welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŽtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - ben ik te dik
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

ben ik te dik

13-10-2006

heej.
ik ben 14 jaar en ik ben 1.68 lang ik weeg 102kg
ben ik te zwaar?
ik ben verslaafd aan marsen die eet ik dan ook heel veel misschien kom je daar veel van aan ik weet het niet.
er zijn ook heel veel kleren die ik niet meer aan kan. Maar ik word niet gepest of zo.
weeg ik te veel??

03-09-2015
17:06:33
Reactie van wouter:

Hallo,
Ik heb een probleempje. Ik heb een oudere broer en hij is rond deze leeftijd te zwaar geworden. Eerst was hij mager, net als ik, 14 jaar jongen 1,62, 57 kg nu dan. Hij is in de pubertijd vele kilo's aangekomen en nu te zwaar. Daar gaat het niet om, het gaat om mij. Ik ben eind 14 maar begin 14 woog ik nog 50 kg en was ik mager. Ongeveer toen ik 14 half was merkte ik dat ik ook zwaarder werd en dat er een buikje begon te vormen. Nu begin ik echter echt dik te worden ik heb namelijk een buikomvang van 83 cm. Ik heb een weekje bij gehouden wat ik heb gegeten (ik zag uw antwoord op de vorige reactie) en daar kwam uit dat ik gem precies de goede hoeveelheid kcal binnenkreeg. Ik snap nu niet hoe ik toch zwaarder word en hoe ik het kan stoppen met zwaarder worden. Ik hoop dat u mij kunt helpen?

Groeten Wouter

02-09-2015
10:50:56
Reactie van pompon:

Hoi Pieter,
Ik zou om te beginnen eens een week lang nauwkeurig bijhouden wat je eet. Dus niet alleen je maaltijden noteren, maar ook elk koekje, zakje chips, chocola en elk glas frisdrank/sap. Veel mensen hebben geen idee wat ze allemaal binnenkrijgen, omdat het vaak bijna ongemerkt gaat.

Daarna kun je besluiten om een aantal dingen te schrappen. Frisdrank en sap bevatten bij voorbeeld zeer veel caloriŽen. Het is even wennen, maar tegen de dorst kun je ook water of (koude) thee drinken. Als je bijv. na schooltijd frisdrank drinkt om even wat energie te krijgen, neem dan eens een beker drinkbouillon. Ook een appel of ander stuk fruit geven energie, zodat je snoep kunt laten staan. Eet alleen niet teveel bananen en druiven.

Let er op bij de warme maaltijd dat je veel groenten neemt. Ook dat is vaak wennen. Probeer te ontdekken welke groenten je lekker vind en op welke manier bereid je ze het lekkerst vind. Misschien hou je bijv. meer van koude groenten warme, of liever gekookt dan gewokt. Probeer liefst voor je aan vlees en aard/pasta/rijst begint, eerst groenten te nemen.

Gun jezelf af en toe een stukje chocola of koek. Maar eet het dan bewust op. Dus niet dat je het uit de kast pakt en in je mond steekt, zodat het al weer op is voor je het in de gaten hebt en dan een nieuwe pakt.

Veel succes!

01-09-2015
15:28:17
Reactie van pieter:

Hoi,
Ik ben 14 en een jongen. Ik ben 162 lang en weeg nu dan 62 kg. Ik ben denk ik al een tijdje aan het aankomen. Ik heb nooit op mijn gewicht gelet. 1 maand terug ben ik letterlijk uit een broek gescheurd! Toen ben ik eens gaan kijken bij de gym of dat mijn buik nu zo groot is en wat bleek dat ik een veel te grote buikomvang heb namelijk 88 cm. Wat moet ik doen op dit gewicht blijven of afvallen?

16-07-2015
23:14:32
Reactie van onze diëtiste:

Beste jongen,
Ik adviseer je om een gewone maaltijd te eten als je honger hebt/ als je gesport hebt. Iets als volkorenboterhammen met kaas(30+) of wat pindakaas. Of voor 's avonds een warme maaltijd met iets als aardappels, vlees en groenten.
Koekjes en chocola zijn geen voedingsmiddelen om je honger mee te stillen. Dat is niet gezond, dikmakend en inderdaad, daar blijf je van dooreten. Koekjes en chocola zijn bedoeld als tussendoor en dan eentje of twee per moment, bijvoorbeeld 's middags bij de thee.
Maar is er niemand die je helpt? Alleen afvallen is best lastig.
Groetjes,
Esther

14-07-2015
15:26:54
Reactie van hoi:

Wilt u alstublieft reageren, ik woog mezelf vanmorgen het is nu al 53,3 kg.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  ... 21  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006ģ
Design: Esther en Frank
Software: Frank