnisbak.
haal heel veel fruit in huis, ga wat doen als je aan koekjes en tosti's denkt !

24-09-2006
23:23:36
De vreetbui uitstellen, elke keer de keukenwekker op vijf minuten zetten en tijdens die 5 minuten bedenken WAAROM je wilt eten. De volgende 5 minuten bedenken WAT kan dat gevoel compenseren, een strategie bedenken. Na nog 5 minuten de afleidingsmanouvre uitvoeren. Voorbeelden zijn: iemand bellen, een stukje wandelen, de hond van de buren/vrienden uitlaten, een modekatalogus bekijken en fantaseren over als je weer slank bent, een bad/douche nemen, handwerken, internetten, in de tuin werken, etc.
Tot slot je na afloop, jezelf geweldig en trots voelen. Probeer je dat gevoel te herinneren als er weer een vreetbui de kop opsteekt.
Kortom: zelfverantwoordelijkheid nemen: Jij bent degene die iets kan veranderen, niet denken maar DOEN. Als je het echt wilt, lukt het je ook. Word jezelf bewust van bepaalde patronen. Veel succes!

groetjes,

Amanda

24-09-2006
19:42:40
dat je lichaam dat allemaal aan kan! als je van die eetbuien heb neem dan gewoon een bordje fruit of iets anders wand in tosties zit zo veel vet dat wil je temet neit geloven. maar je kunt natuurlijk ook iets leuks gaan doen bijv. in de douch gaan of in stukje wandelen. maar als ik een eetbui heb ga ik meestal naar mijn fitnesskamer. naja ik hoop dat je er wat aan hebt.
veel succes

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim