online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Prodiet
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Prodiet

29-05-2007

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag ben ik begonnen met Prodiet (proteinedieet) en dit bevalt mij reuze goed. Ik was vanmorgen 2,8 kilo lichter. Iedere dag sta ik op de weegschaal, ik weet dat je dat zo min mogelijk moet doen, maar ik ben nogal nieuwschierig en zie graag snel resultaat!

Ik ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben en misschien leuke/lekkere tips hebben.

Groet,
Vanessa

08-10-2010
11:28:24
Reactie van anderhalf:

@naatje

ik gebruik alleen ''shakes'' heb 10 verschillende smaken dus kom de dag wel door. (niet van prodiet , zelfde werking maar veel goedkoper)
veel groenten is ook goed te doen
1ste dag mega hoofdpijn maar wist dat dat kon gebeuren.
voel me vreemd genoeg wel fitter!
ben een brood en melk mens en dat is moeilijk !!
decaf koffie is ook te doen maar doe er heeeeel klein btje melk in
is daar een goeie vervanging voor??
koffiemelk poeder is voor mij zo wie zo uit den boze
verder natuurlijk veel water
en s'avonds 1 rood wijntje
denk dat 1 weeg moment per week ook beter is
maar sta al jaren elke dag ff op de weegschaal(gewoonte)
nooit aan de lijn gedaan
maar nu ging de weegschaal richting 80 en dat is te veel vind ik
altijd rond 75 geweest en dat was prima
maar doordat ik momenteel niet werk(zwaar lichamelijk werk) toch zwaarder geworden
en beter nu 5 (of wat meer) af vallen dan ''straks'' moeten knokken voor 10 of meer!!
ben niet echt dik (maat 40) en platte buik en die bijna 80 kilo is me eigenlijk niet aan te zien(dus mijn omgevingverklaarde me al voor gek dat ik ging lijnen)
maar ik ben el een streefertje dus als ik egens voor ga, ga ik er ook echt voor!!!

08-10-2010
10:54:15
Reactie van naatje82:

Hallo anderhalf,

Ik weet niet wat normaal is bij zo'n dieet, ik kan alleen spreken vanuit mijn eigen ervaring.

Ik denk zelf dat je het niet zo nauw moet nemen. Natuurlijk zou het hartstikke mooi zijn als je elke dag afvalt maar misschien dat je het over een hele week moet zien. Dus niet kijken van "ohh..ben al 2 dagen bezig, hoeveel is er nu al af" maar dat je het gewoon over een week bekijkt.

Ik heb nu zelf ook dagen dat ik niet ben afgevallen of soms zelf iets ben aangekomen maar zie dat zelf niet als een ramp. Het gewicht op mijn vaste weegdag (de donderdag) is het belangrijkste voor mij.

Is het verder allemaal wel goed vol te houden voor je?

Succes verder!

Groetjes,
Naatje

08-10-2010
10:46:22
Reactie van anderhalf:

ik heb een vraagje!!

is het normaal dat je ''stil staat'' als je pas begonnen bent?
ben net begonnen.
afgelopen woensdag 1ste dag begonnen met 78.8
donderdag 77.7(maar ik schommel wel meer een kilo-tje)
nu net precies het zelfde gewicht 77.7

05-10-2010
10:49:28
Reactie van anderhalf:

@naatje ik begin gewoon sober!!
er hoeft ook niet zoveel af (een week of 2 alleen shakes en zo moet lukken)
ik heb de discussie hier gelezen
en zie idd dat je super gaat
maar ook v oor de anderen top hoor!!!!

05-10-2010
10:31:42
Reactie van naatje82:

Het Prodiet-kantoor is gevestigd in de buurt bij mij waar ik zo'n folder heb gekregen. Daar staan voedingstabellen in van wat je wel en niet mag tijdens de verschillende fases. De dranken die ik mijn vorige berichtje opnoemde, zijn de dranken die vermeld staan in het voedingstabel van fase 1.

Nu heb ik hier en daar (verschillende forums) gelezen dat je 1 x per dag ook cola light mag drinken maar dat doe ik zelf niet omdat ik dan bang ben dat het een gewoonte gaat worden. Ik hou het zelf bij minimaal 1,5L water per dag met af en toe een glaasje Crystal Clear.

