welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Laxeermiddelen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Laxeermiddelen

29-05-2007

Goedemiddag allemaal,

Ik hoor de laatste tijd steeds meer over het gebruiken van laxeermiddelen om sneller af te vallen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben al tijden bezig met afvallen, maar niets wil echt helpen.. Ik sport veel en let op wat ik eet. Ik zou laxeer middel wel eens willen proberen maar dan maar voor een weekje, door sommige verhalen ben ik er wel van op de hoogte dat het slecht voor je is op langer termijn.

Heeft iemand er ervaring mee, en helpt het om af te vallen? Of heeft iemand andere tips? Ik ben nu 21 jaar, 1m68 en weeg 60 kg.

Groetjes,
Ninke

06-06-2013
08:07:37
Reactie van dianamaria:

Ten eerste, je bent al slank als ik je kg en lengte weet, en ten tweede, natuurlijk helpt lax niet.. je krijgt er alleen maar buikpijn van het is heel slecht en je valt er niet van af.

27-11-2012
17:30:58
Reactie van anoniempje:

...>>>DIKKE....ik sluit me volledig bij je aan..kappen met laxeermiddel..en als je het wilt gebruiken...max 2 voor het slapen gaan....schijt je de volgende ochtend al je vet weg...ps je lengte en gewicht...klopt netjes...en je bent 21...geen 12 meer dat je 'n kinder lichaam wilt hebben...

27-11-2012
17:27:48
Reactie van dikke:

Je maakt je darmen kapot als je laxeermiddel lang gebruikt....

15-04-2012
12:51:22
Reactie van sem:

Heel erg Bedankt Esther voor je advies, ik weet zelf nog steeds niet wat ik met die pillen moet.
Ik denk dat ik ze maar het beste weg kan gooien, ik wil je vragen of je mij misschien kan helpen met een paar tips met het afvallen.
Het is heel begrijpelijk dat je het niet wilt, omdat je niet eens weet wie ik ben.
Als je me toch wilt helpen waardeer ik dat heel graag!

15-04-2012
11:28:51
Reactie van onze diëtiste:

Beste Sem,
Laxeermiddelen zijn bedoeld voor mensen die last hebben van obstipatie (die dus niet naar de wc kunnen) en dan alleen als niets anders meer helpt. Want laxeermiddelen zijn niet goed voor je darmen. Ze kunnen er lui van worden, waardoor ze minder goed gaan werken met mogelijk vervelende kwalen tot gevolg. Ik raad je daarom aan om geen laxeermiddelen te gaan gebruiken. Bovendien helpen deze middelen niet eens bij het afslanken. Je verliest hooguit meer vocht, maar zeker geen vet. Wist je dat slechts 5% van wat je eet je lichaam verlaat in de vorm van ontlasting (poep dus)? De rest wordt opgenomen door je lichaam, ook met laxeermiddelen.
Naast dat je vocht verliest, verlies je ook belangrijke mineralen en ook dat is niet gezond. Nu zullen de 'bijwerkingen' voor tijdelijk gebruik niet zo drastisch zijn, maar als je eenmaal aan de middelen gewend bent, dan is het best lastig om er mee te stoppen.
Daarom wil ik je waarschuwen: begin er niet aan als je wilt afvallen. Nogmaals, het heeft geen zin en het kan leiden tot vervelende klachten.
Wat je wel kunt doen is om voedingsmiddelen met vezels te eten. Dus groenten, fruit, volkorenbrood, zilvervliesrijst, peulvruchten enz. Vezels geven je een vol gevoel en ze stimuleren je darmen op een milde manier. Je gaat hierdoor regelmatig/ wat vaker naar de wc, waardoor je je eveneens minder vol voelt. Vergeet daarbij niet om voldoende water te drinken, want vezels zwellen op in je maag en darmen.
Mocht je vragen hebben over een goede manier van afvallen, bezoek dan een dietiste. Verder kun je natuurlijk hier op het forum terecht.
Succes!
Groetjes,
Esther

1  2  3  4  5  6  7  8  9  ... 16  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank