online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - bewust overgeven
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

bewust overgeven

29-01-2007

Het is denk ik een taboeonderwerp (althans voor mij wel vandaar de fictieve naam) maar ik heb regelmatig als ik strak op dieet wil en het niet lukt en ik een vreetbui (naar mijn mening) heb dat ik daarna bewust ga overgeven.
Als ik de teugels eenmaal heb laten vieren heb ik niet die behoefte maar als ik besloten heb vooral flink aan de slag te gaan ben ik zo teleurgesteld dat het niet lukt dat ik dus bewust overgeef.

Wie nog meer????

Mirre

10-07-2010
19:16:08
Reactie van sam:

En Emina
doe maar eens wat aan je taalfouten
want slimme meisjes hebben geen eetstoornis,die hebben wel meer verstand als jou!!!

10-07-2010
19:14:25
ga zo door emina
je bent knettergek

07-07-2010
18:03:15
Reactie van emina:

ik heb volgens mij die ziekye ook ik doe ook eten en dan ga ik alles overgevn omdat ik zie dat ik te dik ben en dan heb ik spijt wat ik eet
dan haal ik er alles weer uit en heb dan heel veel uitslag op mmijn gezicht

10-03-2010
17:05:31
Reactie van ..:

Ik ben 19 en heb het ook talloze keren gedaan, maar je tanden gaan eraan en je maagslijmvlies al helemaal. Je voelt je idd ff dunner omdat het uit je maag verdwenen is maar tegen die tijd zijn de calorieen allang opgenomen in je lichaam. Het is ook bewezen dat je van 'af en toe' een vreetbui of wat meer eten NIET aan kan komen, je voelt je zwaarder omdat je door de vreetbui meer vocht vasthoud. Zolang je maar niet te vaak doet. T beste voor mij is afleiding en het overgeven niet meer overwegen, want zodra je het gaat overwegen kies je toch meestal voor ja dan nee ook door het feit dat je denkt ' het moet NU me buik uit'. Probeer je gedachten ergens anders op te zetten en kijk ook of je het niet doet om iets anders te verwerken inplaats van je gewicht?
Veel sterkte iedereen! (mannen interesseert het trouwens vrij weinig of je een paar kilo meer of minder weegt, ze vinden het meestal alleen maar mooier en sexy).

29-10-2009
19:41:45
Reactie van anoniem:

mijn meisje zit met dir probleem
en
ik doe echt alles om haar te laten beseffen dat ze niet dik is
en dat ze echt prachtig is
maar
ze bijft haar eigen laten overgeven

wat kan k nier aan doen ? :(
ben echt hopeloos

hulp aub aub aub

05-04-2007
11:42:34
Ik heb het ook heel lang gedaan, maar ik ben er mee gestopt toen ik hoorde dat er toch nog 1/3 van je maag inhoud in blijft. (maar voor de grap maar eens een rekensommetje hoeveel dat is!)Na zo'n dag ben ik ook aangekomen (volgens de weegschaal). Het idee dat ik kan eten wat ik wil zonder dat ik aankom was daar mee afgelopen. Nu snoep ik wel eens iets, ik voel me dan wel schuldig maar bedenk dat dit minder dikmakend is dat 1/3 van een gigantische vreetbui. Daarbij is overgeven ongezond, verslavend, beschamend en heel vies.

Anoniem

31-01-2007
22:33:24
Reactie van annoniem:

Hou vol Mirre! Je kunt er echt wel weer bovenop komen! Onthoud dat je bijzonder bent. Of je nou overgeeft of niet, je bent speciaal! Je bent het waard om goed voor jezelf te zorgen, ook op moment dat je veel eet of dat je boven de wc hangt.

Bij mij is het soms wel zo erg geweest dat ik van mezelf een bepaald aantal keer moest overgeven voordat ik mezelf goed genoeg vond. Ook als er dan niets meer uitkwam, móest ik toch weer met die vinger in mijn strot. Maar uiteindelijk besefte ik dat het me niets opleverde. Mezelf accepteren (en misschien uiteindelijk waarderen) maakt mezelf mooier dan overgeven, waar je een slechte huid en lelijke tanden van krijgt (en dan hebben we het alleen nog maar om de buitenkant!

