welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - zie er niet dik uit maar toch heel zwaar
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

zie er niet dik uit maar toch heel zwaar

15-03-2007

hallo allemaal.

ik word helemaal gek van mijn lichaam. ik ben 171 cm en weeg wel 81 kilo!! maar ik zie er gewoon niet uit als 81 kilo en niemand die het ook zo ziet. nou weet ik dat je al gauw denkt dat mensen gewoon aardig willen zijn en het niet toegeven maar zelfs professionele mensen vinden dat dit gewicht niet bij mijn uiterlijk past. En het lijkt wel of ik steeds zwaarder word, ik durf die weegschaal niet meer op :( mijn ideale gewicht zou 68 kilo moeten zijn. Ik dieet en sport( elke dag een 1/2 tot 3/4 uur) maar niets helpt ik word alleen maar zwaarder..het is zo deprimerend.
kent iemand dit probleem?

26-09-2015
21:25:10
Reactie van jacqueline:

Ik heb dat dus ook!!! Ik ben daarvoor ook naar de dokter geweest en die zei dus dat het kwam doordat ik zoveel sportte (3 uur per dag). Het komt gewoon doordat je met sporten veel spieren kweekt en die zijn veel zwaarder dan vet!!

31-05-2007
19:05:12
Reactie van jolanda k.:

Dit verhaal ken ik!! Ik was als kind veel te zwaar en moest dus iedere maand naar een dietiste. Maar ja, kinderen in de groei kun je niet op een heel streng dieet zetten. Dus was het belangrijk dat ik op hetzelfde gewicht bleef. Toen ik 11 was kreeg ik ineens een ontzettende groeispurt. Ik eindigde dus met een lengte van 1.68m en een gewicht van 75 kg. Iedereen had er commentaar op, want ik was echt vel over been. De dietiste bleef maar volhouden dat ik nog meer moest afvallen. Mijn moeder, die zag dat ik er ziekelijk uit ging zien heeft me meteen bij de dietiste weggehaald...ik woog toen 70 kg en had maat 158 (erg leuk, dan heb je dus van die hoog water broeken) Toch bleef ik volhouden dat ik veeeel te dik was. Als ik nu foto's terug kijk uit die tijd, dan zie ik gewoon zelf dat ik breed gebouwd ben. Brede schouders e.d. Nu weeg ik 117 kg...nog steeds met een lengte van 1.68...maar ik kijk echt niet naar een BMI index. Want lichter dan 85 kg wil ik echt niet wegen...zucht...heb dus nog een lange weg te gaan.

Groetjes
Jolanda

15-03-2007
20:08:13
Reactie van ikke:

Ik denk dat lotte gelijk heeft je hebt gewoon zware botten, omdat mijn vriendin is gewoon dun maar haar botten zijn heel zwar dus is geen probleem!

15-03-2007
15:38:37
Reactie van lotte:

Als je er goed uitziet, dan is er toch geen probleem?
Probeer je niet zo te fixeren op je gewicht! Misschien heb je wel echt zware botten, en veel spiermassa. Extra kilo's hoeven niet per se vet te zijn ;)

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank