online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Dikke bovenarmen en billen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Dikke bovenarmen en billen

08-11-2006

Ik val gemakkelijk af in mijn gezicht en op men buik en zo. Mijn billen valt nogal mee, maar mijn bovenarmen zijn het ergste. Daar verlies ik geen centimeters en het zijn precies bodybuilders armen. Echt niet mooi. Ik ben ondertss 5-6kg kwijt, maar verlies dus op men armen geen centimers. Ik weeg nu 75 en alles begint terug mooiere vormen te krijgen behalve die oog uitstekers.

Wie kan er mij helpen? Zijn er bewegingen die ik kan doen om centimeters kwijt te raken? Een bepaald dieet? Pilletjes die helpen om op de armen af te vallen?

Alvast bedankt voor de komende hulp.

19-02-2010
18:20:23
Reactie van onbekend:

Als je je bovenarmen traint met lichte gewichten, en dan vaak traint zeg maar. Dan verwijder je je vet. Met zware gewichten kweek je spier.
Dus lichte oefeningen doen met lichte gewichten, al is het elke dag maar vijf min. helpt ook al een heel stuk!

dit werd mij verteld bij de sportschool;)

vriendelijke groetjes

07-09-2008
13:20:25
Reactie van lies:

Ik train mijn spieren (armen met hele lichte gewichtjes). Ik heb als vrouw toch weinig aanleg voor bodybuilders-spieren. Ik denk ook wel dat die vrouwen die dat wel hebben veel langer trainen dan ik en met veel zwaardere gewichten. Krijg er sterkere armen van, dus dat is ook al winst. Al met al vind ik het er anders -mooier- uitzien, maar heb zeker niet van die popeye-spierballen hoor;)

06-09-2008
10:26:02
Reactie van sule:

ja maar als je veel traint met je armen krijg je een gespierde arm hahah nou die moet ik ook niet hebben hoor !!!!!!
gr sule

03-09-2008
11:22:09
Ik lees net trouwens, dat je vroeger dunne armen had. Die heb ik nooit echt gehad. Je hebt grote kans met afvallen dat ze dan nog wel bijtrekken, echt. Je lichaam spreekt altijd eerst bepaalde zones aan bij het afvallen, dat zijn meestal de borsten, heupen, benen, buik. De rest komt later.
En spierversterkende oefeningen doen. Dit zal echter alleen werken met verdere afname van je gewicht.

Nogmaals, succes.

03-09-2008
11:18:45
Reactie van Elvira slaat nergens op. Sommige mensen hebben en houden hun leven lang de probleemzones. Minder eten en afvallen hoeft niet te betekenen dat deze zones slanker zullen worden. Vaak gaat er wel iets af, maar staat niet in verhouding met de rest.

Laat je hierdoor niet ontmoedigen hoor!
Ga zo door, en probeer het eerst eens met spierversterkende oefeningen. Te vinden op internet of op de sportschool.

Als het je echt, echt superirriteert, en je hebt er zelf alles aan gedaan kan je natuurlijk liposculptuur overwegen. Maar dit is en blijft een operatie met de nodige risico's en is erg duur. Helaas wel vaak de enige oplossing voor echte probleemzones.

Ik ken het probleem. Ik draag maat 36/38 maar het dikste deel van mijn bovenarm meet 31 cm. Niet bepaald slank, en ik krijg het met oefeningen niet weg. Ik sport namelijk 4 keer per week.

Succes!

02-09-2008
23:46:11
Reactie van sule:

helaas deel ik met jou het zelfde probleem ik heb ook vreselijk dikke armen ik weeg 70 kilo wat iets te veel is voor mij van doen maar mijn armen zijn niet in verhouding met de rest van mijn lichaam ze zijn te vettig en te groot het valt ook op heel vreemd!!!!
gr sule

09-11-2006
11:18:20
Meestal val je het eerst af op de plekken waar het er het laatst is aangekomen. Bij jou komen je armen vast ook nog wel aan de beurt, maar je kunt ze helpen door spierversterkende oefeningen te gaan doen. Dan wordt het spierweefsel strakker en verdwijnt het vet langzaamaan en gaan je armen er strakker uitzien. Dat kan op de sportschool, maar ook met Nordic Walking train je je kipfiletjes. Geweldige sport overigens. En als je het doet in een mooie omgeving heb je er dubbel plezier van: Je conditie gaat ervan vooruit, je hele lijf wordt gespierder, je verbranding schiet omhoog, je krijgt meer daglicht én zuurstof, je maakt gelukshormoon aan en je geniet van de natuur. Wel even een basiscursusje volgen, liefst bij iemand van de INWA, die weten waar ze het over hebben. Wat ook kan: Zelf oefeningen doen met gewichtjes, en dat kan ook met twee gevulde waterflesjes :-)

Succes,
Caro

09-11-2006
11:17:22
Je kan van die gewichtjes kopen waarmee je oefeningen kan doen.
Die gewichtjes zijn bij elke sportzaak wel te verkrijgen.
( geloof dat je ze in het groen en roze hebt, afhankelijk van het gewicht.)

Groetjes, Georgina.

09-11-2006
11:05:52
In de tijd van overgewicht ontstaan. Vroeger had ik hele dunne armen. En ze zijn nie strak, meer slapjes.

08-11-2006
19:20:13
hallo, pilletjes of een dieet speciaal voor armen zijn er niet!
maar ik denk wel oefeningen, die zou je dus gaan kunnen vragen/doen bij een sportschool.
je zegt ik heb van die bodybildings armen, zijn ze strak of toch meer aan de lossige kant en slapjes?
mijn bovenarmen waren voor ik ging afvallen ook dikker dan nu, had een jasje waarvan de mouwen strak zaten, maar nu heb ik dat probleem niet meer.
maar misschien moet je accepteren dat je bovenarmen wat aan de dikke kant zijn/blijven, zijn die altijd dikker geweest of in de tijd van overwicht ontstaan?!
groetjes els

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim