welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Is honing in de thee beter dan suiker ?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Is honing in de thee beter dan suiker ?

16-02-2007

Ik las dat je honing kunt gebruiken als zoetmiddel voor bijvoorbeeld thee. Is dit nu beter of juist slechter ? Of geeft het alleen een andere smaak ?

24-08-2013
02:55:25
Reactie van ruben:

Over de gezondheidsvoordelen van honing is veel discussie. Hoe gezond honing precies is valt niet precies te zeggen, maar dat het gezondheid bevorderende eigenschappen bevat, is onomstotelijk bewezen. Overigens, er is vrijwel niemand die claimt dat honing ongezond is, dus het consumeren van honing is zonder risico aan te bevelen. Honing blijft echter een erg geconcentreerd product, met hoog percentage aan suikers. Het is daarom verstandig om dit met mate te gebruiken.

Alvorens de honing in de thee te doen is het goed om de thee even te laten afkoelen. Zo blijven de natuurlijke enzymen in de honing in leven!!

20-02-2012
21:31:45
Reactie van jos otte poortman.:

Wat is stevia?
En waar koop je dat.

18-06-2011
19:23:14
Reactie van myriam bont:

Dag, honing is dan wel een gezond product, ik bedoel dan wel de koudgeslingerde, daar zitten nog alle waardevolle stoffen in.
Zoals iemand al zei: zo gauw je honing verhit zijn die eruit.
Wat niet iedereen weet is dat honing net zo goed voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel zorgt. Het is ook bekend dat niet biologische imkers de bijen suikerwater geven om te overwinteren en dat de goedkopere honing ook wel aangevuld wordt met suikerwater. Dus ben je alsnog suiker aan het eten.
Voor een stabiele bloedsuikerspiegel kun je beter weinig of geen honing eten.
Een veel beter alternatief voor suiker, wat ook nog eens supergezond is: Stevia. Ik gebruik het al jaren en ben er zeer tevreden over. Is zelfs zeer geschikt voor diabetici-mensen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

05-06-2011
02:37:48
Reactie van dehoningboer:

Verhit honing niet boven 40°C, aangezien zo’n verhitting de kwaliteit van het product aantast. Boven deze temperatuur gaan waardevolle enzymen verloren.
Daarom giet je best de honing ook nooit in hete vloeistof. Wacht tot de vloeistof wat is afgekoeld, anders hou je niet veel meer over van smaak en geneeskracht.

28-07-2010
08:59:08
Reactie van mariam trabsini:

IK VIND PERSOONLIJK HONING BETER DAN SUIKER, OMDAT HONING EEN NATUURPRODUKT IS, EN BEVAT BOORDEVOL VITAMINES. DAN HEB IK HET WEL OVER ECHTE HONING DUS VAN DE REFORMHUIZEN EN NATUURWINKELS. KAN JE ZIEN AAN DE LABELS B.V EKO ENZ. IN DE ISLAAM IS HONIG DE BESTE GENEESMIDDEL VOOR DE MENSHEID ,WANT HET BEZIT REINIGENDE ALS VERSTERKENDE EIGENSCHAPPEN. HET VERSTERKT OOK DE MAAG. HET IS LAXEREND EN GAAT INFECTIES TEGEN EN HET ZUIVERT. IN SUIKER ZIJN AL DEZE EIGENSCHAPPEN MINDER UITGESPROKEN. SUIKER IS MEER ONTSPANNEN VOOR DE MAAG, WAT NIET HET GEVAL MET HONING IS. SUIKER IS SLECHTS IN TWEE EIGENSCHAPPEN BETER: HET IS NIET ZO ZOET EN IS NIET ZO KRACHTIG. BEPAALDE ANDALUSISCHE ARTSEN HEBBEN EEN VERHANDELING OVER HONING GESCHREVEN EN VERKLAARDEN, DAT HET BOVEN DE SUIKER TE VERKIEZEN IS. ALS JE NAAR DE INHOUD KIJKT, DAN ZIJN DE CALORIE, KOOLHY EIGENLIJK HETZELFDE. IN DE ISLAAM IS HONIG OOK HEEL ERG BEKEND. DE PROFEET MOHAMMED (VZMH) ZEI: "ALS VAN ALLE GENEESMIDDELEN DIE ER ZIJN, ER 1 BETER IS DAN DE REST. DAN IS HET TOEPASSEN VAN INSNIJDINGEN EN HET ETEN VAN HONIG".

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank