welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - trage schildklier en gewichtstoename..balen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

trage schildklier en gewichtstoename..balen

04-06-2007

Hallo allemaal,

ik ben 50 jaar..sarah sinds kort..maar zie er nog erg jong uit...hahahaha.
Nu heb ik sinds 1 jaar...een gewichtsprobleem..vooral op de buik.
Ik had 2 jaar geleden nog maatje 36..dat was te weinig en ik was ongezond mager..ik ben 1.67....
Nu werd ik maar dikker en dikker...en ik at bijna niets meer..doordat ik van de lucht alleen al aankom.
Ik was steeds erg moe en uiteindelijk vertelde de internist me dat ik een schildklierafwijking heb, na bloedonderzoek.
We zijn begonnen met Thyrax...0.25 mg..inmiddels zit ik al op 2 mg...en de vermoeidheid wordt iets minder...maar de buik blijft maar groeien.
Ik heb inmiddels maat 42...en moet iedere maand nieuwe kleren kopen..niet leuk.
Vooral de avond heb ik een dikkere buik dan de ochtend....

Heeft iemand ervaring met dit..en wat kan ik het beste doen.
Nog even...ik ben herniapatient, van de nek en de onderrug..dus sporten is voor mij een groot probleem...en lig daarna 3 dagen plat van de pijn..dus is geen optie..en vanwege mijn hart mag ik niet teveel inspanning hebben...
ben benieuwd naar reacties van jullie.
alvast bedankt
groetjes Luna

12-09-2012
10:00:39
Reactie van jutta:

hallo,
ik laat me iedere 6 weken prikken zodat ik ook mijn gewicht onder controle kan houden.....als ik weet dat de schildklier trager gaat werken, eet ik 5 kleine porties per dag...maar gaat hij de andere kant op, dan kan ik eten wat ik wil zonder aan te komen.........en wat ik weet van de internist is dat als je bloed hebt laten prikken je lichamelijk achter de waarden aanhobbelt...dus het duurt even voordat je de waarden hebt.

groetjes van Jutta

12-09-2012
08:42:24
Reactie van manon:

Het klinkt alsof je overgevoelig bent voor koolhydraten ..... Lees het boek van amber albarda, wie weet helpt t jou! Succes

11-09-2012
16:25:48
Reactie van janna de vrij:

Hallo allemaal,
ik lees dat bijna iedereen denkt dat ze van de thyrax dik worden. Zelf was ik 12 kilo aangekomen en toen ik thyrax ging gebruiken, nog een keer 7 kilo en toen zaten mijn waarden beneden de 4 en ging het langzaam beter. ongeveer 1 kilo per 4 week viel ik af, maar nu na 8 maanden kom ik weer aan. heb vandaag weer bloed laten prikken om te kijken of mijn waarden weer gestegen zijn. ik durf niet te beweren dat als je weer normale waarden hebt, dat je dan je oude gewicht weer terug krijgt, maar bij mij werkt het dus wel, zodat, als ik beneden een waarde van 4 zit, dat ik dan (gelukkig) wel afval zonder dat ik dieet ofzo iets. ik hoop dat dat voor jullie ook zo zal zijn en dat jullie hier wat aan hebben.
Groetjes, Janna

17-07-2012
19:14:49
Reactie van bianca:

Hallo,
Ik heb een vraag, ik heb al jaren een te trage schidklier en vandaag opnieuw gehoord dat hij weer trager is gaan werken. ik moet nu 4 tabletjes thyrax gaan slikken, maar ik lees net dat je dan helemaal geen yoghurt of koffie meer mag drinken, een uur tot een paar uur daarna. ik wachte wel altijd een half uur.

Nu is mijn vraag: mag je de thyrax ook 's avonds innemen voordat je naar bed gaat?
Werkt het dan niet beter, want dan kan de thyrax de hele nacht inwerken.
en kan ik gewoon s'morgens voor ik om half 7 naar mijn werk ga yoghurt eten?

Groetjes, Bianca

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank