online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Wil Afvallen Maar Lukt Niet... :(
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Wil Afvallen Maar Lukt Niet... :(

03-07-2007

Hey Allemaal..

Ik probeer eigenlijk al 2 maanden af te vallen..
Maar lukt nauwelijks..
Mijn lengte is 1.55 en weeg nu 63 kilo en ben 20 jaar oud.
2 maanden terug woog ik 65 kilo's, dus ik ben 2 kilo's afgevallen.. oo wat veel :)

Maar goed..
Ik ben dus erg kort, en heb ook breede heupen.
Ik zou eigenlijk alleen de heupen een maatje kleiner willen hebben.
Mijn maat is 40 en wil die heeeel graag 38 van maken.
wat de omtrek daarvan is, weet ik niet precies maar ik denk rond de 105.

Mijn eetpatroon:
Ik eet nauwelijks in de ochtend.
of ik eet één gesneden broodje, vooral wit, omdat ik niet van bruin brood hou.
Daarnaast drink ik thee (zonder suiker)
In de ochten heb ik meestal geen trek...

Verder eet ik nog een bord middag eten..
of een klein broodje
en dat gaat de hele dag door.
en eet pas de volgende dag weer.

Ik drink niet echt veel water.
ong. 3 glazen per dag.
thee misschien 2 glazen per dag.
en drink wel vaak Sinaasappelsap.
Meestal zo 4 á 5 glazen.

Ik eet geen chips. geen chocola, geen snoep of koekjes.
ik drink meestal zonder suiker of één klontje thee/koffie.

mijn Favo gewicht is eigenlijk 55 kilo.
dus ik zal 8 kilo moeten afvallen.
Maar het lukt mij echt niet..

Beweging gaat als volgt.
soms in de avond doe ik een beetje sportoefeningen.
ik zit ook op volleybal.. maar kan pas na da vakantie weer verder :)
Verder heb ik ook erg veel problemen met mijn rechterbeen. en hierdoor kan ik sommige bewegingen niet doen. En lopen? Doe ik wel...

Wat zouden de tips kunnen zijn?
om mij ongeveer 10 kilo lichter te wegen?
Hoe ik kan afvallen?
En vooral de heupen één maat kleiner van te maken?

Ik bedankt alvast voor iedereen.. dat mijn bericht leest en/of mij hiermee helpt

Groetjes
DaisyBell

29-07-2010
18:22:43
Reactie van manôn:

Hoi!

Ik las je berichtje dat je wilde afvallen. Ik denk dat je te weinig eet! Probeer wat meer vezels te eten, bruin brood en meerdere maaltijden per dag. In sinaasappelsap zit veel suiker dus die kun je beter laten staan. Tot slot: probeer elke dag te bewegen. Een half uur stevig doorwandelen (winkelen?) is al voldoende! Succes!
Groetjes Manôn

29-03-2010
19:57:53
Reactie van beautynjoy:

Ik denk dat het powerslim proteine dieet wel iets voor je is.

Door een verhoogde inname van eiwitten en een verlaagde inname van koolhydraten zult u uw overtollige kilo's snel en makkelijk kwijt raken.

Dit is echt goed vol te houden.
Ik ken een aantal mensen uit mijn omgeving die het gedaan hebben en echt met succes.

Tevens raad ik je aan om smorgens wel te ontbijten!!! Dat is echt heel belangrijk.

Bel voor meer informatie of een afspraak met 077-4642042

BeautyNjoy

16-03-2010
20:17:04
Reactie van ruby:

Ik zou niet aan de Modifast shakes gaan als je pas 12 jaar bent. Daar zitten niet genoeg voedingstoffen in dan hoor, je bent nog aan het groeien. Start mer kwark/ yoghurt en fruit, dan krijg je ;s morgens meteen vitaminen binnen.
Ik moest juist stoppen met brood omdat ik met koolhydraten heel makkelijk vet aan maakte.

16-03-2010
20:07:36
Reactie van samantha:

heeey
als je s`ochtends gewoon goed ontbijt en bruin brood gewoon probeert (dat is gezonder) ga naar een sport school er zijn ook shakes van modifast dat is veel lichter en je valt af! en dat in combinatie met sporten moet lukken! als je dan nog trek in iets lekkers hebt neem dan iets gezonders zoals fruit of zo en probeer meer te drinken als je meer drinkt moet je meer naar de wc dan val je ook weer af
ik hoop dat mijn tips werken!
xxx

28-11-2009
12:30:50
Reactie van nabila:

maar ik snap het niet ik ben12 en ik ben 53 kilo en hoe moet ik afvalen

04-11-2009
16:44:05
Reactie van ruby:

Inderdaad,
ontbijten, ontbijten, ontbijten.
Eet goed proteinen morgens en weinig koolhydraten, tenzij het langwerkende koolhydraten zijn.
Met veel proteines Eiwitten) geef je je spieren extra voeding, terwijl deze anders juist als eerste aangetast worden bij dieten zonder beweging.

04-11-2009
16:36:12
Reactie van lisa:

op de site van voedingscentrum staat heel veel informatie
als je op de site kijkt bij eten en gezondheid en dan aan de zijkant klikt op hoeveelheden per dag?. zie je hoeveel je ongeveer mag eten per dag

misschien dat je er wat heb ;)
succes in ieder geval

29-09-2009
22:16:09
heel belangrijk: GA ETEN!!!

Meiden, als je heel weinig eet zal je lichaam op de overlevingsstand gaan en dan val je juist niet meer af, omdat het lichaam denkt dat er weinig reserves zijn en zal vet juist gaan opslaan.

Ik heb zelf ervaring met afvallen. Ik ben vanaf april 2009 al 11 kilo kwijt.

1) EET NORMAAL en het ONTBIJT is heel belangrijk, want dan begint je verbranding te werken. Als je geen brood door je keel krijgt ( en echt volkoren nemen, is veel beter dan wit) neem dan bijvoorbeeld magere vruchtenyoghurt met cruesli. Eet om de 3 uur iets, dan blijft je oventje verbranden! Als je weinig eet, gaat je lichaam spieren verbranden, dat wil je echt niet!

2) Drink 1,5 liter water, houdt een flesje bij de hand.

3) Beweeg regelmatig. Ik doe bijvoorbeeld 2 keer per week iets voor spieropbouw (gewichten) en 3 keer een les waarin je veel beweegt, bijvoorbeeld zumba, steps etc. Lessen om spieren te kweken is ook belangrijk, want daar word je strakker van en spieren verbranden ook meer vet.

4) Eet 1 keer in de week gewoon iets heel lekkers, neem een bakje chips of neem chocola, dat kan geen kwaad een keer in de week.

5) Als hulpmiddel kan je de voedingscentrum caloriechecker gebruiken om te zien wat je eet en hoeveel calorieen je binnenkrijgt. Eet nooit minder dan 1500 kcal en niet meer dan 2000. Als je af wilt vallen kan je beginnen 2 weken 1500 kcal te eten en daarna weer wat meer.

6) Een halve kilo per week afvallen is het beste. Soms val je meer af, soms minder, maar houd moed, want soms val ik de ene week 1 ons af en dan weer een kilo en dan weer een halve kilo. Geef het de tijd, als het er maar af gaat toch, en op een goede manier

07-08-2009
10:46:58
Reactie van janinka:

hallo allemaal.

ik ben 1.61 en weeg al 57 kilo.
ik eet ook niet zo heel veel.
kunnen jullie me ook helpen afvallen?
10 kilo...

05-07-2007
19:39:51
Reactie van loes:

Hey Daisybell,

Sinasappelsap bevat ongeveer 90 calorieen per glas. Dit is dus veel meer dan een glas water van 0 calorieen. Aangezien jij meer sinasappelsap drinkt dan water heeft dat invloed op de hoeveelheid calorieen die je per dag tot je neemt en heeft dus gevolgen voor je gewicht. Ik drink meestal bij mijn ontbijt een glas sinasappelsap. Als je erg veel van sinasappelsap houdt zou je 2-3 glazen per dag kunnen nemen en voor de rest water. Je kunt het best veel water drinken. Dus mijn tip aan jou: beperk de hoeveelheid sinasappelsap!

Loes

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim