online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - snoepverslaafd
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

snoepverslaafd

09-11-2006

Hallo alemaal,

Ik ben enrom verslaafd aan alles wat zoet is en zo langzamerhand beheerst snoep en zoetigheid echt mijn leven. Ik wordt steeds dikker en leef ongezond. Ben eerder 10 kilo afgevalen met Weight watchers, maar wil nu vooral aan de slag met mijn drang naar zoetigheid. Ik eet namelijk niet veel en als ik dan gesnoept heb voel ik me zo schuldig dat ik ook geen avond eten meer mag eten van mijzelf. Wie herkent zich hierin en hoe paken julllie dit aan. Heben julie tips voor mij en is er iemand die meedoet aan het "zonder zoetigheids dieet"?

Groetjes Me

16-07-2011
18:12:15
Reactie van marije:

niet kopen is niet echt makkelijk als je niet de enige bent in huis...

16-07-2011
18:10:25
geen zoetigheid meer in huis halen, dan kan je het ook niet meer naar binnen weken.
zo simpel is da!!!
maar ga aub niet aan die cb shakes, da's helemaal troep !!

15-07-2011
11:50:07
Reactie van marije:

zijn er nu nog mensen bezig met de "strijd tegen suiker" zoals ik het maar noem?
ik zit er middenin en ben benieuwd of er hier nog mensen zijn met tips/oppeppers.

Groetjes

16-01-2010
21:44:21
Reactie van felies:

Wat bij mij enorm werkt zijn Stacker 3 tegen het jojo effect. Ik was een enorme zoetekauw, maar sinds die pilletjes is dit praktisch weg! Het kost geloof ik maar 25 euro bij bodypower.nl, het kan geen kwaad om te proberen toch?

15-01-2010
09:22:34
Reactie van inge:

Sorry voor de late reactie..
Ik heb die Slim tabletten uiteindelijk niet gebruikt. Ik heb ontdekt dat het eigenlijk geen hypoglycemie was dat ik had. Ik probeerde altijd gezond te eten, maar blijkbaar at ik 's middags te weinig, en kwam daardoor die honger en zin in de namiddag. Ik at altijd enkel boterhammen met wat tomaat en komkommer, maar nu eet ik er ook nog vis, en een beetje kippewit bij, en da helpt erg! Daardoor heb ik minder honger en zin in zoet. En als ik in de namiddag honger krijg, dan neem ik een boterham met wat kippewit, of wat yoghurt, en heb minder honger dan vroeger. Dacht altijd dat je niet te veel vis of vlees mocht eten, maar blijkbaar had ik het wat mis geschat.
Die chroom neem ik nu even niet meer, maar enkel omdat een apotheek tegen mij zei dat dit is zoals met ijzer: eens je er genoeg van hebt, heeft het geen zin er nog bij te nemen, na een paar maand stop je beter een paar maand, en dan kan je ze terug nemen.
Over uw vraag of je er van verdikt, dat is niet zo, het helpt juist je gewicht onder controle te houden. Maar enkel als je ook let op wat je eet natuurlijk.

14-01-2010
09:56:32
Reactie van marloes:

maar als je die chroom tabletten neemt, dan word je dus niet dikker of weet ik veel, zijn er bijwerkingen? is het schadelijk voor de pil..
het is wel een idee, ik doe ook zoveel snoepen, en het ergste is nog, als ik s'ochtends wakker word, denk ik al.. hmm.. hebben we niks lekkers in huis, en als ik in de middag heb gegeten, dan moet ik een snoepje daarna hebben, anders heb ik niet lekker gegeten, dat zal wel tussen me oren zitten, maar toch.. dat heb ik in de avond ook, ik ga toch even kijken voor die tabletten, goed idee!

20-10-2009
21:08:35
Reactie van petra:

Hoi Inge,

Wat zijn die slim pilletjes dan? Moet je die bij de apotheek kopen of gewoon bij de drogist? Ik hoop voor je dat die combinatie jou gaat helpen. Lastig hoor als je last hebt van je nieren.
Bij mij werkt die chroom dus wel gewoon goed. Maar ik begrijp ook het advies van de apotheek. Groetjes!

20-10-2009
20:53:28
Reactie van inge:

Dat is wel al leuk om te horen! Ik heb er vandaag voor naar de apotheek gebeld, omdat de hoeveelheid 100 mcg is en of dat niet te weinig is, maar ik heb problemen met mijn nieren, dus zou 200 blijkbaar teveel zijn (is belastend voor de nieren).
Die honger in de namiddag hebben symptomen van hypoglycemie, en de apotheek zei dat die chromium die aanvallen wel niet tegengaat en dit enkel lukt bij normale mensen (zonder hypoglycemie), maar dat ik 'slim' tabletjes kon proberen voor die abnormale honger, in combinatie met chromium. Ik pak het nu een week en had deze namiddag weer gelijk zo een hongeraanval, daarom dat ik eraan begon te twijfelen.
Heb dit probleem al meer dan twee jaar, dus hoop dat dit eindelijk de oplossing zal zijn! (vind het nog moeilijk om te geloven)

20-10-2009
19:35:40
Reactie van petra:

Hoi Inge,

Ik heb gisteren bij een topic over chroom tabletten gevraagd of er mensen zijn die chroom slikken en nu lees ik jou berichtje.

Ik slik nu 2 weken de chroom tabletten van kruidvat, gewoon eigen merk. En ik zei ook steeds na 1 dag slikken al, het zal wel tussen m'n oren zitten, maar ik had echt geen honger. Ik slik 2 tabletten per dag, in tegenstelling tot wat op het potje staat. Ik slik er 1 na m'n ontbijt en 1 na m'n lunch om die middag en avond door te komen. Ik heb echt geen honger, ook geen zin in zoetigheid. Ik vind het voor mij een uitkomst. Ik ga er echt nog een poosje mee door.

Succes bij het afvallen met chroom!

20-10-2009
17:15:14
Reactie van inge:

Ik heb sinds kort (vorige week) ook chroom tabletten, en merk dat ik minder zin heb in suiker (maar omdat ik het nog niet lang neem kan het ook het placebo effect zijn). Wat ik heb is dat ik in de namiddag soms erge honger kan krijgen, waarbij ik kan blijven eten (begint rond vier uur). Ik vroeg mij af of er mensen zijn die die chroomtabletten nemen, die merken dat ook die namiddag honger afneemt?

1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim