welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - bewust overgeven
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

bewust overgeven

29-01-2007

Het is denk ik een taboeonderwerp (althans voor mij wel vandaar de fictieve naam) maar ik heb regelmatig als ik strak op dieet wil en het niet lukt en ik een vreetbui (naar mijn mening) heb dat ik daarna bewust ga overgeven.
Als ik de teugels eenmaal heb laten vieren heb ik niet die behoefte maar als ik besloten heb vooral flink aan de slag te gaan ben ik zo teleurgesteld dat het niet lukt dat ik dus bewust overgeef.

Wie nog meer????

Mirre

23-05-2013
23:29:31
Reactie van puck:

Alsjeblieft niet doen!! Ik doe het ook en kan nu niet meer stoppen!!
Zoek hulp voor het te laat is!! Ik ben inmiddels lichamelijk een wrak!! Xx

01-12-2012
21:55:43
Reactie van anoniem:

ik heb hier zelf ook veel last van, niemand weet er van, buiten een goede vriendin. persoonlijk ondervindt ik geen problemen door het kotsen. gelukkig blijft het binnen de perken omdat ik nog maar 16 ben en meestal zijn mijn ouders thuis. Ik ben alleen bang, voor als ik later op kot zou gaan, ik misschien helemaal niet meer zal eten. ik ben nu een kilo verdikt en heb zin om te eten en alles er uit te smijten.. ik haat mijn figuur en wil gewoon slank zijn, maar als ze mij eten voorschotelen ben ik gewoon te zwak om me in te houden. het rare is dat ik me ook beter voel als ik heb overgegeven. ik voel me geen vetzak meer. volgens mij ben ik echt op weg naar boulemi, of heb ik het al maar nu kan het me voorlopig eigenlijk niet veel schelen. Ik wil gewoon van al dat vet af! graag zou ik naar een diėtiste gaan om verantwoord te kunnen afvallen, maar ik ben bang dat ze me zullen uitlachen omdat ze me toch al mager genoeg vinden...

15-05-2012
17:25:26
Reactie van anoniem:

Ik heb hier de afgelopen twee jaar ook heel af en toe last van. Ik denk dat ik nu zo'n 12/13 keer na het eten alles weer heb uitgekotst. Soms ook gewoon uit boosheid om iets totaal anders, om mezelf te straffen, maar meestal idd na een te erge vreetbui. Mijn zus heeft al een lange tijd zware boulimia, zijn we een jaar geleden achter gekomen en sindsdien probeer ik elke keer dat ik bij de wc zit en op het punt sta alles uit te kotsen, mezelf ervan bewust te maken hoe idioot ik bezig ben en dat ik niet dezelfde kant op wil gaan als zij. De meeste keren kan ik mezelf er op deze manier van weerhouden. Het enige is dat de andere optie nu nog strenger diėten is en dat je daar ook niet te ver in moet doorslaan...

Maar ik wil je iig aanraden om misschien ook te proberen vlak voor je alles er uit wil gooien te bedenken hoe triest je er eigenlijk bij zit en waar je mee bezig bent. Om even afleiding te zoeken en misschien is na tien minuutjes die behoefte dan wel weg gegaan.

12-05-2011
19:43:10
Reactie van julia:

sam, wat denk je wel, wat kan iemand er nou aan doen als ie een eetstoornis heeft? denk je soms dat iemand het er allemaal zelf zo naar maakt?! alsof mensen met een eetstoornis er wat aan kunnen doen dat ze dat hebben!! het is een ziekte. nou dat krijg je niet omdat je het zelf wilt hoor!! en trouwens, je bent helemaal niet vanzelfsprekend dom als je een eetstoornis hebt, want ik heb anorexia, en ik zit toch echt op het vwo.
het is echt niet leuk hoor om mee te maken!!!

10-07-2010
19:16:08
Reactie van sam:

En Emina
doe maar eens wat aan je taalfouten
want slimme meisjes hebben geen eetstoornis,die hebben wel meer verstand als jou!!!

1  2  3  4  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank