online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Minimum van suiker per dag om niet duizelig te worden?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Minimum van suiker per dag om niet duizelig te worden?

02-02-2007

Beste mensen,

ik ben nu ongeveer 6 maanden aan het lijnen en ben ondertussen al 17 kilo afgevallen. Het lijnen gaat steeds beter en steeds makkelijker maar sinds ik geen cola meer drink krijg ik haast geen suikers meer binnen waardoor ik elke keer duizelig ben als ik opsta. Soms wordt het ook helemaal zwart voor mijn ogen. Nu vroeg ik mij dus af hoeveel suiker een mens ongeveer nodig heeft per dag om deze verschijnselen niet te krijgen. Ik ben 1m80 en weeg nu 79kilo. Alvast bedankt !

groetjes Jordi

18-01-2010
09:35:26
Reactie van benjamin:

Hey, als je drie stukken fruit eet per dag, heb je al voldoende suikers binnen, dus appart suiker gaan innemen is niet echt van toepassing als je u aan die drie stukken fruit per dag houd, ik zou daarvoor een arts raadplegen als je u duizelig voelt en het zwart zien van zicht.
Verder zal hij je verder kunnen toelichten natuurlijk.
En ik zou niet echt afgaan op wat mensen zeggen, er zijn er veel die dingen zeggen die eigenlijk het tegenovergestelde is.

Gezond eten is... kijk misschien hier even op deze link: voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveel-per-dag.aspx of tegenkanker.be/content/veelgestelde-vragen#2

Hoop alvast dat dit je wat kan aanmoedigen.

Hou u goed,

Benjamin

03-02-2007
10:27:16
Reactie van amanda:

Ja daar dacht ik ook al aan, Petra. Bloeddruk checken en als dat goed is; bloed afnemen voor de hemoglobine! Sterkte ermee

03-02-2007
10:20:52
Reactie van petra:

hallo jordi,
wat caro zegt, klopt helemaal.
wordt je ook duizelig bij het opstaan van bank/stoel?
of allen uit bed?
bloeddruk controle lijkt me geen onnodige zaak.

03-02-2007
06:53:06
Reactie van caro:

Hallo Jordi,

Je hebt geen suiker nodig. Geen toegevoegde suikers dus. Je lichaam maakt zelf glucose uit zetmeel aan om als energiebron te laten dienen. Toegevoegde suikers zorgen ervoor dat je lichaam in het uiterste geval onvoldoende/geen insuline meer maakt om je bloedsuikerspiegel in balans te houden. En wordt dan te weinig glucose aangemaakt/opgenomen in je bloed en je plast het uit. Dat is diabetes, wat honingzoet plassen betekent. Bovendien laten toegevoegde suikers je bloedsuikerspiegel heel snel stijgen waardoor je alvleesklier weer alle zeilen bij moet zetten om het weer te laten dalen. Je krijgt dan een enorme stoot insuline waardoor je je binnen de kortste keren weer flauw voelt.

Zorg dat je goed eet. Pap, brood, granen, verse groenten en fruit. Als je al flauw bent als je je bed uit komt, leg dan een boterham klaar voor je naar bed gaat, of een rijstwafel, of een paar gedroogde abrikozen ofzo. Dan kan je lichaam alvast een beetje energie opdoen voor het aan de bak moet.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim