|
reductil medicijn om af te vallen
13-05-2007
hallo lijners,
ik ben op zoek naar iemand die reductil gebruikt om het hongergevoel te stillen. dit is een medicijn dat je op recept krijgt van de huisarts. ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met dit middel. wie kan mij hier iets over vertellen?
greetz dagmar |
|
|
 DIT ONDERWERP IS GESLOTEN REAGEREN IS NIET MEER MOGELIJK |
|
15-02-2010 23:54:29 |
Reactie van san:
oh das echt spijtig, breng me zeker op de hoogte als het ni doorgaat? had wat vroeger moeten zijn. |
|
15-02-2010 23:20:29 |
Reactie van jacq:
Voorzover het er nu uitziet zijn ze al verkocht Mocht het niet doorgaan laat ik het weten |
|
15-02-2010 22:59:04 |
Reactie van san:
ben niet loemp om mijn vaste nr op internet te plaatsen dit is en nr dat ik niet meer gebruik!!! |
|
15-02-2010 22:36:29 |
Reactie van bolle:
En daar zeg ik amen op!
Je gaat toch zeker je nummer niet op het internet zetten?
Begrijpen jullie niet dat dat niet meer weg te halen is, ik lach me rot als iedereen je nu lastig valt! |
|
15-02-2010 22:30:11 |
Reactie van carla:
Mijn God het lijkt hier Marktplaats wel. Als IEDEREEN nu eens gewoon normaal ging eten en minder snoepen dan was het niet nodig om die gore troep in te nemen. HEEL goed dat het niet meer in de handel is. Toon gewoon wat ruggegraat en ga ervoor. |
|
15-02-2010 22:24:03 |
Reactie van san:
amai precies veel mensen dat reductil nodig hebben. heb er van 15mg nodig. als er iemand nog over heeft wil ik het heel graag overkopen. hoop dat er iemand is dat me kan helpen. je mag ook en smsje sturen op het nr 0487709200 alvast bedankt. |
|
15-02-2010 22:15:29 |
Reactie van san:
hey jacq heb gezien dat je nog reductil over hebt zou het graag willen overkopen laat zeker iets weten.danku |
|
15-02-2010 22:12:47 |
Reactie van bieke:
hoi Jacq, Graag zou ik je reductil overnemen ! Stuur je me een sms'je (+32475592742) Groetjes, bieke |
|
15-02-2010 15:08:21 |
Reactie van shirley:
Ik wil dat je per direct stopt met het innemen van Reductil." Terwijl ik de woorden van mijn huisarts tot me door laat dringen voel ik mijn hevige teleurstelling. Ik zie voor me, hoe het afvallen vanaf nu weer een keihard gevecht zal worden. Hoe chagrijnig ik zal zijn wanneer ik erge honger heb en niets 'mag' nemen. Hoeveel momenten er op een dag zullen zijn dát ik honger heb. Hoe ik weer last zal gaan krijgen van de 'bibberhonger' waarbij mijn benen ineens zo slap als spaghetti lijken en ik me lichamelijk heel rot voel. Een soort hypo, alleen is mijn suikerspiegel op zo'n moment niet laag. Ondertussen luister ik naar de dokter. "We zullen een manier moeten vinden om jou op een andere manier te steunen in je strijd tegen de kilo's. Ik wil dat je me over een week belt om te vertellen hoe het met je gaat zónder Reductil."Ik zeg haar dat ik dat na mijn nachtdienst zal doen en neem afscheid. Met lood in mijn schoenen loop ik naar buiten. Mijn tranen verbijtend en ondertussen verbaast over het feit dat het me blijkbaar zó aangrijpt.
Natuurlijk snap ik dat mijn huisarts deze keuze maakt. Mijn bloeddruk is immers veel te hoog - de laatste week - als gevolg van de Reductil. Dat merkte ik aan een constante lichte hoofdpijn, aan een druk op mijn slapen, aan een bepaalde gejaagdheid. Op mijn werk heb ik mijn bloeddruk regelmatig gemeten, omdat ik wist dat een verhoogde bloeddruk een bijwerking kon zijn en ik constateerde een stijging die niet goed was. Tel daarbij op de erfelijke belasting voor aandoeningen aan de hart-en bloedvaten in mijn familie en klaar ben je. Reductil is gecontraindiceerd voor mensen met een hoge bloeddruk en geeft een extra risico's voor hart- en bloedvaten. Hoe groot dat risico precies is, kan de huisarts me niet zeggen. Misschien maar 1%, misschien wel 90%. Maar slank zijn en uiteindelijk een hartaanval krijgen, is iets wat niet wenselijk is natuurlijk. Daar ben ik het ook volstrekt mee eens. Maar kan ze me dan niet iets geven wat mijn bloeddruk omlaag brengt? Want voor ik Reductil gebruikte was mijn bloeddruk gewoon in orde. En dat Reductilgebruik is maar tijdelijk, tenslotte...
Ze is onvermurwbaar. Ze wil als arts zuiver blijven, en in dit geval lijkt het middel erger te zijn dan de kwaal. Ik snap wat ze zegt, ik zou het ook zo doen als ik haar was. Maar ik wil er voor mezelf nog niet helemaal aan dat ik met Reductil moet stoppen. Het had er namelijk echt veel steun aan! Nu moet ik het weer helemaal zelf doen, zonder die ruggesteun. En daar zie ik erg tegenop. Net nu het zo lekker ging en ik het gevoel had dit heel lang zo vol te kunnen houden, gebeurt dit. Shit! |
|
15-02-2010 15:07:13 |
Reactie van manon:
Maandag
vruchtensap Champignons. Gekookte eieren. Thee of koffie met een broodje. Groentesalade
Dinsdag
Thee of koffie. Broodje met boter of olijfolie. Groenten en een stukje vlees. Groentesap. Vruchtensap Groentesoep of Groentesalade.
Woensdag
Thee of koffie En een broodje met boter. Gerookte groenten en Gerookte vis Yoghurt of ˝ liter melk Soep. Groentesalade. 2 gekookte eieren.
Donderdag Thee of koffie. omelet. Gerookte vis engroenten Vruchtensap fruit Gerookte groenten of groentesalade.
Vrijdag Thee of koffie Broodje met boter of olijfolie Gerookte groenten vruchtensap ˝ liter melk of yoghurt Groentesalade En een stukje vlees.
Zaterdag Druivensap Vruchtensalade Gedroogde fruit Groenten en een stukje kippenvlees. vruchtensap. Fruit Soep Groenten brood
Zondag
Thee of koffie en brood met boter. Vis of stukje vlees met gerookte groenten Vruchtensap vruchtencompote Groentesalade en yoghurt
Zo dat is mijn dieet |
|
|