welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - vetopstapeling taille
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

vetopstapeling taille

18-02-2007

Ik heb al heel mijn leven gewichtsproblemen....sinds 2005 dacht ik mijn gewicht min of meer onder controle te hebben ( al was het met een BMI van 27-28).
Maar ik kreeg een zware ontsteking....én medicatie....én kwam wat bij....én kreeg de kilo's er terug af....
Maar ik kreeg van de arts ook het verbod om nog zoveel water te drinken.
Die "drinkbeperking" is er - volgens mij de oorzaak van dat ik rond de taille centimeters heb bijgekregen (en ik was al een appeltype).
Hoé kom ik van die brede taille af ?
Kan dat alléén door beweging? En is wandelen dan een goéde bewegingsvorm ? (door omstandigheden kan ik niet zwemmen of fietsen)

Wie heeft tips?
Mie

11-11-2012
14:29:53
Reactie van helga van het bolscher:

wandelen is heel erg goed en na ongeveer een jaar krijg je meer taille en been en bilspieren.
je valt niet heel veel af maar je lijf wordt wel veel strakker.

19-02-2007
09:30:40
Reactie van mirjam:

Hoi Mie,nou je hebt genoeg reacties gekregen zie ik wel,en op zich ook de moeite waard om dat te proberen van die mp3 speler,ja......als je wat wil,dan moet je er ook voor gaan!
En met dat pijn plassen van water?????Is er niet iets anders aan de hand??
Sorry dat ik het zeg,en ik bedoel het ook niet hatelijk,maar.......aan zelfmedelijden heb je niks,jij bent diegene die het beste weet wat er aan de hand is,en er wat aan kan doen!Ga eventueel naar zo n groepsles van weight watchers,hoewel.....je ook zelf kan invullen dat je goed en gezond moet eten!
En is het wel zo,dat je alleen maar vet rondom je buik hebt omdat je minder water drinkt!
Je kan zelf alleen maar wat bereiken als je positief gaat denken,en desnoods hulp gaat vragen aan verscheidene dietistes of je huisarts!
Als je gaat bewegen,denk dan dat je het voor het goede doel doet,ga er zin in krijgen,zit jezelf niet zielig te vinden,want dan redt je het echt niet!Nogmaals.......niet hatelijk bedoelt!

19-02-2007
08:37:20
Reactie van winner:

Hoi Mie,

Nog even iets anders, want je maakt je ook wat zorgen over de hart en vaatziekten in je familie.
Is het aan "jouw" kant van de familie, en is er een oorzaak van bekend ?

Groetjes

19-02-2007
08:11:00
Reactie van winner:

Hoi Mie,

De ontsteking die je als eerste kreeg, was dat meteen die bewuste onsteking die te maken had met je blaas ?
Dronk je voor je ontsteking ook al zo veel water en had je daar toen ook als last van ?
Maar om eerlijk te zijn vind ik het makkelijk afdoen met onrustige blaas n.a.v. de opmerking "door ongezond drinkgedrag"
De oorzaak zal naar mijn idee verder moeten liggen.
Het vreemde is dat ik in een boekje over blaasklachten tegen kom dat je wel 2 liter per dag moet drinken.
Als je wilt kan ik je dat boekje wel even toe mailen, het is een pdf bestandje, dus dan heb ik even je e-mail nodig.
Stuur maar door naar welfare @ wanadoo.nl
Misschien kan je er iets mee.

19-02-2007
04:53:35
Reactie van mie:

Evelien,
dat is een pracht van een suggestie....want tot nu toe heb ik nog nooit "alleen" gewandeld...maar altijd met mijn partner.
Momenteel zit mijn motivatie echter héél erg ver ; want als kind werd ik in de gymlessen altijd uitgelachen....gepest zelfs omdat ik een dikkerdje was.....
En nu zou ik dat "leuk" moeten vinden?
Weet je , 't ligt verdomd moeilijk .
Mie

1  2  3  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank