welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Afvallen na een eetstoornis
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Afvallen na een eetstoornis

25-04-2007

Hallo lijners,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die willen afvallen maar een eetstoornis(verleden) hebben.

Ikzelf ben 26 en heb 8 jaar boulimia gehad.
De laatste jaren ben ik in behandeling geweest en nu ben ik min of meer stabiel. Het probleem is echter dat ik er 15 overtollige kilo's aan heb overgehouden, die ik nu wil proberen kwijt te raken.
Een superstrak dieet wil/kan ik niet volgen, ivm grote kans op terugvallen, maar ik wil meer bewegen en gezonder eten, zo'n 1400 kalorieën per dag.
Een normaal eetpatroon is trouwens al een flinke uitdaging voor me, maar dat herkennen veel mensen waarschijnlijk wel.

Ook als je geen eetstoornis hebt maar tips of advies of als je wilt 'meedoen', gewoon reageren!

xxx Elle

01-10-2008
22:37:19
Dan moet je het zelf weten,
ze worden er alleen maar erger van!

Maar je kunt ze overal krijgen, en het kost ook bijna niets.
Houdt er rekening mee dat je de halve nacht op de wc zit, en je je overdag ook heel ongemakkelijk voelt.
Het is er echt niet binnen 5 minuten uit, dit werkt nog lang door.
Ook krijg je buikpijn, opgeblazen gevoel en het kan zijn dat je darmen ervan kapot gaan en dat je dus over een tijdje helemaal niet meer naar het toilet kan, zoals ik nu heb.
En je kunt geen string meer aan en zelfs zitten doet pijn.

01-10-2008
19:32:27
Reactie van els:

Welke laxeermiddelen gebruikte je? Het is maar voor tijdelijk, tot de vreetbuien verdwijnen...

Groetjes Els

01-10-2008
18:39:18
hoi els.

Begin daar alsjeblieft nooit aan, want als je er eenmaal mee bent begonnen dan kun je niet meer stoppen, en wist je dat je maar één-derde kwijtraakt van overgeven of laxeren, van wat je hebt binnengekregen. En met laxeren verlies je vooral vocht, overgeven weet ik niet.
Ik heb nu al 6 jaar boulimia en ben voor de tweede keer in behandeling.
Van overgeven en laxeren etc. kun je hartkloppingen krijgen, niet meer ongesteld raken, je verliest geduld, kan je niet meer concentreren.
De enige oplossing is een diëtiste en een psycholoog, deze samen kunnen je helpen, waar komen de eetbuien vanaf en hoe kun je er mee om leren gaan,
sinds dat ik mijn eetbuien iets beter onder controle heb kom ik niet meer bij en soms heb ik het gevoel zelfs dat ik iets ben afgevallen.

Weetje, nu denk je misschien dat het je niets uit maakt wat alle gevolgen zijn maar echt, profesionele hulp helpt je het beste!!!

Als je ergens mee zit kun je dit altijd opschrijven hier op dit forum, ik kijk iedere dag mijn mail na en dan reageer ik terug, tenzij je dit niet wilt natuurlijk!

Ik hoop dat je wat met mijn reactie doet, ik ben zelfs op dit moment ook hard bezig om afleiding te zoeken maar laxeermiddelen en overgeven lost niets op, op korte duur niet maar ook niet op een lange duur!!!

Succes en sterkte!!! Liefs

01-10-2008
17:55:18
Reactie van els:

Hoi meisjes. Ik ben al mijn hele leven dik, en ben regelmatig op een gezonde mannier afgevallen, maar telkens ook weer bijgekomen.
15 kilo eraf, 20 kilo erbij, 20 kilo eraf, 25 erbij. Tot ik 102 kg woog, 1.70m Dan ben ik 30kg vermagert, wat echt wel nodig was. Afvallen doe ik met ww, fantastisch dieet en je mag alles nog eten. Nu wil ik kost wat het kost dit gewicht behouden. Ben reeds 7 kilo verzwaard. Vreetbuien heb ik al mijn hele leven, en sinds 2 maanden ben ik aan het overgeven. Plots lukt dat overgeven niet goed meer. Precies of mijn maag reageert niet meer op mijn vingers. Ik wil zeker niet meer bijkomen. Weten jullie misschien nog een mogenlijkheid om het overtollig voedsel eruit te krijgen? Groetjes, Els

13-09-2008
08:43:09
Reactie van kimberly:

Hey,

Ik heb een dietiste aangesproken waar ik al een eerste gesprek mee gehad heb.
Het gaat al trg veel beter in de laatste 3 dagen, heb ik geen vreetbuien meer gehad en voel me mentaal ook al beter.
Vervelend voor je dat je trg een een misstap hebt gezet, maar dat zal wel snel trg in orde komen.
Maak steeds dat je alle dagen alle nodige voedingsstoffen binnen krijgt en niet te veel lopen denken aan je gewicht en voeding, gwn probeer je gedachten te verzetten, verplicht jezelf om aan iets anders te denken.

xxx

12-09-2008
15:15:10
Reactie van ...:

Hoi Kimberley,

Ik was benieuwd wat je nu gedaan hebt? Hoe gaat het met je?
Ik heb een terugval en heb weer hulp, lastige stap gezet maar ben er nu wel weer blij mee.
Alleen mijn ouders nog vertellen...... ook moeilijk.

Groetjes ...