Als je je vanbinnen goed voelt, zie je dat zeker te weten aan de buitenkant. Spreek jezelf iedere morgen eens toe met een compliment. Heel lastig in het begin... Maar uiteindelijk lukt het helemaal.

Mirre, sterkte. Je kunt het! Bedenk dat je een kracht bezit die zo sterk is dat voor dingen kunt gaan als je dat wilt! (je hebt immers ook een innerlijke kracht die je beweegt om over te geven, die kracht kun je ombuigen tot een kracht om jezelf te accepteren).

Moeilijk, maar de moeite waard! Jij bent het waard!

30-01-2007
23:12:21
Reactie van mirre:

Ja het is inderdaad sterker dan mezelf.
Ik MOET gewoon overgeven. Als ik aan het eten ben en teveel eet dan WEET ik gewoon dat ik daarna zal gaan overgeven. Het geeft me een opgelucht gevoel, alsof het probleem oplosbaar is. Ik denk dat het het resultaat op de weegschaal positief (of in ieder geval niet negatief) zal beinvloeden. Maar ook voel ik me walgelijk daarna...zwak....niet in control. Het is zo dubbel.
Aan de ene kant denk ik: mooi daar ben ik mooi van af als ik heb overgegeven, aan de andere kant denk ik: dit is niet goed.
Maar iets in me is sterker om overmatig te eten en iets in me stapt makkelijk over het gevoel heen van "het hoort niet om over te geven".
Ik weet dat het een glijdende schaal is....

Bedankt voor jullie begrip en (h)erkenning...

30-01-2007
20:35:01
Reactie van annoniem:

ik kan me helemaal in je verhaal vinden Mirre. Ik heb er zelf ook echt last van. Als ik weer aan het lijnen ben dan moet ik echt niet teveel snoepen, want dan denk ik meteen weer aan overgeven. Vanaf mijn twaalfde heb ik dit al. Ik heb denk ik in mijn hele leven zo'n 100 keer overgegeven. Misschien wel vaker. Je weet dat het slecht is, maar toch doe je het, er is iets sterker in je dan het weten dat het slecht voor je is. Je moet gewoon overgeven, anders vind je jezelf echt een gore viezerd. Ook als je net drie happen teveel avondeten hebt gehad, moet je echt overgeven.

Gelukkig gaat het bij mij de laatste tijd veel beter. Mijn vriend geeft me echt een heel goed gevoel over mijn lijf, hij vind me super mooi en goed zoals ik ben, zelfs als ik 10 kilo aankom! nou dan kan ik mezelf ook alleen maar mooi vinden. Ik heb ook echt wel momenten dat ik baal van mezelf, maar meestal gaat het hartstikke goed.

Volgens mij is het verstandig om op moment dat je wilt overgeven even vijf minuten op de bank te gaan zitten met een glas water. Als je dat glas rustig hebt leeggedronken, kun je nog eens weer bedenken of het echt nodig is dat je overgeeft. Geef je hersenen de tijd om je gevoel te overwinnen. En weet dat ieder mens zeker weten hartstikke mooi is! Ook jij Mirre!!! Je bent vast een prachtmeid, ook als je veel hebt gegeten. De volgende dag gewoon even iets minder eten en dan is het allemaal weer ok!

Als je steun nodig hebt gewoon weer even een berichtje posten!

30-01-2007
18:03:08
Reactie van amanda:

Ik heb het welgeteld twee keer gedaan, zo'n 10 jaar geleden; overgeven na een eetbui. Ik, die overgeven afschuwelijk vind...natuurlijk besefte ik wel dat ik te ver ging en dat het niet goed voor me was. Vreemd genoeg hielp het toen ik een artikel las over boulimia en één zin in de tekst die luidde: Toch blijft er na afloop nog zo'n 60% voedsel in de maag achter...
Ik weet dat ik ook nog dacht bij mezelf; Als ik zo door ga, ga ik naar de dokter, want dit is niet goed...
Heel veel sterkte Mirre en zoek hulp als je het niet alleen kan.

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim