online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - trage schildklier en gewichtstoename..balen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

trage schildklier en gewichtstoename..balen

04-06-2007

Hallo allemaal,

ik ben 50 jaar..sarah sinds kort..maar zie er nog erg jong uit...hahahaha.
Nu heb ik sinds 1 jaar...een gewichtsprobleem..vooral op de buik.
Ik had 2 jaar geleden nog maatje 36..dat was te weinig en ik was ongezond mager..ik ben 1.67....
Nu werd ik maar dikker en dikker...en ik at bijna niets meer..doordat ik van de lucht alleen al aankom.
Ik was steeds erg moe en uiteindelijk vertelde de internist me dat ik een schildklierafwijking heb, na bloedonderzoek.
We zijn begonnen met Thyrax...0.25 mg..inmiddels zit ik al op 2 mg...en de vermoeidheid wordt iets minder...maar de buik blijft maar groeien.
Ik heb inmiddels maat 42...en moet iedere maand nieuwe kleren kopen..niet leuk.
Vooral de avond heb ik een dikkere buik dan de ochtend....

Heeft iemand ervaring met dit..en wat kan ik het beste doen.
Nog even...ik ben herniapatient, van de nek en de onderrug..dus sporten is voor mij een groot probleem...en lig daarna 3 dagen plat van de pijn..dus is geen optie..en vanwege mijn hart mag ik niet teveel inspanning hebben...
ben benieuwd naar reacties van jullie.
alvast bedankt
groetjes Luna

18-10-2010
13:13:07
Reactie van tonnie bijlsma:

Heey,

Jaa, een te snelle weet ik niet, ik denk 't eigenlijk niet, want dat heb ik al nagekeken aan de hand van de symptomen. Verder ben ik wel altijd hyper als ik thuis ben, heb de hele dag muziek aan, ben met alles tegelijk bezig en kan rustig van half 7 's ochtens tot 6 uur in de volgende ochtend stappen. Maar misschien ligt dat ook wel aan mijn geest ipv de schildklier, gelet op andere factoren dan.

Maar ik ken ook mensen die eten echt veel, ongelooflijk veel en die zijn hetzelfde als ik qua bmi en die hebben geen overactieve schildklier.

Ik stelde deze vraag trouwens omdat ik mijn bloed op schilklierhormoon moest laten testen van de huisarts, maar ik denk niet dat er wat ernstigs aan de hand is. Het was meer vanwege die mindering van de medicijnen gepaard gaande met het snelle afvallen.

gr,

T.

18-10-2010
08:29:00
Reactie van andrea:

tonnie

denk je dat je een te snel werkende schildklier hebt ???
want je bent gewoon dun.
gezien lengte en gewicht.
en je eet best veel

18-10-2010
03:29:58
Reactie van tonnie:

Hallo beste mensen,

Ik zou graag willen weten of ik ook iets aan mijn schildklier heb. Ik ben twintig jaar en ben in 6 maanden 30 kilo afgevallen, na mindering van antidepressiva en iets minder eten. Wat ik ongeveer per dag eet,

1x Drinkontbijt
4 crackers met kaas
6 koppen koffie met 6 scheppen suiker
anderhalf bord avondeten met vlees, aardappelen, groente, wat mayonaise en curry
1x yoghurt met honing en wat walnoten
3 glazen frisdrank
1x banaan

Dit verdeeld over 5x per dag.

Ik weeg 68 en ben 1.86 lang.

Ik heb pas onderzoek laten doen en krijg over een paar dagen de uitslag.

groetjes,

Tonnie

08-07-2010
21:46:49
Reactie van corina:

Hallo

Ik ben 54 jaar en heb me vorige week laten bloedprikken om te kijken of mijn schildklier te traag werkte. Ik heb ook last van opgezette buik , met name in de loop van de dag wordt t meer, en opgezette ondebenen en enkels. verder last van haaruitval en nog een heleboel kwaaltjes. Ik gebruik al 10 jaar antidepresiva. Ben in korte tijd alweer 5 kilo aangekomen. Volgens mijn arts was de uitslag goed. Hij heeft me wel op T4 geprikt maar niet op T3,( was niet nodig?) Nu weet ik t ook niet meer, ik was er van overtuigt dat mijn schildklier te traag moest werken,als ik naar t klachten patroon keek.
Is iemand die mij hier mee verder kan helpen of deze klachten herkent.

Gr Corina

04-06-2010
09:38:37
Reactie van lucy:

Mijn schildklier is onstabiel.Het werkt óf te traag,óf te snel.Medicijn hiertegen is er (nog) niet.
Ik kreeg Thyrax,omdat werd geconstateerd dat de schildklier te traag werkte. Het liep uit op een drama.Mijn haar werd helemaal wit en viel in plukken uit.Ook mijn wenkbrauwen.En ik kwam heel erg veel aan.
Na vele,vele malen bloedprikken enzo,kwam men er achter dat mijn schildklier ook tijden kent dat het te snel werkt.
Het bleek dat Thyrax niet goed is als de schildklier te snel werkt.Ik ben heel erg lang heel erg ziek geweest en de kilo's vlógen aan,ook al omdat ik te ziek was om uit te gaan en te wandelen of zo.Ik ben erg dik gebleven.Thyrax heeft mijn leven vergald.

04-06-2010
09:00:54
Reactie van s.:

ik ben ook pas 1 maandje achter gekomen dat ik een te trage
schilklier heb en ik slik ook 1x perdag thyrax duo tab maar nou ik jullie verhalen lees ben ik bang dat ik aan gekomen en dk ga worden
ik heb zelf al een beetje overwicht en wil niet dat het erger wordt

mvg

24-05-2010
14:24:19
Reactie van brigit:

hoi,hoi
ik dacht dat als je schildklier te snel werkte dat je dan op moest passen niet te mager te worden,zo zie je maar weer dat het bij iedereen verschillend is en je geen pasklare antwoorden krijgt,was dat maar waar,ik zelf dacht toen ze erachter kwamen dat mijn schildklier te langzamer werkte,en ik medicijnen kreeg,dat ik spontaan zou gaan afvallen ,maar ik kwam bijna 8 kilo aan van de tyrax.
dat was ook knap baale.ik heb nu de balance gevonden tussen bewust en verantwoord eten en bewegen,zonder een dieet te volgen of honger te lijden,ben nu bijna 8.5 kwijt in een korte tijd,het gaat niet super hard,maar het is zo vreselijk fijn de getallen op de weegschaal naar beneden te zien gaan ,inplaats van nog meer omhoog,ik heb eigenlijk alleen maar gereaageerd op dit forum,omdat ik me zelf herkende in dorine,en haar tot steun wilde wezen,hoop dat iedereen op zijn eigen manier afvalt ,zich beter voelt en vooral blij word met zich zelf
groetjes brigit

23-05-2010
20:18:11
Reactie van anouk:

kijk ik vind het allemaal leuk en aardig, maar ik heb/had een te snel werkende schildklier. ik het begin viel ik verschikkelijk af maar na zo'n 3 maanden kwam ik weer dubbel aan

01-05-2010
12:43:33
Reactie van brigit:

er zijn bijna 3 weken voorbij,en mijn op gezette buik begint langzamerhand minder te worden,afgelopen zondag gewogen en weer 1.3 lichter,zelfs de kids vallen wat af.
zelfs met een klier die klierig doet is het mogenlijk wat gewicht te verliezen,hou me echt aan minimaal 3 keer per dag eten ,en gebruik de recepten uit de allerhande,ik heb absoluut geen honger en voel me energieker, het is altijd het proberen waard!!

19-04-2010
15:47:55
Reactie van brigit:

ben nu een week bezig met bewust en regelmatig eten en ben 2.5 kilo kwijt.
heb deze week meer gegeten dan in jaren, en eindelijk wat kwijt.
lijkt onlogisch,maar het werkt toch.
3 maaltijden per dag en 3 (gezonde tussendoortjes)om de stofwisseling op gang te houden.
TIP. albert heijn heeft nu de allerhande on-line met heel veel recepten
vis,vegetarisch en slanke recepten,lekker en gemakkelijk

1  2  3  4  5  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim