welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŽtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Afvallen na een eetstoornis
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Afvallen na een eetstoornis

25-04-2007

Hallo lijners,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die willen afvallen maar een eetstoornis(verleden) hebben.

Ikzelf ben 26 en heb 8 jaar boulimia gehad.
De laatste jaren ben ik in behandeling geweest en nu ben ik min of meer stabiel. Het probleem is echter dat ik er 15 overtollige kilo's aan heb overgehouden, die ik nu wil proberen kwijt te raken.
Een superstrak dieet wil/kan ik niet volgen, ivm grote kans op terugvallen, maar ik wil meer bewegen en gezonder eten, zo'n 1400 kalorieŽn per dag.
Een normaal eetpatroon is trouwens al een flinke uitdaging voor me, maar dat herkennen veel mensen waarschijnlijk wel.

Ook als je geen eetstoornis hebt maar tips of advies of als je wilt 'meedoen', gewoon reageren!

xxx Elle

30-04-2013
21:35:45
Reactie van yvonne:

Sanne, Je schrijft dat je niet denkt dat je een probleem hebt, maar je moet je in bochten wringen als je ergens anders eet of als mensen bij jou eten om te braken. Nu weet ik veel over eetproblemen (heb zelf al 11 jaar problemen met eten en eetstoonissen) en dit klinkt in mijn oren als een erg groot probleem. Je zegt dat je 65 kilo weegt en 6 kilo wil af vallen... dat je al een jaar braakt maar het niet lukt om af te vallen... Geloof me, je hebt echt wel een probleem. Ga naar je huisarts, vertel je verhaal, en zoek hulp. En geloof me, braken maakt meer kapot dan je lief is. Ik heb geen eigen tanden meer, vitamine en mineralen huishouding is verstoord, bleke huid, en ga nog maar even door. En over je gewicht... Je gewicht is goed. Zelf ben ik ook 1.68 en een gezond BMI zit tussen de 20 en 25 in. jouw BMI is 23... hartstikke goed dus! Meis, alsjeblieft zoek de hulp die je nodig hebt en ook verdiend.

Liefs

30-04-2013
20:48:33
Reactie van sanne:

Hallo Elle,
ik ben 25. 1,68 lang en weeg 65 kilo........ ik heb een vraag misschien wel een hele domme zelfs...
Ik doe nu ongeveer een jaar braken na het eten, maar ik denk niet dat ik
een probleem heb, al weet niemand ervan. denk dat mensen om me heen het wel ooit merken of vermoedens kunnen hebben.
Maar nog nooit heeft iemand iets gezegd, ik weet ook niet of het een probleem is of niet. ik weet wel dat als ik bezoek heb of samen met iemand gegeten heb, ik me in bochten probeer te wringen om toch maar te kunnen braken. ook eet ik erg veel met buien. Ik ben niet dun maar ook niet veel te dik. ik zou wel graag 6 kilo af willen vallen maar zelfs na een jaar braken lukt me dat niet! Het lijkt wel alsof ik meer ben gaan eten en met buien en dan wil ik alles overgeven, maar hoe kan het dan dat ik niet afval? Of eigenlijk vind ik het belangrijker dat ik die vreetbuien niet meer heb. zal ik dit zelf kunnen doen? heb je een tip voor me? ik wil niet naar de dokter of mijn ouders vragen want eigenlijk vind ik het heel dom wat ik doe... Zie het ook niet echt als een probleem maar toch weet ik dat het niet gezond is! Kun je me helpen???
Liefs Sanne....

04-01-2013
12:22:32
Reactie van ing:

Ha Elle,
Ik begrijp je vraag en je zorgen rondom streng afvallen.
Wat mij helpt is de tussendoortjes fruit te nemen, s morgens, s middags en s avonds normaal eten, ook al eet je een keer patat. Daarnaast zorgen dat je elke dag beweegt. Dat helpt mij het meest om niet terug te vallen in mijn eetstoornis. Daarnaast geniet van je eten en wees niet bang om aan te komen.
Als je een moeilijke bui hebt, bel dan een vriendin op of ga lekker onder de douche staan of iets dergelijks wat je fijn vind. Praten erover is allertijd nog het beste!
Meid, succes!

03-01-2013
18:54:41
Reactie van linda:

Lieve mensen, ik heb 15 jaar boulimia gehad en ben er nu ruim 1,5 jaar op eigen kracht vanaf! Ik ben erachter gekomen dat ik ADD heb en heb hier het medicijn Concerta voor gehad. Dit zorgt ervoor dat het hongergevoel weg is en ik heb er helemaal geen behoefte meer aan gehad heb om over te geven. Check maar eens of jij dit ook toevallig hebt, en anders zou je het aan de dokter kunnen vragen of je dit evengoed kunt proberen. Bij mij heeft het echt geholpen. Nooit meer een terugval gehad....succes met het overwinnen! Jullie kunnen het!!!

Groeten Linda

30-07-2011
18:05:31
Reactie van saskia:

Hoi Elle,
Ik weet waar je het over hebt. Ik heb 23 jaar (1) boulimia gehad, nu nog af en toe een terugval. Waar ik mijzelf heel prettig bij voel is het 'leven lang fit'. Het is lekker eten: in de ochtend fruit (wat je maar wil), dan minstens een uur niets voordat je je lunch neemt: bruin brood met een beetje mayonaise, komkommer, tomaat, avocado of zo iets, daar doe ik dan nog wat aromat op (heerlijk vind ik dat). Dan in de middag na minimaal 2 uur niets eten, neem je weer wat fruit en dan je avondeten. je avondeten bestaat uit of zetmeel (aardappelen, pasta, rijst, etc) met groenten OF uit vlees met groenten. die twee niet mixen. Wanneer je dat allemaal eet heb je een verzadigd gevoel, de hele dag en het voelt voor mij vrij dat er geen beperkingen zijn qua hoeveelheid. Ben daar ruim 10 kilo mee afgevallen. fluitend bijna! Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Daar zijn trouwens ook boekjes van (tweedehands via bol.com).
hartelijke groet, Saskia

1  2  3  4  5  6  7  8  9  ... 49  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006ģ
Design: Esther en Frank
Software: Frank