Je bent zelf degene die het dieet "moet" volgen dus ben er ook best wel voor om het jezelf zo aangenaam mogelijk te maken (wel met mate uiteraard ;-)).

De manier hoe ik het doe, werpt in iedergeval zijn vruchten af en blijf ik het ook gewoon volgen.

Groetjes,
Naatje

05-10-2010
10:25:51
Reactie van anderhalf:

1 Actieve fase, de afslankingsfase
Tijdens de strikte ProDiet kuur

Ontbijt
Ongezoete drank met 1 eiwitportie (ProDiet product naar keuze) Ongezoete dranken zijn water (mineraal, bruisend), caffeïnevrij koffie of thee (zoeten met aspartaam), cola light en S chweppes tonic light.
(2 x maal daags O'Marine en Kalium supplement)
Middagmaal

Toegelaten groenten met 1 eiwitportie (ProDiet product naar keuze)
Namiddag
1 eiwitportie (ProDiet product naar keuze)
Avondmaal
Toegelaten groenten met 1 eiwitportie (ProDiet product naar keuze)
+ kalium suppletie, indien nodig vitaminen, mineralen,...

gelezen op de site van..

05-10-2010
09:19:15
Reactie van naatje82:

Hallo anderhalf,

Met Prodiet mag je eigenlijk alleen koffie & thee (zonder suiker), water, spa rood en 1 glas rode wijn drinken. Dit houdt in dat je ook geen light producten mag drinken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik af en toe weleens Crystal Clear drink. Met Prodiet mag je ook geen fruit eten en met Crystal Clear krijg je toch een lekkere frisse fruitsmaak in de mond.

Succes!

Groetjes,
Nathalie

04-10-2010
23:11:38
Reactie van anderhalf:

ik wil binnenkort beginnen met een soort gelijk dieet.
heb de shakes (verschillende smaken)besteld via sportsuplementen site
is stuk goedkoper dan de rest
ik las dat je in fase 1 geen light produkten mag gebruiken
geld dit ook voor light drinken?

ik weeg momenteel 78/79 kilo
wil naar 70 kilo
met de resultaten die ik hier lees moet het redelijk makkelijk zijn

04-10-2010
10:31:52
Reactie van naatje82:

Goedemorgen!

Volgens mij heeft de site er een tijdje uit gelegen maar gelukkig doet 'ie het weer =)

Hoe gaat het met iedereen? Met mij gaat het goed! Ben nu 18 dagen bezig, vandaag mijn 19e dag. Met het gewichtsverlies gaat het ook allemaal toppie. Ben nu in totaal 5,6 kilo lichter. In mijn eerste week was ik al ruim 4 kilo kwijt, helaas ging het in mijn tweede en derde (tot nu toe) niet zo snel... Maar denk dat dat ook maar goed is, anders zou ik wel heel snel op mijn streven zijn, en zoveel afvallen per week is volgens mij ook niet goed.

Morgen moet ik weer naar de voedingsconsulente om me te laten wegen. Komend weekend doe ik mee met De 4 Mijl van Groningen (6,4 km hardlopen) en ben benieuwd hoe ik dat moet doen met het eten. Ben namelijk zelf van mening dat ik het niet red met alleen maar Prodiet-producten, heb wel meer koolhydraten nodig anders kan je me halverwege de loop wel opvegen. Dus ga dat morgen even navragen over hoe ik dat het beste kan doen. Jullie tips?

Nou succes iedereen verder!

Groetjes,
Naatje

20-09-2010
10:34:35
Reactie van miek:

onvoorstelbaar hoe snel het gaat. in 2 dagen 2,5 kilo eraf!!! als het zo doorgaat ben ik in 3 weken onder mijn streefgewicht!!! zo snel zal het wel niet gaan. bij elk dieet gaat het de eerste dagen snel, maar het motiveert wel. over 2 dagen ga ik lekker op vakantie en ga daar door met het dieet. Ik wil in eerste instantie 10 kilo kwijt, maar liever 15. Succes allemaal

1  2  3  4  5  6  7  8  9  ... 14  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim