online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - BITTERZOUT
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

BITTERZOUT

15-10-2006

heeft er iemand ervaring in het gebruik van bitterzout?

groetjes, Dewi

10-06-2011
18:11:05
Reactie van diny:

hoi, moet je altijd bij bitterzout ook kuren of kun je alleen het zout gebruiken?

31-05-2011
09:34:14
Reactie van honnepon:

Het beste kun je bitterzout van Jacob Hooy kopen. Is verreweg de goedkoopste, 6,95 per kilo en gewoon goed.

01-09-2010
08:16:44
Reactie van sadec:

kan bij apotheek halen,kost niet veel.
ik gebuik het al jaren maar alleen om mijn darmen te reinigen
niet om af te vallen, moet je thuis blijven als je het inneemt want dan
moet vaker naar de toilet.
1 advies : naa gebruik (dus 1 groot glas water,niet al te heet +1 thee
lepel bitterzout) voor 1 uur of zo niet eten en of drinken, het doet je
echt goed en voel later erg lekker.

20-06-2010
09:48:07
Reactie van tea:

Bitterzout is te verkrijgen bij de apotheek.
Als je de eerste keer bitterzout gebruik dan reageert het bij de een dat je meteen als naar de toilet moet (mensen met een schonere darm gaan vrijwel de zelfde dag naar de toilet)
Bij de ander(zoals ik zelf) die een moeilijke stoelgang hebben en vuile darm duurt het even iets langer maar na de 2e makkelijker/3e dag merk je dat je ontlasting dunner is.(stinkt enorm) doe het niet langer dan en week.

Hoe ik het deed
ps ik neem smorgens ongeveer een halve eetlepel dit los ik op in een klein beetje heet water dit leng ik weer aan met een beetje appelsap(vanwege de smaak) zodat je het in een keer leeg kan drinken daarna neem ik meteen 2 glaasjes water (ik gebruik die kleine kinderglazen)
Als je een slechte stoelgang heb is het aan te raden eerst afbouwen door geen vlees te eten en 3 dagen de bitterzout te gebruiken. vervolgens doe je de sappen kuur (ahorn citroen kuur is het beste, je neemt 1 pak barleduc 2ltr, je schenkt eerst 1 groot glas vol met water uit de pak laat je even staan, schenk 20 eetlepels ahorn en 20eetlepels verse citroen (ongeveer 1 1/2 citroen) en een halve eetlepel cayennepeper rechtstreeks in de pak barleduc, dop er op even schudden vul het weer aan met het water wat je er in eerste instantie uit heb geschonken. weer schudden en je bent voor de hele dag klaar. ook fijn als je moet werken want dan kan je het mee nemen. en is het kant en klaar kom je ook niet in de verleiding andere dingen tot je te nemen.
Dit drink je dan de hele dag warm of koud. heb je moeite de eerste dagen met de hele dag niet eten neem als avond eten dan komkommers of gestoomde broccoli of bloemkool ongeveer 3 tot 4(vers of uit de vriezer niet uit blik of kant en klaar)
HET MOOIE VAN DIT IS JE ONTSLAKT NIET ALLEEN ER GAAN OOK EEN PAAR KILOOTJES ER VAN AF. WEET WEL DAT ALS JE WEER GAAT ETEN ER ONGEVEER 1 TOT 2 KILO BIJ KOMT. NIET LANGER DAN 10 DAGEN AHORN KUUR VOLGEN
* na 3 dagen tijdens de Ahornkuur nam ik 1 theelepel smorgens en 1tl s’avonds na het eten
Zodat ik gewoon naar het werk kon anders blijf je rennen.
*drink tijdens de kuur pepermuntthee of kruiden thee (doordat je ontslakt krijg je last van vreemde guurtjes omdat de afvalstoffen er uit moeten, en dit kan je door veel water te drinken en pepermuntthee opvangen. Bij mij werkte dat heel goed.)
* je krijgt genoeg vitamine C binnen alleen kan het geen kwaad een vitamine supplement te gebruiken.
*veel water drinken of kruiden thee zonder suiker of zoetjes
*geen vlees gebruiken
*na kuur rustig je voeding opbouwen
*rustig eten gun je zelf de tijd
*niet te vaak bitterzout gebruiken 1x tot max 2x per jaar (je darm heeft toch heel wat te voorduren)

03-05-2010
13:29:19
Reactie van putjes:

Bitterzout is niet zo duur toch? Bij de apotheker haal ik het wel eens, dan is het 50cent voor 200gram geloof ik.

19-04-2010
11:33:07
Reactie van derk:

Sinds jaar en dag gebruik ik bitterzout (magnesiumsulfaat) als specifieke meststof voor bladbehoudende struiken en coniferen. Deze zijn vaak slachtoffer van magnesiumtekort. Het is een probaat middel om geel verkleurende struiken en zelfs ver aangetaste coniferen te redden. Tot voor kort kocht ik het bij de agrarische coöperatie Welkoop, maar ik geloof dat het daar nu niet meer in zuivere vorm te krijgen is, maar allen nog als bestanddeel van coniferenmest.
Het verbaasde mij te zien dat bitterzout tegen mallotige prijzen wordt verkocht voor de behandeling van mensen, terwijl als meststof voor land- en tuinbouw tegen heel andere prijzen gaat. Het excuus zal wel zijn dat het voor menselijke consumptie om een zeer gezuiverde versie moet gaan.

04-01-2010
08:11:27
Reactie van linda:

Nou, afgestreken eetlepel doet bij mij helemaal niets. Gisteren ook al zelfde hoeveelheid verspreid over de dag genomen (s ochtends en 's avonds), maar ook dat werkte niet.

01-09-2009
14:40:11
Reactie van becky:

Kan je zoiets ook voor 1 dag gebruiken, of helpt het dan niet?

01-09-2009
12:28:46
bitterzout

te koop bij apotheek en reformzaak

01-09-2009
12:13:29
Reactie van kim:

Waar kopen jullie Bitterzout, ben naar 6 winkels geweest maar helaas zonder resultaat.

Alvast bedankt

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim