welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŽtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - kan ik echt anorexia hebben?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

kan ik echt anorexia hebben?

06-11-2006

de dokter zegt dat ik anorexia heb.
ik eet alleen avondeten, en dat maar een beetje. ook gebruik ik weleens laxeerpillen en kots ik weleens eten uit. Ik ben ondertussen wel zo ver dat ik zie dat het fout is en ik ga er aan werken.
maar mijn vraag, kan ik wel anorexia hebben?
ik ben namelijk al 2 jaar zo bezig, en ik weeg nog steeds 44 kg en ben maar 1.62 meter groot. Is dit gewicht bij mijn lengte niet veel te dik voor iemand met anorexia?
ik zelf kan het niet geloven dat ik het heb namelijk, omdat mijn gewicht nog te hoog is tegenover andere ''anorexia-patiŽntjes''

08-10-2012
15:17:56
Reactie van sanne:

Hoi, ik heb hetzelfde als jou, maar ik ben nog niet zo extreem dun dat je me botten ziet. Maar je moet je echt laten helpen. Ik wou het ook niet, maar ik moest van m'n moeder omdat ik mezelf sneed en alles uitkotste. Ik ben 1,71 en ik weeg 50. Ciao x.

13-03-2012
19:30:31
Reactie van anoniem:

Je kunt Anorexia hebben, omdat je maar 1 maaltijd per dag eet en daarbij soms uitkotst.
Een gezonde maaltijd is 's morgens eten, 's middags eten, en 's avonds eten. Eet vooral boterhammen etc.

Als de dokter zegt dat je anorexia hebt, is dat meestal ook zo.
De dokter heeft er verstand van, en luister daarom ook naar die persoon.
Om weer aan te komen kun je vettige dingen eten, zoals hamburgers, friet, vlees etc. Vergeet niet om ook gezond te blijven eten.
Maar meestal is het best moeilijk om alle kilo's er weer aan te krijgen.

Probeer daarom beetje bij beetje.
Begin met het stoppen met overgeven.
Daarna ga je het opbouwen om 3 maaldaags per dag stevige maaltijden te eten. Omdat je dit niet gewend bent, zul je misschien sneller vol zitten. Maar, als je het elke dag probeert, kun je binnenkort weer 3x daags stevige maaltijden eten. Dit is ook het gezondst.

En weetje: Als je de ziekte Anorexia hebt, kun je kans krijgen op haaruitval. Zorg er dus voor om zo snel mogelijk van de ziekte af te komen.. Het is even doorzetten, maar als je weer normaal weegt is dat het gezondst.

Mensen denken soms ook: als ik weer aankom, word ik weer dik en lelijk.
Zie het zo: Mannen/ Vrouwen vinden je een stuk aantrekkelijker om een pondje teveel te hebben, dan een pondje te weinig!

Hopelijk heb ik je iets geholpen? xx

11-01-2012
17:23:38
Reactie van anoniem:

Heeei!
Ik denk dat het verstandig is dat je contact op neemt met de dokter,
Zelf heb ik ook anorexia, maar het gaat nu al veel beter.
Alleen het heeft zo ongeveer mijn leven verwoest, dan gaat nu al weer veel beter.
Ik woog ik het ziekenhuis 27 kilo met een lengte van 1,45

Maar ook al is je gewicht niet zo laag, je kan het wel in je hoofd hebben zitten!
Ik wens je veel succes , meisje!

X

05-07-2011
01:06:51
Reactie van anorexia:

hey,
ik wil even antwoord geven op je vraag.
ja, je kunt ook anorexia hebben met een gezond gewicht. het gaat vooral om de gedachten. als jij je eten gaat uitkotsen of wat dan ook, dan doe je dat om een bepaalde reden. je gaat niet zonder reden je vinger in je keel steken. waarschijnlijk is de reden dat je jezelf te dik vindt, het getal op de weegschaal te hoog vindt, niet tevreden bent met jezelf enz.
als je alleen al elke dag bezig bent met hoe je het beste veel zou kunnen afvallen, zonder echt af te vallen, kun je ook al anorexia hebben. alleen niet zo'n hele extreme vorm ervan. afvallen is alleen maar een gevolg ervan.
maar goed, ik heb zelf anorexia en dit heeft m'n psychiater me allemaal verteld.
ik hoop dat je vraag beantwoord is. ;)

x

03-07-2011
17:32:17
Reactie van someone!:

als jij al anorexia hebt. heb ik het al helemaal.
ik ben 1.63 meter en ik weeg 33. :o

1  2  3  4  5  6  7  8  9  ... 13  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006ģ
Design: Esther en Frank
Software: Frank