09-09-2008
12:05:56
Hoi Kimberley,

Je hoeft geen u te zeggen hoor, haha, ik ben pas 19 jaar.
Je kunt er alleen over praten via internet maar dat is niet genoeg om deze 'ziekte' te overwinnen.
Je kunt je verzekeren voor hulp, dan hoef je niets zelf te betalen.
Nu je er vroeg bij bent zul je misschien niet heel veel consulten nodig hebben en ben je er sneller vanaf dan wanneer je verder 'zakt' en over een jaar of langer hulp gaat zoeken.
Ik heb er 5 jaar/ bijna 6 jaar mee gelopen.
- Weten je ouders iets? Of vriendinnen?
- Kun je er met iemand over praten?
- Hoe vaak heb je eetbuien of drang hiernaar?
- Geef je ook over of gebruik te laxeerpillen of hou je je eten binnen?
(als je dit nog niet doen, ook niet mee beginnen want hier val je
niets vanaf, je raakt er alleen vocht door kwijt, geen kilo's).

Je kan er vanaf komen of je kan er dieper inzakken, wat wil je op dit moment?
Wil je er niet over praten en langzaam aankomen, het erger krijgen, sociale contacten verliezen, kans dat je niet meer ongesteld wordt, hartkloppingen, haaruitval.. (sorry ik wil je niet bang maken maar dat kun je allemaal krijgen).
Of wil je proberen eruit te komen, even een stap te moeten zetten, die niet makkelijk is maar die wel oplucht! En dat je er dan met een deskundige over kunt praten en die je kan helpen, tips geven, zodat je er niet alleen voor staat.

Kimberley, je moet het zelf weten maar nu het pas bezig is kun je er makkelijker vanaf komen, iedereen zal je serieus nemen! Je hoeft het niet tegen iedereen te zeggen maar als je iemand weet die je kunt vertrouwen en die je misschien kan helpen?
Op school een leerkracht? Een collega? Je baas? Je moeder? Een goede vriendin die je serieus neemt en niet bezig is met lijnen.

Groetjes ...

09-09-2008
11:53:26
Reactie van kimberly:

Hallo,
Dank u voor de reactie.
Ik ben denk ik toch deze eetstoornis nu aan het ontwikkelen.
Ik durf er eigenlijk met niemand over praten.
Ik woon in Oost Vlaanderen tegen eeklo.
Kan ik deze "ziekte" niet alleen overwinnen want geld voor hulp heb ik niet.
Daarom dat ik op internet kijk om er met mensen over te praten.
Ik ben echt zeer bang om terug op mijn oud gewicht te komen, maar de laatste tijd voel ik me nogal down en dan kan ik soms niet van de chocola af blijven.
Hoe kan ik dit stoppen?

xxx

09-09-2008
10:07:24
Reactie van ...:

Hoi Kimberley,

Heb jij eerder een eetstoornis gehad of ben je deze nu aan het ontwikkelen?
Als je nu drang krijgt naar eetbuien en je jezelf niet sterk genoeg voelt om hierboven te staan zou ik meteen hulp zoeken.

Ik ben bijna genezen van mijn boulimia nervosa. Ik had ook erge grote eetbuien. Ben in totaal 15 kilo aangekomen in bijna 6 jaar van mijn 'ziekte'. Ik ben te laat geweest met hulp zoeken (pas na dik 4 jaar)

Als je te laat hulp zoekt is het moeilijker er vanaf te komen en zul je alleen maar meer aankomen ipv afvallen. (door de grote hoeveelheden eten dat je lichaam niet gewend is).
De stap om toe te geven dat je hulp nodig hebt is zwaar maar echt 'geloof me' je komt hier niet alleen uit en zult alleen maar dieper in je 'ziekte' komen.

Je hoeft me niet te vertellen waar je woont maar ik ken een hele fijne diëtiste in Roermond die me heel fijn geholpen heeft, daar ben ik nu klaar. Als je het telefoonnummer wilt hebben?
Of is dit te ver weg voor je?
In Maastricht kunnen ze je ook helpen.

En Kimberley, dit is niet alleen het eten. Ook psychisch zal je iets dwars zitten. De eerste stap naar hulp is het moeilijkst maar uiteindelijk neem je die stap toch, beter vroeg dan laat. Ben je er ook sneller vanaf.

En nu even niet lijnen, even gewoon eten.
Ontbijt: 2 snee brood met drinken.
Tussendoor: stuk fruit.
Lunch: 2 snee brood met zuivel product.
Tussendoor: Evergreen of sultana of een stuk fruit.
Diner: Warm eten (zonder toetje)
Tussendoor: Schaaltje Yoghurt met eventueel een stuk fruit erin.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb!!

Liefs ...

09-09-2008
09:55:56
Reactie van kimberly:

Hallo,

Sedert enkele maanden ben ik aangesloten bij een afslankstudio.
Ik ben al een heel eind ver, voor het moment weeg ik 61 kg, ben 1.70.
maar de laatste 3 kilo raak ik maar niet kwijt.

De laatste maanden kan ik mij totaal niet meer aan mijn eetprogramma houden.
's avond voor ik ga slapen of 'snachts krijg ik een grote drang naar chocolade en allerlei koeken.

Ik kan deze drang niet beheersen en eet zéér veel in een korte tijd.
's ochtends voel ik mij slecht, dik, schuldig en eet ik de hele dag bijna niets.

Ik beloof mezelf elke avond dat het de laatste keer is maar helaas.
Ik weet niet goed hoe ik deze situatie onder controle moet krijgen, ik zou heel graag de laatste 3 kilo nog willen verliezen op een goede manier.
Is er iemand die me kan helpen?

xxx

1  2  3  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim